Hoofdsponsor

1/84 amerigo vespucci 1/84 [!]

dat is dezelde merk van verf die ik gebruikt heb voor de romp en de zwarte lijnen van mijn av
dit merk maakt vele hobby verven en autolakken
zeer tevreden van
 
idd bubblegum sommige delen waar ng een beetje primer zat werd losgeweekt door dit produkt
morgen ga ik voor een beschermlaag is zien in de winkel se
het dekt wel goed en vult elk klein spleetje en gaatje dat wel .
 
Dit produkt is, hoewel een spuitbus, wel degelijk een soort van plamuur. Meer nog een plamuur die van oorsprong ontwikkeld werd om op metaal of kunststof (meer bepaald custom onderdelen vervaardigd in glasvezel en epoxy) gebruikt te worden. Je kan dit wel degelijk gebruiken bij een houtbouw projekt, op voorwaarde dat je eerst je romp behandelt met bijvoorbeeld G4, of vergelijkbare produkten.
 
Laatst bewerkt:
idd bubblegum sommige delen waar ng een beetje primer zat werd losgeweekt door dit produkt
morgen ga ik voor een beschermlaag is zien in de winkel se
het dekt wel goed en vult elk klein spleetje en gaatje dat wel .

Je gebruikt plamuur voordat je met primer begint, niet andersom hoor.
 
ja die primer was om is te kijken waar er ng fouten zaten het grootste deel was er terug afgeschuurd hoor;-)
ik heb net alles er terug afgehaald en sta weer terug in het begin :-)
al doende leert men bij zeker :-)
gewoon plamuur van polyfilla is ng steeds het best in mijn ogen
 
Nou ik treed je hierin bij maatje ik gebruik ook die van poly filla en ja het is voor mij ook de beste.gebruikte eens de plamuur van humbrol en was daar niet echt tevreden over.
 
16_001.JPG


10_002.JPG


na de spuitplamuur alles netjes opgeschuurd en bijgewerkt
ik ben er toch zeer tevreden over nu .
nu het volgende zou zijn een primer er op zetten maar bij deze kit zijn er boorden bij waar elk raampje al is ingefreesd .
is het best nu om die er eerst op te lijmen of nadien na de primer iemand enig gedacht .
 
2_49.JPG


2_46.JPG


zo en nu ff verder kijken hoe ik het best dit zou aanpakken .
ik dacht best na de primer ?
welke lijm is er voor geschikt eventueel om dit na de primer te doen ?
 
heel mooie romp geworden hoor. ik zou presies eerst de latjes er op maken , voor je primer gaat spuiten dit hecht mischien tog iets beter. daarna kan je ze nog afplakken.

mischien een 2 compenente lijm gebruiken of die tix van bizon die ik gebruikt heb voor de fineer latjes. eerst eens ff een test doen wat het beste houd.
 
Zeer mooie romp.
Is dit alleen maar plamuur, dat glanst zo sterk

Als het alleen maar plumuur is moet houtlijm werken, plamuur is poreus
Met 2 componentenlijm, zou ik hier geweldig oppassen, dat maakt nogal gemakkelijk vlekken
Ik veronderstel dat die strips in hout zijn. Op mijn kit bestaat dit niet, alles is rechtstreeks in de romp geboord
 
Heb het even opgezocht in de italiaanse versie van panart, de nederlandse vertaling is bijne onverstaanbaar
daar spreken ze van snellijm, cyanoacrylaat
 
@ludo is inderdaad enkel plamuur . heb geschuurd met korrel van 400 dan 800 en laatste 1200 .
daarom dat het zo blinkt .
om de latjes te bevestigen ben ik begonnen vooraan zoals op de beschrijving is aangegeven

1_651_2016.jpg


deze 2 heb ik gelijmd met bison 2 componenten
nadien heb ik een proef gedaan met houtlijm en deze is ook gelukt de rest ga ik doen daarmee dat werkt toch veel soepeler.
ik heb een fout ontdekt in mijn romp het punt waar alles bij elkaar zou moeten komen zou vele stomper moeten
1_69.JPG


ik zal straks een foto nemen hiervan dan zie je het beter. deze is ng een oude foto
 
zo ik ben begonnen aan het volgende onderdeel
1_78.JPG

na het lijmen van deze onderdelen zie je dat het niet uitkomt .
1_80.JPG

zoals je kan zien aan onderdeel 313.
na dit ondervonden te hebben heb ik alles een beetje aangepast en nadien alles afgeplakt om de naden bij te plamuren
1_82.JPG

zoals je ziet staat dit ong 1a2 mm open en deze ga ik bijwerken en opvullen .
ik kwam aan elk uiteinde telken 2a3mm te kort .
ik zal dit allemaal moeten bijschuren vrees ik .
 
Hoi Hooy.

Weet niet of je nog wat te zagen hebt in deze houtsoort.
Anders kan je met het zaagsel en witte lijm, door mengen een plamuur maken om de spleetjes op te vullen.

Groetjes.
Johan.
 
ik heb ng een klein stuk over waar ik dit eventueel mee zou kunnen doen ja .
dat was al in men gedachten .
het is spijtig dat dit zo slecht uit komt maja .alles kan niet perfect zijn natuurlijk .
en zo leren we elke dag bij :-)
 
verder ge ik nu ook het dek beplanken en de onderbouw van het dek doen .
daarna ga ik pas verder om de romp af te lakken .
 
Hallo hooy,
ik volg jullie alle 2(Ludo) met veel aandacht,ik ga die ook nog eens bouwen,mooi werk;
grtz
Lus
 
heb gisteren de volgende lijstjes er tegen gelijmd en volgens de plannen moet ik gewoon alles tegen elkaar lijmen in 3 delen .
maar als je dan naar de rondingen van de vensters kijkt klopt er niks van .
ze zouden schuin onder elkaar moeten staan maar daar klopte niks van beetje aangepast ze maar was er toch niet tevreden over .
foto's volgen .
 
Halo Hooy

Voor de onderdelen die niet uitkomen. In plaats van plaasteren zou ik stukjes hout uitsnijden uit de plaat waar die onderdelen vandaan komen en die daar tussen plaatsen.
Zeer kleine stukjes snij ik met een stanley mes. Op mijn schip komt ook niet alles uit. Ik doe het uitkomen op deze manier.
Bij houten schepen komt het nogal voor dat zaken niet uitkomen, vooral de voorgesneden stukken.
Een voorbeeld, de witte kastjes op mijn dek waren 1 mm te klein voor de voorgesneden openingen van het dek. ze vielen er gewoon door.
Dus met overschot van de beplanking heb ik ze hermaakt. Dit waren voorgesneden stukken.

Mooi werk in ieder geval en veel geluk met de verdere bouw
 
ja ludo dit heb ik zo gedaan hier en daar een stukje tussen geplaatst ;)
en heb even verder in de beschrijving gekeken en er zijn ng een aantal onderdelen die zich niet laten passen
maar dat lossen we wel op .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan