Hoofdsponsor

1/144 Alien Tripod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahh deze komt mij bekend voor ;) , die mal is van randy cooper die um verkocht heeft .

Dat lijkt mij niet want een mal voor een plastic model (staal) is heel anders dan voor een resin model(rubber)

Maar een leuk effect met die ledjes alleen vind ik ze aardig scherp wat het licht betreft, maar dit kan ook aan de foto liggen denk ik?
 
In de film zijn ze ook wel fel.
vlcsnap-2011-10-09-17h16m17s57.png

In de poten zit een fijn profiel dit gaat verloren als ik ga frezen en repareren.Ik heb al een ideetje om er toch stroom op te krijgen dit zal ik tzt.uitproberen,als ik aan de ondergrond ga beginnen.
 
Inderdaad Bert je heb gelijk
 
Dat lijkt mij niet want een mal voor een plastic model (staal) is heel anders dan voor een resin model(rubber)

Maar een leuk effect met die ledjes alleen vind ik ze aardig scherp wat het licht betreft, maar dit kan ook aan de foto liggen denk ik?

Ron dat maakt tegenwoordig nit zoveel meer uit he , de 3D scan erover heen en wallaah daar hebben we er een in staal , ik zal het randy eens vragen , die is de laatste tijd zeer druk met zijn spinner kit

Ik zag hier ook iemand bezig met de verlicht ook handig weggewerkt .



http://www.therpf.com/f11/2005-war-worlds-tripod-pegasus-wip-143928/
 
In de poten zit een fijn profiel dit gaat verloren als ik ga frezen en repareren.Ik heb al een ideetje om er toch stroom op te krijgen dit zal ik tzt.uitproberen,als ik aan de ondergrond ga beginnen.

Er bestaat zoiets als geleidende verf.
Waarom dat niet eens proberen.
Je schildert gewoon je bekabeling op je poot en niemand ziet het.
 
Gave kit Bert, en met jouw toevoegingen zal het er nog leuker op worden. Ga je 'm in een dio zetten of zul je het bijgeleverde plaatje gebruiken ?
 
Zoals Bert al aangaf in zijn eerste post van dit mooie project
"Bijgeleverde ondergrond,ik ga deze niet gebruiken ik wil een ander ondergrondje maken. "

Ik ben heel erg benieuwd wat er bedacht is, een half vertrapt huis, misschien de waterscene??
 
@ Bubblegum een leuke link,hij heeft het idd mooi opgelost.Alleen komen er bij mijn model nog meer leds in,blauw en evt. nog een paar kleuren dus word het een vole bak daarbinnen.
@ Caretaker je bent erg warm ik heb een huis schaal N liggen,ik wil dit aan een water partij plaatsen zodat je beide opties hebt.
Dit wel even onder voorbehoud het huis komt er zeker het water moet ik nog even over nadenken.
 
Nog wat. gedaan aan de tripod
CIMG6866.jpg
Ledjes geplaatst.
CIMG6868.jpg
Test.
CIMG6871.jpg
Kop in de verf.
CIMG6872.jpg
Het huisje wat er bij komt.
 
Kewl, ziet er mooi uit.

Tripodje is wel groot lolz, zou schrik hebben :-)
 
Zier er goed uit bert , leuk met de huisje !!! geef je um nog head spikes ?
 
Is dat huis niet een beetje aan de kleine kant of wat da geval nu zo groot???
 
Vooral oppassen met de led's. die dingen kunne ook nogal warm worden... dus oppassen met de weerstand die je erachter steekt..

ps: ik heb ooit zo een enterprise van StarTrek gehad met lichtjes in... binnen de korste keren smolten die dingen gewoon weg,
dat waren geen led's natuurlijk, maar nadien heb ik er nog een gebouwd (NCC1700A) met led's en ik had hetzelfde resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
?? Dan denk ik toch dat je geen LED hebt gebruikt. Die dingen worden zover ik weet niet warm..
 
Het huisje is schaal N 1/160 Tripod 1/144,dus het scheelt niet zo veel.
Ledjes branden icon_biggrin.gif
CIMG6873.jpg
CIMG6874.jpg
 
de schaal maakt niet uit hoor bert
het is gewoon schitterend wat je doet
waw ik krijg er kippevlees van

mooi dit ga ik ook es volgen

Scott
 
Knappe vorderingen, en het zicht met het huisje is knap zo, toont echt immens :D
 
Ik heb de ledjes erin zitten en de "kap"geplaatst.
CIMG6875.jpg
Even schuin van boven,op de witte ledjes zit nog vloeibaar maskeermiddel ivm.schilderen.
CIMG6876.jpg
Zij aanzicht achterin heb ik nog een groen ledje aangebracht,gewoon omdat ik dat leuk vind icon_smile.gif
CIMG6877.jpg
En iets van onderen, waar de rode ledjes zitten komen nog 2 doorzichtige ovalen.
 
Dit gaat de opstelling worden.
CIMG6878.jpg
Het huis staat op een heuveltje en naast de scherpe rand word water.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan