Hoofdsponsor

1/48 Tamiya Vought F4U-1A Corsair.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
3D decals + scratch
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker

DannyVM

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2023
Berichten
291
Locatie
Dendermonde
Gannet is afgewerkt, dus tijd om een lopend projectje verder af te werken. In dit geval is het de 1/48 Tamiya Corsair. De progress die ik ga tonen heb ik al een heel tijdje geleden uitgevoerd, en op het moment staat het model klaar om zijn camo kleuren te ontvangen, maar daarover later meer.
Ik wil jullie de werken in uitvoering niet onthouden dus bij deze ga ik van start met het begin van dit projectje.

SNqVGWOl.jpg


cFzAeHol.jpg


pOJj9u1l.jpg


sERArUsl.jpg


mQAePqWl.jpg


PYMrnsNl.jpg


vpVft2jl.jpg


rzVJCmRl.jpg


6OqZUiMl.jpg


LqflT0Al.jpg


3c8raVal.jpg


bcPdVPkl.jpg


Ctsa4k4l.jpg


5rVtQ6gl.jpg


sPlTJGSl.jpg


aQdxBMql.jpg


Volgende stap, het plaatsen van de 3D decals in de cockpit.

MVG

Danny
 
Vliegtuigen zijn niet mijn ding, maar ik leer en bewonder wel altijd de technische vaardigheden die jullie gebruiken.
Knap werk weeral.
 
Volgende stap is het aanbrengen van de 3D cockpit decals van Quinta Studio. Ik ben fan van dit soort decals, het geeft echt een mooi effect eens ze zijn aangebracht.

9vDThZYl.jpg


uWOpX8Ol.jpg


rcqLJj0l.jpg


l0ZZDs2l.jpg


AZ04qx9l.jpg


3QjVhHBl.jpg


ZFGy2bul.jpg


hfajSIxl.jpg


aoqmeTUl.jpg


rs7a0fcl.jpg


My1kv9hl.jpg


J3mXQbPl.jpg


Volgende stap, de motor......

MVG

Danny
 
Dit is er een uit de categorie sexy vliegtuigen uit WWII. Heerlijk ogend toestel, op de grond en in de lucht. Ik zie dat je al een flink stuk onderweg bent, veel plezier en succes met het vervolg.
 
Volgende stap de motor. Hier heb ik wel wat extra aandacht aan besteed. :-)

YB21zell.jpg


TVC858gl.jpg


T36CbRwl.jpg


4jqlLbel.jpg


Pkx1OmHl.jpg


zIz1rWpl.jpg


ugrR3nKl.jpg


yUOLLWrl.jpg


TcvOXpdl.jpg


PrtckFSl.jpg


4wWND28l.jpg


FeGEqHLl.jpg


KLDjM9ul.jpg


lLdWtVRl.jpg


tsqI8RFl.jpg


4dYY6sjl.jpg


o4urPVkl.jpg


Volgende stap de wheelbay's.....

MVG

Danny
 
Dit is er een uit de categorie sexy vliegtuigen uit WWII. Heerlijk ogend toestel, op de grond en in de lucht. Ik zie dat je al een flink stuk onderweg bent, veel plezier en succes met het vervolg.
Inderdaad Roy, ik kan het niet beter verwoorden. Ik ben er bijna twee jaar geleden aan begonnen maar zoals dat vaak het geval is begin ik dan aan iets anders en blijft het liggen, dus bij deze wil ik dit ook wel afgewerkt zien.

MVG

Danny
 
Niet mijn schaal maar wel mijn ding en leer ook bij als ik naar het gebruik van de interieur kleuren kijk.
Ook het detail aan de motor is interessant.
 
Volgende stap, de wheelbay's en de rest van het model.

75dqPUXl.jpg


WvBB7QXl.jpg


y4rgFKxl.jpg


5z5dKNjl.jpg


94vCj2xl.jpg


QAVrVq8l.jpg


Ziezo, tot hier de inhaalbeweging:1244:

Dit is de toestand op dit moment van het model. Geprimed en klaar om de kleurtjes te ontvangen.

1LMEHcLl.jpg


MVG

Danny
 
Niet mijn schaal maar wel mijn ding en leer ook bij als ik naar het gebruik van de interieur kleuren kijk.
Ook het detail aan de motor is interessant.
De interieurkleuren zijn wat betreft de Corsair een geval apart en soms vrij ingewikkeld te noemen. Latere types van de Corsair hadden dan weer andere kleur combinaties. Hier komen de referentieboeken heel goed van pas.

MVG

Danny
 
Het is de eerste keer dat ik 3D decals in een lopend project zie verwerken (ik kende deze decals uiteraard wel).
Mooie bouw en deskundige en verhelderende uitleg. Ik heb hier reeds enkele zaken bijgeleerd (uitleg verwerking 3D decals, detail motor). Mooi project om te volgen.
 
Het is de eerste keer dat ik 3D decals in een lopend project zie verwerken (ik kende deze decals uiteraard wel).
Mooie bouw en deskundige en verhelderende uitleg. Ik heb hier reeds enkele zaken bijgeleerd (uitleg verwerking 3D decals, detail motor). Mooi project om te volgen.
Eens je deze decals hebt gebruikt ben je er aan verslaafd, zo goed zijn ze. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken in welk kleur de LG poten moeten komen. Dit is ook weer zo een moeilijk geval als het op de Corsair aankomt. Tamiya geeft aan dat dit aluminium moet zijn maar dat is volledig verkeerd.

MVG

Danny
 
De Corsair,

Een prachtig toestel met die 'knik' in de vleugels.
Al goed gevorderd, leuk en leerrijk verslag van een mooie bouw.

Grtz.

Luc :cool:
 
Heel erg mooie bouw en verslag. Stoeltje bijgezet.
 
Strak werk tot nu toe. De primerkleuren van deze waren en zijn nog steeds bron van discussie. Van salmon pink voor interieur en wheelbays, grijs voor het motorcompartiment voor hittebestendigheid en sommige delen in zinc chromate yellow... dacht dat het interior green niet veel gebruikt werd, tenzij in de cockpit
 
Om u te antwoorden op de vraag in de andere topic Danny.
Heb er vier gemaakt in deze schaal( 1/48 )en vond dit moeilijk werken naar de details toe.
En als je niet kan dansen dan ligt dit aan het orkestje he.
Waarmee ik wil zeggen dat dit aan mij ligt en te weinig bouw in die schaal.
Als ik zie wat jullie afleveren in die verschillende schalen zeg ik alleen maar chapeau.
Vliegtuigen vind ik zo al van het moeilijkste om te maken.
Ook deze word weer de moeite om volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan