Hoofdsponsor

1/35 Wintergewitter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo iedereen,

Nu mijn Bizon klaar is, is het de bedoeling om het in een winterdiorama te plaatsen. Na de film Into the White gezien te hebben kwam ik op het idee om er een blokhut tussen te zetten. Daar zijn we nu volop aan bezig. De schrijnwerkerij is nu zo goed als af op het dak na. Daar ga ik echter niet zoveel tijd insteken omdat daar toch een dik pak sneeuw opkomt. Volgende stap is een primer zetten om het opslorpende effect van het hout zoveel mogelijk tegen te gaan en erna kunnen de schilderwerken beginnen. Bedoeling is om het effect te creëren van een blokhut die al heel wat afgezien heeft van de barre winteromstandigheden.

Als naam van voor het dio heb ik gekozen "Operation Wintergewitter". Dit is de naam voor de operatie die de Duisters gekozen hadden om een corridor te trekken en zo het omsingelde 6° leger in Stalingrad te ontzetten. De corridor is tot stand gekomen maar het 6° leger heeft er geen gebruik willen van maken met alle gevolgen vandien.

Hieronder de foto's van de vorderingen van de blokhut.

p.s. : alle gebruikte materialen zijn recupmaterialen. De balken zijn stokjes van suikerspinnen die ik gesprokkeld heb op kermissen en de planken zijn eigenlijk roerstokjes voor de koffie van bij Mac Donald.

Hieronder de foto's -foto-van de vorderingen van de blokhut.

Groetjes,:wavey::wavey::wavey:
Jeanke

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jeanke.......:wow: Man dit is prachtig gedaan...en dat allemaal met recupmatriaal......en zoals je zelf zegt de hut gaat er redelijk verweerd uitzien ...ben echt benieuwt :8:8:8...top man ...
vraagje op welke schaal is dit gemaakt ......
 
@Spaander: schaal is 1:35
Prachtig maatje......welke verf ga je hier voor gebruiken....mischien een tip de bovenkant en onderkant van de deur zou ik stukken uithalen je weet wel zo stukken en spleten echt een deur die iets meegemaakt heeft...is maar een idee zele :D:D:D:D:D
 
Echt een ruw ineen getimmerde blokhut, hier bij ons staan er zo overal zo'n schuilhutjes en stalletjes... en zoals elke echte modelbouwer... weer een hoop materiaal gerecycleerd! :D

Doet me denken aan wijlen mijn grootvader, die bouwde houten bootjes met alles wat hij kon vinden, net zoals jouw blokhut.
 
@Spaander: Ik ga Tamyia verf gebruiken. Bedoeling is eerst een licht bruine kleur te spuiten erna haarlak op doen, dan spuiten met donkerbruin, even laten drogen en het donkerbruin erna terug gedeeltelijk afchippen.

Voor de voordeur moet ik nog iets verzinnen want nu lijkt het niet echt op een voordeur. Is wel de bedoeling om er later nog een klink en scharnieren op te zetten. Hopelijk lijkt het dan wat meer op een voordeur.

Groetjes
Jeanke
 
Hallo,

Vooraleer mijn blokhut te schilderen en te verweren heb ik eerst een test gedaan op wat aan elkaar geplakte plankjes.
Wat heb ik gedaan :
- een grijze primer opgezet
- laagje Buff van Tamiya
- 2 laagjes haarlak
- laagje met waterverdunde wood brown van Hobby color.
- even laten drogen en erna het wood bruin er gedeeltelijk terug afgehaald
- wash met burnt Umber olieverf.
- gedrybrushed met leather brown van Vallejo.

Resultaat hieronder, graag jullie mening aub

Jeanke

attachment.jpg
 
Heel goed Jeanke... van mij mag je zo de hele blokhut schilderen, het lijken wel echte planken!
 
Jeanke, ziet er zeer realistisch uit.
 
Realistische weergave van het hout ,knap gedaan.
 
Zeer knap gedaan, ik doe het je niet na, maar omdat je met hout werkt kan je hetzelfde resultaat bekomen door er gewoon een beits op te zetten ;)
 
Zoals de collega bouwers hier boven zeggen, gewoon doen man.
Echt goed.
 
Hallo iedereen,

Blokhut aan het schilderen geweest.
Hieronder stap voor stap de -foto-

Eerst foto, blokhut in de primer gezet en daarna 2 laagjes Buff van Tamiya.
attachment.jpg

haarlak opgespoten, laten drogen, ingesmeerd met wood brown van hobby color, even laten drogen en en gedeeltelijk het wood brown er terug afgehaald
attachment.jpg
wash aangebracht met burnt umber olieverf
attachment.jpg
gedrybrushed met leather brown van Vallejo
attachment.jpg

Volgende stap : een klink aan de deur hangen + een paar scharnieren, vensters plaatsen, een schouw op het dak en dan het dak voorzien van een laag sneeuw.

Groetjes,:wavey:
Jeanke
 
Echt een oud houten kot Jeanke !
 
Dat heb je echt heel goed aangepakt om tot zo'n resultaat te komen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan