Hoofdsponsor

1/35 "Get that milk" [DONE]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
deze had ik gekocht in putte afgelopen weekend, ken dit merk "Doug's Original"niet maar vond dit wel knap afgewerkte figuren voor een volgend simpel klein stukje :D

het idee toen ik deze zag liggen was, twee kwajongens die de koe proberen te pakken te krijgen...:p


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie kitjes, zal wel makkelijk zijn, als het vanaf 8 jaar mag gebruikt worden :O ;)
 
:D idd dus dit mag geen probleem worden he :p

alleen van de koe zijn de oren en een hoorn afgebroken... pasvorm van de koe valt mee alleen ga ik op de rug een spleet moeten bijwerken...
 
Ik ook met mijn Dirty Mind. (A Dirty Mind is a joy for life, dat weer wel natuurlijk)
Ik dacht dat het over rondborstige dames ging :(
Ik dus gelijk kijken.
Sorry hoor, ik ben een oude viezerik, geloof ik (en dat al op jeugdige leeftijd, foei, foei, foei Cor!)
 
Ik ook met mijn Dirty Mind. (A Dirty Mind is a joy for life, dat weer wel natuurlijk)
Ik dacht dat het over rondborstige dames ging :(
Ik dus gelijk kijken.
Sorry hoor, ik ben een oude viezerik, geloof ik (en dat al op jeugdige leeftijd, foei, foei, foei Cor!)

Bij deze sorry voor de misleidende titel hahaha :-p ;-)
 
zo op het gemakske begonnen aan een van de figuurtjes... heb hier wat op aan het experimenteren geweest met ee basis van acryl te geven en dan met olieverf bezig geweest om de tinten van het gezicht in elkaar te laten vloeien...
heb nog nooit een figuur geschildert met olieverf, dus dit is allemaal nieuw voor mij..

tot hier toe toch redelijk tevreden van het resultaat

attachment.jpg
 
zo, na veel diep in en uitademen :p geprobeerd van deze jongen een geruit hemdje te geven...

attachment.jpg
 
Dat hemd ziet er goed uit Kevin, zoals trouwens het hele figuurtje.

Fred
 
Niet slecht voor de eerste keer met die figuren. Ik zelf ga nu proberen om figuren met olieverf alleen te schilderen. Ik doe dat door een grondlaag te geven van humbrol en daar begin ik met verschillznde laagjes olieverf. Misschien is de grote nadeel dat die lange droogtijden nodig hebben. Ik blijf je zeker volgen. Mooi werk zeker en vast.
 
Een goede verfjob in elk geval ! Ik ben al benieuwd naar het grappige totaalplaatje.
 
Bedankt iedereen...

@ jumper, idd die droogtijd moet ik ook wat afwachten hoe lang dit duurt... Maar moet wel zeggen dit werkt zeer aangenaam die olueverf.. ga hier war meer mee oefenen

@GUnit, idd we zullen zien of het eindresultaat even grappig is als het idee he hahaha
 
olieverf heeft wel een tijd van meer dan paar dagen, een week tot zelfs 2 weken droogtijd. Afhankelijk verdunning. Ik gebruik White spirit..
Maar naar mijn mening werkt olieverf meer met dieptes waardoor meer mogelijkheden zijn. En met paar kleuren kan je tot jouw kleur mengen. Zoals ik doe. Het is niet zo makkelijk, maar het is mogelijk met hulp van kleuren kaart ook :D.
 
idd Jumper ga er nu een paar dagen mee wacht om verder te werken..

dus deze gaat aan de kant... heb de broek eerst brown sand geschildert, daarna met een lichtere kleur, de plooien in de broek opgelicht en dan met een olieverf wash van raw umber over geweest, en dit geeft er wat een lederen effect aan... nu deze foto is niet de beste, maar mijn goed fototoestel is stuk :( dus tijdelijk met dit werken he :)

attachment.jpg
 
Ja, deze ziet er al heel goed uit, Kevin.
Ik volg met veel aandacht.

Mark
 
ok, weer eens een klein updateje maken :D

onze tweede kleine heeft zijn gezicht ook al gekregen zie :D de rest van het figuurtje worden nu onder handen genomen... de wijsvinger van zijn linkerhand was afgebroken en nergens te vinden :( maar heb geprobeerd deze met een stukje green stuff te maken en eraan gekleefd, deze moet ik nu zien goed te krijgen als hij goed vasthangt....
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan