Hoofdsponsor

1/72 Am Boden erfroren (Matchbox) [DONE]

Heb dit vliegtuig mogen zien in het echt.
En het effect komt realistisch over.
Mooie opstelling zo.
 
Zo, ben even bezig geweest met brainstormen na de vraag of er bomen op kwamen....
Heb dan maar enkele bomen uit de doos gehaald en wat beginnen "spelen" op het dio met alle ingrediënten.
Dit is er nu uit gekomen, de opstelling blijft zo goed als behouden, enkel de bomen zijn er bij ;)
DSC08535.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk extraatje man, breekt ook de kleur wat. Word echt top.
 
Wordt een mooi dio, Beyond. De bomen brengen wat hoogte in je dio. Tevens heb je wat variatie in de bodem, de bosgrond vind ik voortreffelijk.

Groeten Rik
 
Ja, ik vind deze set-up toch ook beter Beyond.
Geeft meer diepte aan je dio.

Mark
 
Ja dit komt goed in jouw handen Beyond !
 
Oeps had deze nog uit het oog verloren, mooie opstelling, mooie kleurspeling in de bodem.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor de lovende kritiek :)

Ben begonnen met de boomstammen een beetje structuur te geven door gebruik te maken van Green Stuff.
DSC08677.JPG
DSC08678.JPG

Nog één boompje te gaan en misschien nog een boomstronkje....
 
Laatst bewerkt:
WOW knap gedaan Beyond. Dat van die bomen moet ge eens een keertje uitleggen...
Kunnen we allemaal nog wel wat van leren denk ik.

Mark
 
...Dat van die bomen moet ge eens een keertje uitleggen...
Kunnen we allemaal nog wel wat van leren denk ik.

Wel, het is heel erg simpel hoor, ik heb een houten stokje genomen, daar langs beide zijden een gaatje in geboord, één ervan om de boom in te kunnen bevestigen, het andere om op een nagel, die door de bodemplaat van het dio is gestoken, te bevestigen.
Rond het houten stokje heb ik een dunne laag Green Stuff gelegd en daar dan met een mesje de barsten van de schors in gesneden. Laten uitharden en daarna kan je schilderen ;)
Ik moet er nog ééntje maken, ik zal proberen om er aan te denken om foto's te nemen tijdens de werken...
 
Dat is inderdaad erg simpel (maar dat zijn de weathering technieken van de GUnit ook... poepsimpel:D).
Is zeker iets om eens te proberen. Bedankt.

Mark
 
Knap, brengt inderdaad een mooie structuur op die stam. Moet ook lukken ben net een "How To over bomen zelf maken" aan het maken. Mag ik je bewerking met green stuff er in verwerken?

Grtz Bart.
 
Knap, brengt inderdaad een mooie structuur op die stam. Moet ook lukken ben net een "How To over bomen zelf maken" aan het maken. Mag ik je bewerking met green stuff er in verwerken?

Grtz Bart.

Natuurlijk, waarom niet? Mijn kennis is jullie kennis :D
Zal zeker foto's maken van mijn volgende boom, die mag je dan naar eigen goeddunken gebruiken of niet ;)
 
Zo, heb eens de tijd genomen om het laatste boomstammetje te maken.
Heb er zelfs foto's van genomen ;)

Benodigdheden:
Boompje H0 (treinbaan)
Houten stokje/takje
Green stuff
Scalpel/scherp mesje
DSC08706.JPG

Om de Green Stuff makkelijk te mengen maak ik een gedraaid worstje van de twee kleuren.
Dan even op de tafel draaien tot een worstje, en dit enkele keren herhalen tot je een mooi egaal kleur krijgt:
DSC08707.JPG

De Green Stuff uitrollen op een ondergrond die bestrooid is met talkpoeder tegen het kleven (blijft anders makkelijk aan de tafel plakken, en dan mag je opnieuw beginnen met uitrollen :dry: )
Om te rollen gebruik ik een oud/goedkoop handvat van een scalpel, een potlood of ander rond voorwerp zal ook wel gaan denk ik.
DSC08710.JPG

Het uitgerolde stukje groen spul mooi rond het houten stokje/takje rollen
DSC08711.JPG

Boompje bevestigen in een voorgeboord gaatje.
DSC08712.JPG
DSC08713.JPG

Kerven in maken met behulp van je scalpel/mesje. Dit gebeurd door gewoon je scalpel er in te drukken, niet snijden!! Anders trek je de Green Stuff er gewoon af...
DSC08714.JPG

Resultaat:
DSC08715.JPGDSC08716.JPG

Zie je, zeer simpel :)
 
Laatst bewerkt:
Simpel misschien wel, maar je moet er maar opkomen he.
Goede uitleg Beyond!
 
Netjes :) En alles is simpel als je het weet :laugh:
 
Thanks Bro Beyond,om de duidelijke uitleg ;)

Dat maakt ons forum van ontschatbare waarde.
Een geslaagd en origineel idee :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan