Hoofdsponsor

1/48 Airfix Spitfire mk 14, racer

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
Conversie
BOUWBUDGET
30
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Shoot

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
595
Voor een groepsbouw in modelbouwclub klein Brabant heb ik gekozen voor deze kit van airfix.
Bedoeling is dat de deelnemers aan de groepsbouw een eenmotorig propellervliegtuig bouwen om deze ook uit te rusten met 'draaiende propeller'. Afwerktijd zou max 3 maanden zijn.
De airfix komt op diverse gietramen van een lichtgrijze/blauwe plastic.
Testfit van romp met vleugel is veelbelovend.
Detail is goed tot zeer goed.IMG20240202210446.jpgIMG20240202210533.jpgIMG20240202210606.jpg
 
Wist van het bestaan van deze kit zelfs niet af. Veel succes met de bouw!
 
Origineel en leuk idee voor een groepsbouw.

Veel plezier.
 
Mooi toestel en volg mee.
 
Is weer eens iets anders, een rode spitfire.
 
Uit de oude doos op YouTube:

Dacht het interieur in cockpit green te doen, blijkt dat het zwart moet zijn. Ook de pantser plaat van de stoel mag er uit en nog andere zaken. Op britmodeler staat er meer info die ik ga volgen.
 
Deze ga ik volgen. Ben benieuwd hoe de Airfix kit is. IK heb diverse Spit's in mijn stash van Eduard welke heel goed zijn maar de Airfix mag er ook zijn naar ik gehoord heb.

MVG

Danny
 
Deze ga ik volgen. Ben benieuwd hoe de Airfix kit is. IK heb diverse Spit's in mijn stash van Eduard welke heel goed zijn maar de Airfix mag er ook zijn naar ik gehoord heb.

MVG

Danny
De kit is goed, de plastic is zeer zacht. Het is een lichtblauw/grijze plastic... Zeer zacht materiaal. De echt grijze airfix plastic (bbvb bij de p-40) is minder zacht.
Snijfoutjes zijn een element om rekening mee te houden. Detail oob is ok. Zou er ook niet direct iets aan veranderen en detail en vorm van de kist is ook ok.
 
Ziet er goed heel uit.
Zelf vind ik 1/48 best een moeilijke schaal.
 
Is eens iets totaal anders voor wat een spit betreft. Ik hou wel van felgekleurde vliegtuigen.
Aanvang met cockpit ziet er goed uit. Succes verder.
 
de pilootkleuren dan, volgens de hobby color converter app zou dit "olive drab' of iets in de aard van 'german uniform field grey' moeten zijn, iemand die een flightsuit kleur kan aanbevelen voor eentje van de jaren '80?

Let ook op de propere uitlaten - waarschijnlijk in blank metaal uit te voeren.


G-FIRE_Spitfire_FR_Mk._IXc_%281%29.jpg
 
Beetje vorderingen: de gaten voor de camera's zijn opgevuld, een eerste vulling was niet voldoende, die had ik gisteren gedaan, vanavond de tweede. De armen van het figuurtje hadden ook wat liquid putty nodig.
IMG20240213231021.jpg
 
de pilootkleuren dan, volgens de hobby color converter app zou dit "olive drab' of iets in de aard van 'german uniform field grey' moeten zijn, iemand die een flightsuit kleur kan aanbevelen voor eentje van de jaren '80?

Let ook op de propere uitlaten - waarschijnlijk in blank metaal uit te voeren.


G-FIRE_Spitfire_FR_Mk._IXc_%281%29.jpg
Dit lijkt me eerder een Britse flight overal uit de jaren vijftig en zestig. Kleur lijkt me wel ok. Hieronder een foto van iets soortgelijks.

D2HGBNLl.jpg


MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan