Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Bedankt. Ik hoop dat deze inderdaad wel een paar keer bekroond zal worden, er komen wel een paar gelegenheden aan. Ik twijfle nog of ik Ransart ga doen deze zondag, ben daar nog nooit geweest.

Ik heb het logo op een zijkant gespoten, dat moet volstaan want de template is nogal vervormd geraakt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Steve, in Ransart moet men zich de beide dagen inschrijven als men wil deelnemen aan de wedstrijd.
Is voor mij persoonlijk het enige manko aan deze beurs, het is een van de reden waarom ik er nog nooit aan een wedstrijd heb deelgenomen.

Grtx Jan
 
Ah, ik vroeg me al af hoe dat ging. Dan ga ik toch maar passen, hoeveel ik ook heb horen opgeven over die beurs. Ze zouden beter zoals in Veldhoven een reservatiedag met tutorials en een beursdag houden. Eerst maar eens kijken of het model een enkele beursdag doorkomt.
 
Nog even een detailopname van het logo, als waarschuwing voor wie gelijktijdig met Tamiya en Vallejo werkt.

attachment.jpg

In dit geval vond ik het niet misstaan, nu het een muurschildering betreft. De bepakking op de tanks hangt er ook tegen, hier en daar wil ik nog een touwtje spannen. De tros die je rond het wiel ziet, is vooral camouflage voor lijmvlekken van de figuur die van plaats veranderd is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De koperdraad rond de kabels is afgedekt met Milliput. Daar kan je nog leuke dingen mee doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb nog twee Lee-Enfieldgeweren toegevoegd en je ziet ook de sleepkabels, gemaakt van touwtjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moest nog een kenteken op de gezonken tank komen, want daarnaar werd hij later "One Charlie" genoemd. Ik zocht eerst naar een decal maar tenslotte heb ik het gemaskeerd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Om te voorkomen dat het tafeloppervlak beschadigd zou worden door uitstekende schroeven of bevuild zou worden door plaaster, heb ik een karton onder het diorama gekleefd. Ik heb daarna ook een vernislaag over het hele diorama gelegd, omdat er nog vaak teveel glans op stond. Daarvoor moest wle een maskering van het water gebeuren.

attachment.jpg

De eerste vernispoging was aan de hand van de airbrush, met Vallejo Polyurethaanvernis. Dit had ik ook al gebruikt op het Flakdiorama, toen ik geen verdunner mocht gebruiken vanwege het isolatieschuim. De zijkanten van het AVRE-dio zijn met het vernis gespoten, wat de glanzende rode letters deed versmelten met de zwarte achtergrond.

attachment.jpg

Het spoot echter niet zo lekker. Ik denk dat de naald niet goed in het midden zit, want het spettert en komt niet recht voor de nozzle terecht. Op de tanks en de figuren kon ik niet egaal spuiten en leverde het soms net nog meer glans op. Ik liet het diorama eerst een paar uur drogen en veranderde dan van vernis. Nu gebruikte ik de spuitbus met Armypainter matlak. Die kon de verschillen van het vorige vernis meteen wegnemen, ik moest alleen wat webben weghalen achteraf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een lont in stretched sprue verbindt nu de quick release systemen met de tankbemanning. De duffelbags zijn genummerd volgens eigenaar en de antennemasts zijn ingeboord.

attachment.jpg

De kledij van de soldaten is nu helemaal mat.

attachment.jpg

Een van de twee figuren zal zijn micro moeten afgeven. De antenne is hier omgerekend 12 voet hoog.

attachment.jpg

De brug is nu ook helemaal mate gespoten, een paar stukjes wachten nog op bevestiging.
 
Hey,

Ziet er wel beter uit met die matte laag erop. Allez, de laatste loodjes wegen het zwaarst maar leveren bevredigend resultaat....😉
 
Ik ben blij dat het op zijn eind loopt, want alles is al een aantal keer op de foto gepasseerd. Hier de laatste update en morgen de eindfoto's.

attachment.jpg

De turret met nieuwe details. Ik vond in mijn boek van Haynes dat iedereen van de crew een microfoon had, dus de figuren blijven zo.

attachment.jpg

De twee Shermanwielen zijn dan toch maar meegegaan, ze zijn met een ketting vastgelegd aan de uitlaat. Die ketting was zwart gespoten en meteen daarna in pigment gerold en afgespoeld. De figuren hebben nog allerhande riemen en geweerbanden uit flessenlood gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er was nog een herstelling nodig aan de schakel waar het bruganker aan hing, zonder dat de constructie daarbij losgekomen was. De fascines zitten nu ook met houtlijm vast.

attachment.jpg

attachment.jpg

De smeerpunten die in Haynes beschreven staan, werden met Tamiya Smoke "vettig" gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

De brugscharnier is weer voorzien van de twee klemmen, al moest ik die open zetten omdat ze eigenlijk niet meer passen in hun plek rond de scharnier. Er zou een bedieningskabel aan moeten, maar het is niet duidelijk waar die naartoe loopt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk is er morgen weer een streepje zon.
 
Het is afwisselend zon en bewolking geworden, maar dat heeft wel wat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ik weet niet meer wat te schrijven ik kan alleen nog maar genieten en dat doe ik ook
Proficiat
grt
Marc
 
Hey,

Steven, da's hier indd er boek op he man. In het natuurlijk licht komt hij nog beter uit. Prachtig dio geworden man, dikke proficiat :) ;)
 
Benieuwd om deze eens "live" te zien Steven, mooi werk.
 
Prachtig gedaan, en zoals reeds geschreven komt het geheel maar vooral het water beter tot zijn recht in het daglicht.
dikke proficiat, hoop het ooit eens live te mogen bewonderen.
vgr Marc
 
Bedankt voor de complimenten, hij zou er in Hoboken, Willebroek en op de ledendag bij moeten zijn.
 
Adembenemend....😲..!!!

Grtz yves,
 
Ja, hij is bij de fotoshoot getest met een redelijke windsnelheid, dus ik moet mijn adem niet inhouden bij het ophangen van de brug... Bedankt, Yves.
 
ben er helemaal weg van grt Pascal
 
Mooi gedaan, knap met die water partij.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan