Hoofdsponsor

1/35 Pz Kpfw I Ausf B Bizon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Na het debacle :(:(:( om eens een buste te proberen, terug naar de PANZERS. Deze keer een Pz Kpfw I Ausf B Bizon, een artillerie stuk uit het begin van WWII. Ziehier de voorstelling.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes
Jeanke :nowink:
 
leuk model veel suc6 er mee ;)

Cheers,
André
 
Gemechaniseerd geschut letterlijk en figuurlijk. Ge neemt een artilleriestuk en zet hem met onderstel en al op een panzeronderstel.
Simpel ,niet ?
 
Beestje dat je niet veel tegen komt, kan interessant worden.
 
Speciaal modelleke veel plezier ermee!!
 
Benieuwd wat het zal geven als deze in elkaar zit ;)

NOTE
[Mod] Kan je er volgende keer aan denken om een voorvoegsel (schaal) te gebruiken bij het opstarten van een topic?
Dit maakt het zoeken voor andere leden iets makkelijker...
Ik heb het nu even voor je gedaan ;)
 
Voertuigje dat van lelijkheid weer mooi wordt.
Ik volg, succes.

Peter
 
Hallo iedereen,

Ben aangenaam verrast :) dat er al zo veel reacties gekomen zijn op mijn artikel. De motivatie was daarom groot om er gelijk aan te beginnen.
Heb er tot een kot in de nacht en vandaag de hele dag aan zitten prutsen. Resultaat hieronder.

@Beyond : Zal in het vervolg wat meer informatie in de titel zetten. Ik dacht, ik trek een foto van de doos en al de info staat er gelijk bij. Maar ge hebt gelijk, als de info in de titel staat weet iedereen direct waar het over gaat.

De foto's hieronder zijn getrokken met flits. Normaal fotografeer ik altijd met daglicht maar omdat hij nog niet geschilderd is maakt het niet veel uit denk ik.

Het leuke aan een dragon kit is dat alles altijd perfect past maar het volgen van de handleiding is soms moeilijk. Dragon heeft de gewoonte om sprews van andere eerder uitgebrachte kits (zoals hier de Panzer I) in de doos te steken (om de kosten te drukken waarschijnlijk). Gevolg is dat er bvb 2 A sprews en 2 B sprews bijzitten. Dat maakt het toch iets ingewikkelder. Gevolg ook is dat bijna de helft van de sprews ongebruikt blijven. Leuk voor de spare box natuurlijk.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles ineenpassen was niet zo evident. De foto hieronder is alleen een dry fit. Sommige dingen staan nog schots en scheef. Als alles verlijmd is zal het er hoop ik een beetje rechter uit zien.
attachment.jpg

Nu ga ik de tracks onder handen nemen. Het zijn Magic tracks dus ik zal er wel een tijdje zoet mee zijn.

Groetjes
Jeanke
 
Dat gaat hier nogal vooruit. Alvast een mooi model.

Die Magic Tracks vragen inderdaad wat opkuiswerk en wat tijd om ze ineen te flanzen, maar het loont de moeite, zeker een meerwaarde aan je model.

Succes ermee !

Groeten Rik
 
Dat ziet er al leuk uit. is inderdaad een speciaal model e. Je neemt een artilleriestuk en een onderstel van een panzer en tata een nieuw model.
Wat waren ze vindingrijk. :) :)
 
mooie bult tot zover

hopelijk is nog niet alles gelijmd , voor de schilderwerken
want als je alles bouwt en lijmt , kan je nog soms moeilijk aan alles
om mooi in details afwerken bij het schilderen


tom
 
Dat ziet er goed uit Jeanke!
Doe je mee aan de WK-speedbuilden?
Succes met de verfjas.

Peter
 
Mooi model, en knappe bouw, benieuwd naar meer... Kende dit model niet...
 
Weer zo'n apart model dat ik nooit eerder zag... wat gaat er nog allemaal tevoorschijn komen van de Duitsers uit WO2?
Dit doet me wel een beetje denken aan de Amerikanen: die hadden in 1944 een 105mm op dezelfde manier in een halftrack gezet en een maxson-turret op een GMC... wel erg... als het op vernietigingen aan komt zijn ze allemaal toch o zo innovatief! :ohmy:
Maar ja... toch een interessant model om te volgen.
 
Goch...... ik word overmant door heimwee als ik zie hoe vlug er hier gebouwd word......waar is de tijd ? :8:8:D:D
 
:O:O:O Ik wens je nog maar net suc6 en hop daar staat hij dan al netjes gebouwd sdfkkjskng

Nu voel ik mij net een slak, tegen dit tempo kan ik zeker niet op.

Cheers,
André
 
Hallo,

Is heel koud buiten dus heb ik besloten om niet buiten te komen vandaag. Tijd zat dus om een tijdrovend werkje aan te vatten nl. de magic tracks ineen steken. De tracks op de foto's zijn alleen maar gedryfit. Heb ze geplooid nadat de lijm nog niet volledig uitgehard was. Ze kunnen nu een nachtje drogen op de loopwielen. Erna worden ze er terug afgehaald om te schilderen.

Groetjes.
Jeanke :8


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geslaagde tracks. Zijn deze normaal niet uitgevoerd als 'workable' ?

Het valt mij op dat het messing ringetje van het laatste loopwiel iets excentrisch verlijmd zit. Misschien kun je dit nog corrigeren ?
Het zou jammer zijn van de fijne detail moest je deze fout laten zitten.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan