Hoofdsponsor

1/72 Airfix - Willys British Airborne Jeep [WIP]

Set en Sol gebruiken maakt een verschil voor de decals vind ik. Eerst wat Set op de plaats van de decal doen, dan de decal er op en dan wat Sol op de decal. Die decal zal door de Sol wat verschrompelen maar daar moet je je geen zorgen over maken dat komt weer goed. Zaak is om er af te blijven tot alles goed droog is en dan zal je zien dat de decal mooi in de naden en kieren zit.

Wat de vernis betreft verwijs ik je liever naar de collega-bouwers want daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Verder ziet de jeep er goed uit vind ik.
 
Heb je voor de decals set en sol gebruikt (of een andere decal setter/solvent)?
Deze zorgen er voor dat je decals beter hechten op de ondergrond (set) en dat de decal mooi "smelt" rond details (sol).
Om te vernissen NA dat de decals geplaatst zijn kan je kiezen uit mat of blinkend. Hangt er van af welk eindresultaat dat je wenst op je model ;)
 
Ik heb het gewoon met water gedaan deze keer. Best zo'n set en sol aanschaffen blijkbaar :-).

Vernis gewoon mat, kwestie van de huidige look zo veel mogelijk te behouden.
 
Set en Sol waren een openbaring voor mij sdfkkjskng
 
Hey,

Mooi model geworden. ;)
Een volgende tip die we je kunnen geven is, controleer of alle naden heb weggewerkt. Er zijn op de onderdelen altijd gietnaden aan te treffen omdat deze tussen de twee gietmallen zitten. Op je voorwielen zie ik nog naden zitten. Vandaar de tip om alle naden te controleren. Neem dit mee in je volgende bouw en je zult zien wat je kunt bereiken, met deze simpele 'opkuis'.... :) Het voordeel van de gietnaden weg te werken op de wielen is ook dat je een wat versleten indruk kunt geven van de banden, het loopvlak dan toch, wat weer ten goede komt van het model.
Goed bezig, ban benieuwd naar het volgende... :) ;)
 
Hey,

Mooi model geworden. ;)
Een volgende tip die we je kunnen geven is, controleer of alle naden heb weggewerkt. Er zijn op de onderdelen altijd gietnaden aan te treffen omdat deze tussen de twee gietmallen zitten. Op je voorwielen zie ik nog naden zitten. Vandaar de tip om alle naden te controleren. Neem dit mee in je volgende bouw en je zult zien wat je kunt bereiken, met deze simpele 'opkuis'.... :) Het voordeel van de gietnaden weg te werken op de wielen is ook dat je een wat versleten indruk kunt geven van de banden, het loopvlak dan toch, wat weer ten goede komt van het model.
Goed bezig, ban benieuwd naar het volgende... :) ;)

Klopt! Ik zie het trouwens nu pas. Op sommige stukken heb ik het weggewerkt, maar deze over het hoofd gezien!

Trouwens bedankt voor de feedback iedereen!
 
Deze is wel rap gegaan, maar met een zeer knap resultaat hoor. Eentje om trots op te zijn, Washi.
 
Beste ik kan alleen maar zeggen wat ik hierboven staat , prachtig gedaan vind ik
Voor uw decals word meestal aangeraden om de decals eerst op een blinkende aan te brengen en daarna na de decals een laagje mat vernis aan te brengen dan zijn de decals " geseald " verzegeld , maar in dit geval zou ik het zo laten
Verder die gietrandjes de volgende keer wat meer wegwerken ( heb ik soms ook nog wel last van ) en dan een opmerking waar gij nu helemaal niks kunt aan doen , maar deze schaal is zo klein dat het bijna niet anders kan , dat zijn die stangen ( buizen ) waarmee de bache ( kap ) gemonteerd is die zijn veel te dik en de poot van de spiegel ook
Maar verder is dat voor mij zeer goed gelukt , ziet er zeer leuk uit Applaus Applaus Applaus
Grtz
Marc
Goe bezig man ik kijk al uit naar uw volgende bouw
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan