Hoofdsponsor

1/18 Feldwebel 1940- "Missing Loika" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumper

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
543
Hallo,

Ben momenteel bezig met deze uitnodigend 'grote figuur'. Namelijk de Feldwebel.
Een tinnen model volledig gepolierd en een base coat gegeven met Humbrol white. Ook de resin deel, huis ook gespoten.
Hier heb ik de eerste laag geschilderd. Rembrandt olie verf.
Let op, het is natuurlijk niet de vaste groene kleur ;)

Het gebouw heeft een soort khaki kleur gekregen.

Nu laten drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wordt vervolgd,

:worried:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorbije zaterdag, heb ik toch mooi op de baan kunnen rijden vanwege de sneeuw en heb ik mooi aan deze figuur kunnen verder werken. Hier een eerste dikke laag. Op de foto's zal je zien dat de verf uiteraard nog niet droog is. De kleuren ga ik nog niet over oordelen, me eerste gedacht is dat de er geen klik is met de kleuren, maar we zien wel bij de vordering.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Wordt uiteraard vervolgd,
 
Hmm, geen interesseerden blijkbaar?

Alvast voor diegen die kijken een update.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondanks het feit dat ik eerst twijfels had over de kleuren van de uniform , ben ik van gedachten veranderd. Het is goed! !!

Wordt vervolgd
 
hallo jumper, ik kom ne keer piepen.;)

Heb wat vraagjes, is dat al uw huidskleur die er op ligt?
Welke verf gebruik je?
Hoe groot is dat figuur?
En nu een laatste vraagje,heb je al veel figuren geschildert?

grt Nicolas
 
Intresse is er, is enkel nog sterk WIP (work in progress)

Grtx Jan
 
Ziet er een knap figuur uit... Is dit vaste positie die het figuur tov de muur gekregen heeft?
 
Hoi Jumper,

Er is wel degelijk interesse hoor. :)
Ik kijk en volg zelfs veel berichten,maar ik reageer niet zoveel.
Ik blijf liever op de achtergrond. :$
 
Jumper mijn beste vriend...hier is zeker intresse ammaai ik volg het op de voet...wat nu te zeggen ...vind de inspanning die je doet tot een goed resultaat te brengen meer dan geslaagd ,zoals jan zegt nog veel werk voor de boeg...maar denk met je inzet dat dit zeker gaat lukken ....en wat me nog meer verheugt is dat dit stukje forum echt mooi aan het groeien is ten eerste met de initatiefnemers om aan figuren te beginnen en ten tweede dat we zo een geweldige input krijgen van mensen die er iets van weten ;)Dus Jumper gaat er voor....ik blijf zeker volgen ...top man ...;)
 
@ Maerlandt:
Heb wat vraagjes, is dat al uw huidskleur die er op ligt? ER is nog geen Huidskleur geschilderd, bij mij is dat meestal als laatste.
Welke verf gebruik je? Rembrandt Olieverf ;)
Hoe groot is dat figuur? Volgens beschrijving van Andreas 90 mm
En nu een laatste vraagje,heb je al veel figuren geschildert? Dit is de derde figuur in olieverf

@ Kevin : Nee heb gewoon voor korte achtergrond te geven zo gezet. Het is zo, omdat ik anders niet kan schilderen . Figuur zou anders bijna tegen de muur staan.

Ter info: De meeste kleuren worden zelf gemengd, zoals helm , broek en jas en binnenkort het gezicht ook. Ook de meeste details, zoals drinkbus en zak is gemengd.


Alles is geschilderd met olie verf (grondlaag was humbrol wit wat olieverf is) en de rest met Rembrandt. Er zijn andere merken. Maar de ene verf is dan weer dik andere dun en zo verder.

Nog vragen? Lees ze wel :)

Iedereen mag altijd komen kijken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
aha ne olieverver!:)
ik wist niet dat dit een andreafiguur was, dit zijn mooi gedailleerde figuren.
waarom schilder je de huidskleur laatst? Als ik je een tip mag geven, probeer altijd de diepe schilder stukken altijd eerst te schilderen, en zeker de huidskleur,want deze bepalen gans je uitstraling van je figuur. Als je eerst de hoogte, verft in jouw geval het uniform en helm, kan je toch moeilijk het gezicht schilderen zonder dat je met de schaduwen de randen van je helm en col van de vest aanraakt?
De truc is dat de diepste gedeeltes samen vloeien met de hogere.;)
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik zoveel comentaar heeft.:unsure:
 
En veel fouten schrijf...heb hier op een verkeerde buttom gedrukt.:wacko: en alles al verstuurd domme toch!!!

grt Nicolas
 
Ik kijk mee in stilte... (gebeurd wel door meerdere leden bij figuren en bustes, heb ik zelf al ondervonden... ;) )
 
geen probleem :) Zal mss bij het volgende figuur jouw tips toepassen, Maerlandt.
Dank je Beyond ;)
 
Zo weer een update op deze leuke figuur.
attachment.jpg
Ondertussen ook delen van het gebouw zoals de baksteen een 'rode' baksteen kleur gegeven. Inslagen door kogels op sommige plaatsen ook een laag voorzijn. Voor volgende les gaan we een opbouw laag geven. Hoe dichter naar de ...euh...'finale' hoe leuker het wordt.
attachment.jpg
Zoals jij niet helemaal zien, de huiskleur is ook voorzie. Als er een tweede laag op komt zal het nog mooier worden.
Kijkt graag om de hoek ;)
attachment.jpg

Ondaks mislukte foto, kan ik deze niet best onthouden om te tonen.
attachment.jpg
Let niet op de euh zon :)

Wordt vervolgd
 
Weer een week voorbij en ik mocht weer leuk aan deze figuur werken. De dag is echt snel om en ik moet dan stoppen :(

Maar toch heb ik weer een update voor jullie.
attachment.jpg
Ondertussen hebben de broek en vest een diepte gekregen.
attachment.jpg
Beetje om de hoek :)
attachment.jpg
Sorry , heb me niet geschoren voor de foto.
attachment.jpg
Een ietswat close up look. Van een figuur 90mm kon ik met de gsm toch heel scherpe foto van zo dicht bij nemen.
Gezicht en huidskleur heb ik gemaakt uit een mengeling!


Wordt Vervolgd,
 
ziet er goed uit maar... probeer wat meer schaduwen te leggen in uw figuurtje, bijvoorbeeld tussen de vingers wat donkerder te maken( kijk naar uw eigen hand en knijp ze dicht, dan zie dat deze ook donkerder is).
ook op de armen en het gezicht wat meer schaduwen ,dan komt er meer exspressie op het gezicht.
is het ene oog niet wat kleiner dan het andere?
het is een 90mm figuur hè, dan moet je je pupillen wat groter schilderen, dan kan je er wat meer detail in leggen.


grt nicolas
 
Ik denk dat de schaduw tussen de vingers niet goed ziet. Ik zie ze eigenlijk wel, maar in het echt nog meer. Maar komend weekend als de verf droog is zal ik het beter zien.
Wat betreft de ogen, daar zal ik nog wat mee moeten spelen denk ik. Even geduld ;)
 
haha, okè, had niet goed gekeken!:wacko:
we volgen met veel bewondering verder!!!!!;)



grt nicolas
 
Achtung!!
Zo , ik ben nu eigenlijk wel al trots op deze geslaagde figuur. Natuurlijk is het nog niet af, maar de vordering tot nu toe geeft al heel wat bekijks.
Eerlijk gezegd toen ik na het verder geschilderd te hebben had ik een indruk dat ik naar een echte foto keek.
Oordeel zelf.
Eerste laagjes en extra toevoegingen voor de gevel.
attachment.jpg
attachment.jpg

Wat me nu wel opviel is dat de kleur echt niet overeenkomt met hetgene je echt zou zien.
Het lijkt alsof dat de figuur een blauwe vest heeft, maar toch is het niet zo veel blauw.
Ik zal proberen deze figuur volgende week met foto toestel is te nemen en te vergelijken
attachment.jpg
Aanpassing van de ogen. Vind ik nu toppie !!!! :) Dat is echt blauw met .
attachment.jpg
rang en orde :D
attachment.jpg
Hee , waar is de camera nu gebleven!
attachment.jpg


Tot zover, het zilver en de kleurtjes :)

groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan