Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Bedankt, Beyond. De kabels spannen wat hard, nu is er een stukje van de winch losgeschoten.

attachment.jpg

Het is dat rechtse stukje vooraan. Volgens Bovington moest dat de krachtlijn van de aangekoppelde kabel volgen. Resicast zet het echter 90 graden rechtop en dat belast de lijm in een verkeerde richting. Het andere stukje hangt er echter nog aan en de truc met de boor en de ijzerdraad gaat hier ook niet lukken. Dat wordt dus epoxylijm.
 
Ik heb het stukje en zijn tegenhanger nu met 2-componentenlijm vastgekleefd in de positie waarin het eigenlijk moet hangen. Daarvoor heb ik er een schuin stuk afgesneden.

attachment.jpg

Ik heb daarna het hele systeem nog een nachtje laten ophangen. Ik heb wel een andere beveiliging opgesteld, want de vorige heeft een spoor achtergelaten in het epoxy (pijltje). Dat voelt hard aan en neemt geen stof op, maar dus wel drukverschillen. Daardoor zijn vingerafdrukken op de rand ook permanent zichtbaar.

attachment.jpg

De infanteristen moesten nog groene schenen krijgen.

attachment.jpg

De prikkeldraden worden opgehangen aan twee paaltjes die uit een takje gezaagd zijn.

attachment.jpg

Deze man is al vastgekleefd aan de tank. Er gaan nu meer en meer details toegevoegd worden.

attachment.jpg
 
Hey,

Jawade; grote werken weeral. Gelukkig komt dit goed met de ophanging van de brug. Dit geeft uiteraard altijd wat meer krachten zodat de onderdelen op de tank zeer goed vast moeten zitten. Blijkbaar nu opgelost, hopelijk houdt het aan.... :)
 
Het was toch teveel blijkbaar, het stukje is opnieuw losgeschoten na zo'n 16 uur volgehouden te hebben. Er gaat dus weer metaaldraad aan te pas moeten komen. Dit zal aan de onderkant moeten zitten, maar kan toch vrij onopvallend.
 
Ik heb de volgende herstelling uitgevoerd:

attachment.jpg

Een metaaldraadje is door de profielen geboord en werd dan door de ogen van de kabels gestoken.

attachment.jpg

De stukjes van de winch kunnen nu niet meer weggetrokken worden.

attachment.jpg

Ik heb de figuur moeten verzetten, hij raakte alleen met zijn tenen de tank. Nu staat hij wel wat scheef, maar hij kan zich aan dat handvat vasthouden en er zijn volle gewicht tegen zetten. Nu hij het lager vasthoudt, kan een andere kerel het tegenoverliggende handvat aanpakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

De schade aan het schoorsteenkabelsysteem wordt nu hersteld. Er is alweer een paar uur in gekropen.

attachment.jpg
 
Hey,

Dju, da's meer of pech hebben.... :(
Gelukkig bestaat er goeie ijzerdraad om te verstevigen. Allez, derde keer goeie keer :)
 
Het probleem lijkt nu toch verholpen. De brug hangt al langer dan een dag omhoog. Het enige probleem is dat de tank nu achteraan omhoog kantelt, ik zal dus ergens iets aan de bodem moeten vasthechten. Ik had kritiek gekregen op mijn kleurgebruik voor de figuren, dus heb ik die nu helemaal aangepast en ze zien er nu natuurlijker uit. Ik heb ook nog wat van de glans weggenomen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dik geslaagd zou ik zeggen!
uw figuren gaan echt de kers op de taart zijn!!

Mvg Steve
 
Je doet me al honger krijgen, Steve. Het wordt ook eens tijd om de naam van het diorama te bedenken. Misschien gewoon "Pont Avre".
 
Ik moest nog een draadje van het achtereind van de tank de grond in trekken, zodat die niet kantelde wanneer de brug er aan hing. Ik had gegokt dat de voorste trekkabel dat onmogelijk zou maken, maar die zat blijkbaar te dicht bij het kantelpunt. Om het draadje aan te kunnen spannen, moest er wel nog een extra gat in de bodem geboord worden. Het pijltje toont de draad rond de wielas.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap werk hoe je voor die herhaaldelijke pech toch steeds weer een oplossing hebt..figuren zijn ook zeer fraai geschilderd Steven...

Grtz yves,
 
Steve, ik bewonder al een ganse tijd je werk in stilte en ben onder de indruk wat je modelbouw technisch telkens uit je mouw schud.

attachment.jpg

Voor je figuren; persoonlijk vind ik hebben ze nog te veel glans (kan ook aan de foto liggen) misschien krijg je nog een groter effect indien je ze matter maakt en de lederen overgooiers en helmen alleen een zijden glans geeft.

Grtx Jan
 
Ik heb enorm veel bewondering voor je vindingrijkheid...
Chapeau!!
 
Bedankt! Ik kan de figuren achteraf nog in het vizier nemen als ik het dio bij de voltooiing met polyurethaanvernis van Vallejo spuit. Ik heb nu eerst gezorgd dat de brugophalers een normale positie konden aannemen bij hun werk. Daarvoor moest ik de resinfiguur z'n arm er terug afbreken. Door die schuin in te planten kan hij nu bijna rechtop staan, de schuine voet kan plat op de fender rusten. Een uitholling aan zijn achterste, bedoeld om op een Churchilltank te passen, is ook weggewerkt, zie de eerste foto.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De brengunschutters liggen op een strategische plek op het duin.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nieuwe toevoegingen. Er is een stelletje infanteristen begonnen aan het afladen van twee para-bikes en een andere gaat wat sleutelen aan een takelsysteem.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er zijn twee klemmetjes aan de brug gekleefd, maar die komen in contact met de tracks van de tank, dus dat zal toch nog aangepast moeten worden. Wat er aan de tank vast hangt, is eigenlijk net iets te breed.

attachment.jpg
 
Ik heb een stencil ontworpen in AutoCAD om op de zijkanten van het diorama te spuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja Steven mijn woordenschat is leeg ik weet van verwondering alleen maar schrijven
" WOW "
het enige wat er nu in mij opkomt is weeral een beker of tien zeker en dat we zo iemand als jij in ons forum mogen hebben is al een eer
grt
Marc
 
Hey,

Ja, er komt leven in de brouwerij met die figuren erbij. Mooie opstelling en lijkt ook logisch, dus zeker geloofwaardig 😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan