Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt er al heel wat gehad, maar je krijgt toch nog een compliment erbij van mijn kant. Echt top hoor!
Mooie duidelijke foto's, zodat ik een beetje de kunst kan afkijken:D
 
Met dit werk staat of valt je model, da' zeker.
Zen-engelen heb je alvast aan je kant, houden hé
mooi netjes werk, hoor

groetjes
Ward
 
Met dit werk staat of valt je model, da' zeker.
Zen-engelen heb je alvast aan je kant, houden hé
mooi netjes werk, hoor

Bedankt Ward ;)

update 12/05/2009

Kleine update, ik wilde gewoon de foto's laten zien van de Fokkemast die klaar is, is te zeggen de want aan BB en SB.
1_IMG_2579.jpg
Is onmiddellijk een zeer ander zicht en maakt het schip nog zo mooi.

1_IMG_2580.jpg
Nu ben ik bezig met de weeflijnen van de Hoofdmast en de bezaansmast.
Normaal morgen avond gedaan en komt er een nieuwe update met foto's

Zo to morgen :D
 
Laatst bewerkt:
dirk,
als ik ooit de victory bouw,
dan kom ik by u in de leer om het schip
op te tuigen
das zeker da
groetjes,ronny
 
Zo hee. Dat ziet er goed uit. Mijn complimenten. Ziet er echt super uit.

Nu alleen nog bij de spanningsveren voor het staande want. Waar je nu deze touwen vastgeknoopt hebt. Een mooie afwerking maken met een winding. Deze windig wel in het zwart houden. En niet in het ecru. Dan is het toch een expertskill schip. :P
 
Dirk, alles wat ik wou zeggen is hier reeds gezegd. ^^


Mijn complimenten hoor. da's echt mooi werk wat je hier hebt neergezet. ApplausApplausApplaus




Droop
 
Ik kan niet achterblijven,wat een werk allemaal.Prachtig hoe jij dit allemaal brengt en toont.
Toch blijf ik erbij,zoals jij jouwn modelbouw hart hier inlegt,dat is gewoon jouwn ding,jouwn specialisme.

Complimenten horen hier gewoon bij^^.

Ron.
 
Bedankt droop :D
Bedankt Ron :D:D
:D
update 14-05-2009

Zo, nog een update van de tuigage van de wanten die gedaan zijn.
Er moet nog zoveel aan gedaan worden qua tuigage,dat ik straks de weg op mijn eigen schip niet meer zal vinden :nowink:
1_IMG_2581.jpg


1_IMG_2582.jpg


1_IMG_2583.jpg

Zo hier dan nog een paar foto's van de pardoen touwen
1_IMG_2589.jpg


1_IMG_2588.jpg



1_IMG_2587.jpg

1_IMG_2586.jpg

En dan hier ben ik ook begonnen met het plaatsen van de Davids voor de reddings bootjes(sloepen) .
Hier moest ik ze mooi aftekenen op de romp waarna er dan 2 gaatjes per david moet boren om ze er in vast te kunnen lijmen, op een van de vorige update's kon je mooi zien dat aan de davids 2 pennen waren aan de achterkant die je dan zo in de romp vast lijmd.
1_IMG_2590.jpg

2 Gaatjes geboord van 1.5mm om de davids in vast te zetten met seconde lijm, dan 2 gaatjes in het dek geboord om de oogjes er in te lijmen om daarna de davids vast te zetten met touw van 0.5mm, ook heb ik al 2 blokken aan de davids geknoopt om later de bootjes in vast te hangen.
Een messing draadje heb ik dan tussen de 2 davids gehangen door 2 oogjes te plooien, 1 oogje plooien en dan door de oogjes van de david steken, dan op maat afknippen en het andere oogje maken zodat hij vast aan de david zit, ook niet vergeten de fenders er op te steken voor je het 2de oogje er aan maakt :P, op de foto zie je duidelijk de 2 fenders zitten rond het messing staafje.
1_IMG_2591.jpg


Zo, tot zover deze update, morgen word er verder gewerkt aan de boegspriet en meerdere davids.
 
Laatst bewerkt:
hoi dirk dit gaat tog snellervooruit dan ik gedacht had je bent nog maar een week bezig en ze zit bijna in de touwen. dat vind ik tog zeer knap hoor 8)
ik had gedacht dat je een paar weken ging knopen.

dit geeft mij in iedergeval goede moet tegen de tijt dat ik zo ver ben. en dan kom ik zeker trug naar je draadje kijken ik vind het heel goed uitgelegt .
 
hoi dirk dit gaat tog snellervooruit dan ik gedacht had je bent nog maar een week bezig en ze zit bijna in de touwen. dat vind ik tog zeer knap hoor 8)
ik had gedacht dat je een paar weken ging knopen.

dit geeft mij in iedergeval goede moet tegen de tijt dat ik zo ver ben. en dan kom ik zeker trug naar je draadje kijken ik vind het heel goed uitgelegt .

Hij zit nog lang niet volledig in de touwen hoor, nog veeeel werk ;)
Dat het snel gaat is juist maar ik heb dan ook de volledige dagen om er aan door te doen, ik ben toch zo'n kleine 8 uur per dag bezig met de tuigage hoor, niet om je af te schrikken maar daar gaat nu eenmaal veel tijd inzitten als je het mooi wil doen.En zoals ward ook al vertelde, een muziekje opzetten tot je in een trance bent en goed geconcentreerd bent, want anders word je gek van al die touwen, maar ik moet zeggen dat het zeer leuk werk is hoor,

Bedankt voor je reactie amazone
 
'T is zeker leuk werk, na al dat geschuurd van hout, zagen,.....,als afwisseling touw,touw en touw.
Weet je wat ik ervaar?
Hoe meer je door die touwen worstelt hoe boeiender je model wordt, en na en tijdje ga je gewoon door op het resultaat, dat geeft een kick. Toch voor dit soort schepen.

Dus dirk, goed bezig

groetjes
Ward
 
Bedankt voor de reacties mensen ;)

update 16-05-2009

Voila, heb nu de netten opgehangen aan de boegspriet en dit kun je op de volgende foto's dus zien.
1_IMG_2594.jpg


1_IMG_2598.jpg


1_IMG_2599.jpg

Hier heb ik ook het beschermnet boven het stuurhuis opgehangen,
1_IMG_2600.jpg


1_IMG_2601.jpg

Zo, een update met weinig woorden, maar leuke foto's.
 
Laatst bewerkt:
Beste Dirk,

Quasi elke dag bekijk ik de vorderingen van je werk!
Daar zijn geen woorden voor Dirk!
Gewoonweg schitterend!
Hoe doe je het???
Dit vraagt toch veel ervaring niet?
Ik ben er persoonlijk bang voor, om er aan te beginnen :)
Maar enfin met zo'n prachting model als voorbeeld kan het niet mislukken hé!
Nog veel succes toegewenst met de afwerking ervan ... en tot een volgende keer.

Luc
 
Beste Dirk,

Quasi elke dag bekijk ik de vorderingen van je werk!
Daar zijn geen woorden voor Dirk!
Gewoonweg schitterend!
Hoe doe je het???
Dit vraagt toch veel ervaring niet?
Ik ben er persoonlijk bang voor, om er aan te beginnen :)
Maar enfin met zo'n prachting model als voorbeeld kan het niet mislukken hé!
Nog veel succes toegewenst met de afwerking ervan ... en tot een volgende keer.

Luc

Dag Luc, bedankt voor de mooie woorden, maar je zegt daar ( dit vraagt toch veel ervaring) dit is mijn eerste schip die ik bouw, als je de vele opmerkingen volgt die onze mede bouwers als tips geven, dan hoef je echt niet bang te zijn om er aan te beginnen, gewoon doen en veel vragen stellen, ben ik ook niet bang voor, zoals deze vraag aan de mede schips bouwers: ik heb nu gezien dat men Hoofdmast naar voor helt,
ik heb eens goed bekeken als ik dit nog kan recht trekken maar helaas kan ik niet meer, alles hangt vast en men mast is vastgelijmd met seconde lijm aan de mars enzovoort, dus zal ik dit laten jammer genoeg, ik heb zitten zoeken als dit toch ergens kon in het echt ofzo, en jawel, door de zeilen continue te gebruiken kan het zijn dat ze iets naar voren gaan hellen door de continue spanning op de masten, maar ik had het liever niet gehad, foto's die dit duidelijk maken volgen snel.
 
Ziet er prachtig uit,met de netten nu.
Geeft meteen er een sfeer aan,vind ik.

Het is veel werk,maar het loont zich wel de inzet.

Ron.
 
Elke update wordt het schip mooier!
Alle respect voor dat priegelwerk!
 
Bedankt voor de commentaren mensen ;)

update 19-05-2009

Zo, dan terug een kleine update, eerst een foto waar goed te zien is dat de Hoofdmast naar voren helt, zie je goed aan het bovenste deel.
1_IMG_2606.jpg

Dan de plaatsing van de eerste ra, de Fokkera.
1_IMG_2607.jpg


Een macro foto van waar hij is gemonteerd, ook zie je duidelijk de ketting die rond de mast zit om de ra op te vangen.
1_IMG_2608.jpg

Dan nog een detail foto van de David op midschips en de vlotten die ik op hun plaats monteerde, je kunt goed zien dat ik nog een beetje moet bijschilderen, namelijk als ik het gaatje boorde om er een messing stukje in te lijmen, heb ik te diep geboord en zo heb ik het dus moeten opvullen met plamuur, dus nog een beetje bijschilderen en je ziet het niet meer :$
1_IMG_2609.jpg

Hier dan de vlotten op voorschip die ik ook door middel van een messing staafje van 1mm aan de onderkant heb gelijmd door een gaatje in het hout te maken, een staafje van 2cm te nemen en er een haakje aan plooien van 90°, dan het staafje langs de bovenkant tussen de 2 vlotten door het gaatje steken en zo kun je het haakje op het hout vast lijmen.
Dan natuurlijk op de correcte plaats een gaatje boren op het schip, dan is het dus gewoon lijm aan het messing staafje doen en een stukje op de steunen onderaan de vlotten en klaar is kees.
( Wat een moeilijke bevalling om dit uit te leggen, volgende keer foto's nemen, dan is het duidelijker)
1_IMG_2610.jpg


Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
het onderste deel van je mast staat nagenoeg loodrecht op het dek... (photoshop nagekeken)
het is op de koppelingen naar de twee bovenste delen dat er elke keer ietwat een hoek is...

een extra iets is de optische illusie door de mast in drie delen waar elk deel elke keer uitspringt voor de andere.. om dit te compenseren zou je de mast eigenlijk iets achteruit moeten zetten...
 
het onderste deel van je mast staat nagenoeg loodrecht op het dek... (photoshop nagekeken)
het is op de koppelingen naar de twee bovenste delen dat er elke keer ietwat een hoek is...

een extra iets is de optische illusie door de mast in drie delen waar elk deel elke keer uitspringt voor de andere.. om dit te compenseren zou je de mast eigenlijk iets achteruit moeten zetten...

Daar heb je helemaal gelijk in, je kan het inderdaad zien dat het het 2de deel is die iets verspringt en inderdaad, het optisch bedrog speelt ook een rol, want als je inderdaad naar de Fokkemast of bezaansmast kijkt, dan zou je ook zeggen dat ze vooruit buigen maar daar is het gewoon zoals jij zegt optisch bedrog.

Bedankt Aeri voor de toelichting
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan