Hoofdsponsor

1/84 amerigo vespucci 1/84 [!]

Ik treed amazone hierop bij het ziet er echt mooi strak uit zo.
 
plamuur

ik heb net er een zeer dunne laag plamuur opgezet ik ga proberen deze vanavond nog op te schuren se .
en dan ga ik er is een primer op spuiten morgen of mss vanavond ng .
 
3_002.JPG


3_001.JPG


ik weet niet of het duidelijk is zo het ziet er grof uit op foto maar zo is het niet
 
primer

ik heb gisteren nog geschuurd en allles afgespoten met de compressor .
dan heb ik er een dunne laag primer opgezet .
na enige droogtijd zie je toch pas waar alle fouten zitte :( .wat normaal is e ;).
nu kan ik straks terug gaan plamuren en schuren se en elk foutje proberen te bewerken foto's volgen nog
 
foutjes te zien

3_018.JPG


2_015.JPG


nu zie je welke ik bedoel pantani vertelde me iets over een g4 ja toen was het te laat natuurlijk nu ga ik schuren en plamuren en zal zien of het ng krimpt
 
Tja dat zijn nu eenmaal dingen die gebeuren,maar kan waarschijnlijk opgelost worden,althans hoop ik toch.
Verder ziet de bouw er toch goed uit he.
 
Jammer dat ik dit te laat gezien heb
Hout is een zacht materiaal en leeft altijd, het reageert op temperatuur veranderingen en vochtigheid.
Indien men zeer harde produkten zoals autolak en harde plamuren gaat gebruiken die keihard worden, zullen barstjes bijna altijd terugkeren.
Ik weet niet of dit dubbele planking is, ik zou hier een beplanking overwetten van 0,3 mm, dat verbergt al vele oneffenheden, dan lichtjes schuren.
daarna een laag of twee acrilvernis. deze vernis wordt niet zo hard en er komen geen barstjes in. terug opschuren en daarna schilderen en terug opschuren. Ik zoe schilderen met acrilverf
Acrilvernis en verf is op basis van water en dus niet watervast maar wel flexible.
Hierna vernissen met bootvernis, verkrijgbaar in elke doehetzelf zaak. deze is wel watervast en blijft wel flexible.
Ik dank dat het hiervoor misschien te laat is, omdat ik de indruk heb dat de romp al gevernist is.
Toch even de instructies van de gebruikte verf of vernis nalezen, sommigen zijn perfect overschilderbaar.
Acrilvernis is perfect overschilderbaar, bootvernis is dat niet

Ik hoop dat u er wat aan hebt.
 
Nog een klein advies

Indien u overweegt om bootvernis te gaan gebruiken als eindafwerking, is het best deze eerst zo'n 20% te gaan verdunnen met white spirit
Bootvernis is van nuture nogal dik, is ook bedoeld om echte boten waterafstotend te maken, en is volgens mijn mening te dik voor modelbouw.
Indien u met dit schip wil gaan varen is het ook een goed idee om de binnenkant van de romp met deze vernis te gaan bewerken. Hout in water werkt als een spons.
 
hier zen ik ng is se :-)

heb al enkele dagen geen tijd gehad om te knutsellen veel te druk op het ons kantoor pffffffffffffff .

ben dan gisteren ook ng is voor nen nieve auto gaan zien se dat zijn ook plezante dingen e :-)

maar vanavond gaan ik er ng is tegen batsen se ik ga bijplamuren en schuren en mss ng een primer op zetten als ik er aan toekom .

ben ik dan juist bezig ? heb al heel wat speurwerk gedaan en er zijn er toch ng die het zo doen :-) .
 
hooy, de kleuren die ik gebruikte zijn, van Vallejo, de oker nr 70856, zwart uit spuitbus van motip Ral 9005 en groen uit spuitbus ral 6002.
Alle andere kleuren die ik heb gebruikt waren van Vallejo, en het goudkleur, die heb ik uit spuitbus van de Action :), is goeie trouwens.

Die scheurtjes heb ik ook in mijn romp, omdat ik ben vergeten de G4 te gebruiken, deze impregneer je en zo maak je dat het hout niet meer kan ademen.
 
die scheurtjes probeer ik wel ng weg te werken ale ga da toch proberen :-)
indertijd op school moest ik als eindwerk een biechtstoel uit een kerk restaureren en die scheuren werkte we weg met van die bruine dierenhuidlijm die geweldig stinkt . de naam ben ik vergeten . this het proberen waard e .
 
Is te proberen, maar aan de andere kant zoals ze mij ook vertelden, zo zie je pas dat het een houten schip is :) met die scheurtjes, als je het echt strak wil zonder die scheurtjes dan kun je er een 30gr matje over polyesteren, en dan nog eens plamuur en schuren maar, zo is hij zeer strak en zal je zeker de scheurtjes niet meer zien, 30gr mat is zeer fijne polyester mat.
Hars nemen en 1% verharder bij doen en smeren maar, wel opletten voor je ogen voor de mensen die dit lezen, die verharder is gevaarlijk, alsook de styreen die vrij komt, dus masker dragen is aan te raden.
 
ik ga binnen 14 dagen ong de draad hier terug oppakken se .
nu zit ik met een vraagske .zoals ge op de foto's kunt zien heb ik er een primer opzitten om de fouten op te sporen.
nu ga ik deze bijwerken met plamuur en terug opschuren .
welke primer is dan het beste die ik erop zet ?
dat word wel de definitieve laag .
dan kan ik deze al bestellen .
 
ik heb net gezien bij de av van pantani dat hij hoogglanslak gebruikt heeft .
is dit de beste manier in een spuitbus of toch de airbruch gebruiken ? of toch een andere soort verf . hier ben ik nog een leek in se .:-)
het is nogal een groot oppervlak dacht ik bij mezelf .
 
in de topic nieuw gekocht zie je dat ik er ng een bootje bijgekocht heb . deze ziet er toch ook geen gemakelijke kit uit . :-) .
ik heb ng een paar vraagjes over dat schip ik zal deze daar in stellen want een nieuwe discussie open zonder dat ik er aan ga beginnen is toch ook niet alles dacht ik .
 
na wat speurwerk hier zijn er toch een aantal die spuitplamuur gebruiken om kleine oneffenheden weg te werken .
ik ben net ff gaan winkelen en deze heb ik gevonden van motip.
men kon mij vertellen dat dit daar uiterst geschikt voor is .
15_001.JPG

iemand die er ervaring mee heeft straks zou de eerste laag erop gaan .
 
ik denk dat john dat ook gebruikt heeft op zijn rc boot, maar ben niet zeker.

laat ons maar weten of het goed werkt want er zijn er hier nog niet veel die met dit soort spuitplamuurgewerkt hebben denk ik.

ik vermoed beter 5 dunne lagen dan 1 dikke laag ;)
 
owel zit ik bij de verkeerde john te zoeken ofwel heeft hij dit niet gebruikt :-) ik zien het nergens staan .
ik vind wel onder andere namen enkele keren info .
ik zal het u weten te vertellen als het droog is of het een goed idee was om dit te gebruiken .
er zijn altijd voor en tegenstaanders e ;-)
 
deze busje zijn niet geschikt op hout zonder eerst een bescherm laag aan te brengen van het zelfde merk en zonder oplossers , het maakt het balsa hout nog zachter en lost soms lijm op ... ik gebruik het dagelijks
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan