Hoofdsponsor

Anders / onbekend Airbus A380 British Airways

N

Niko

Guest
StevenVD heeft me een beetje deze richting in geduwd, en ik dacht, ach wat, buiten wat papier en inkt kost het me niets :D
Ik ga in afwachting van het bestellen en ontvangen van een plastieken kit eens poging doen om een papieren vliegtuigje te maken.

Het wordt de Airbus A380 British Airways die ik hier gedownload en afgeprint heb
http://www.paper-replika.com/index....s-paper-model&catid=93:airliner&Itemid=206928

A380_British_Airways_intro.jpg


Ik ga wel vanop dezelfde site de staander van de Air Force One ook afdrukken en deze dan "herwerken" naar een versie voor dit vliegtuigje.
Of het me ook effectief gaat lukken deze in elkaar te steken, dat zullen we binnenkort wel zien ;)
 
En zoals ik had gedacht ging het niet lang duren of "probleem" 1 duikt al op.
Ik ben begonnen met enkele stukken uit te snijden, mooi de lijntjes volgen uiteraard :p

Nu (voor degene die het plan hebben bekeken en de onderdelen) zit ik al met het eerste probleem dus, ik kan nergens een iets of wat uitgebreide bouwinstructie vinden.
Wat moet er gebeuren met al die onderdelen zoals bijvoorbeeld nummertje 48 en zijn aanverwanten.

Ook vroeg ik me af hoe ik de stukken van de romp moet kleven, moeten deze overlapt worden, moet ik er aan de binnenkant iets voor voorzien, ....

Iemand die me hierover wat raad kan geven?

*edit: note to self: RTFM deftig :p
assembly other fuselage parts using representative inner glue tabs.
met andere woorden maak een passend stukje papier en kleef dat langst de binnenkant

Nu ik ben het op gewoon simpel printpapier aan het doen, heb wel de indruk dat iets steviger papier net iets makkelijker zou werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste (makkelijkste) deel is al zo goed als achter de rug
attachment.php


Nu presies eens mn bed in kruipen :p
met wat geluk morgen een nieuwe update
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Niko, welkom bij de papier snipperaars :)
Het zou handig zijn om wat foto's te zien, om zo de probleempjes in te kunnen schatten, maar gewoon 80 grams papier is wel wat aan de lichte kant voor een model.
 
is het fototje zichtbaar van de stukken die ik al heb (kan zijn dat ik wat fout gedaan heb hoor :D )
ik ga straks eens kijken voor wat dikker papier want inderdaad dat gewone printpapier is toch dat niet heb ik de indruk.

Ik zit ook te denken om de stukken (als ik ze op dikker papier heb) van de romp voor ik ze kleef op te rollen en een uurtje in een lege rol van keukenrol te steken, zo grijgen ze al een "rondere" vorm wat het volgens mij makkelijker maakt om ermee verder te doen.
 
het is zo dat ik het gedaan heb :p
Ik zie de foto trouwens wel.
Zal s kijken wat ik fout gedaan heb se ;)
 
ok
ik had ze eerst via de gallerij hier op het forum geplaatst, maar nu zet ik mn foto's via postimage, dan zijn ze blijkbaar wel te zien
 
Ziet er nochtans al goed uit, maar uiteraard zal het heel moeilijk zijn om de vorm net te houden met zo'n licht papier.
 
ja, het lichte papier wordt aan de kant geschoven, is inderdaad niet goed te doen.
Kreukt direct enzo.

Nu heb ik al dikker papier gaan hale, is blijkbaar de inkt van mn printer aan vervanging toe.....
Nieuwe update van zodra ik inkt heb :p
 
Succes, Niko. Mooi dat ik je een alternatief heb kunnen laten zien.
 
Leuk dat je bij de papierbouwers een project start. Pas op want papier bouwen is verslavend ;)

Vliegtuig rompen zijn niet echt gemakkelijk om in elkaar te zetten. Wat ik op je foto mis zijn de "spanten" ( Nummer 52.)
Deze zou ik van karton maken zodat je een mooie stevige basis krijgt voor de rest van de romp.
Verder lijkt mij papier van 160 gram voldoende om dit vliegtuig te maken.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan