Hoofdsponsor

1/72 Schnellboot S-100 flak 38 (Revell schaal 1/72) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Hoi allen, dit wordt dus mijn nieuwe project. Deze boot is voor mijn grootvader, die vroeg tijdens een familiebezoekje of ik niet eens een boot wou bouwen voor hem. Had deze nog liggen tussen mijn stock en toch al veel zin om eraan te beginnen. Nu voor mn grootvader dus nog meer zin natuurlijk.

05002-Revell-DtSchnellboot-S-100-Flak-38.jpg
 

Bijlagen

  • R-G_Sboat-box.jpg
    R-G_Sboat-box.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes met de bouw Tom. Heb deze ook liggen.
Heb er de Griffon Model set 72002 bij gekocht (extra lopen, PE en resin)
Als referentie kan ik je het excellente boek S-Boote, German E-boats in action 1939-1945 aanraden van Histoire & Collections. Is een soort bijbel wat dat betreft.
Ook een mooie omschrijving in Art of Modelling 3.
 
Hey,

Veel succes gewenst bij deze. De volgende bouw, na mijn diorama met de fw190, is ook die voor mij. Momenteel heb ik enkele PE sets liggen om erbij te plakken, wordt wel wat want hij begint in mijn gat te bijten, en dat doet zeer...;) :))

De boot die je toont is niet de flakversie, dit is de gewone versie van de snellboot, te zien aan het 37mm kanon op het achterdek. De versie flak 38 is met een flak vierling op het achterdek. De aangehaalde boeken zijn indd een must als je deze wil bouwen. Heb er zelf nog enkele meer van liggen, speciaal voor modelbouwers en waar ze moeten op letten bij de bouw.
 
Merci mannen. Kheb de boxart gewijzigd Swaken. Het was inderdaad de foutieve.
 
Veel plezier met deze.
 
veel suc6 tom maak er iets mooi van ;)
 
Gestart?
Hij zit al bijna helemaal in elkaar.
Al netjes gebouwd.

Camaro, echt der is denk ik nog geen 10% uit de gietramen gehaald. Hehe, kben hier nog wel eventjes zoet me, geloof me. Maar opnieuw begint het schilderen al te jeuken.

Ondervind van mezelf dat ik eigenlijk liever het schilderwerk doe dan het bouwen op zichzelf. En der staat nog altijd die Patton M47 in de koelkast waarop ik eigenlijk mn nieuwe airbrush even zou kunnen testen. Die zit nog altijd in de doos :/
 
Hey Tom ik zie aan deze kit dat er erg mooie details aanwezig zijn zeg,mijn handen jeuken al om deze zelf ook te kopen maar ga het niet doen.
Succes alvast met deze :) ;)
 
Al altijd een ferme boot gevonden
 
Ja, het is zover mannen, we gaan verder met dit topic alvorens we starten met de wedstrijd 'on the move'.

De eerste laag is gezet, het onderste gedeelte.

Heb eerst schaduwen gezet met gewoon zwart en dan nadien verschillende dunne lagen met karmijnrood aquacolor. Heb enkel een heel klein stukje wat moet bijgewerkt worden.

sized_DSC06362_zps85aef1ec.jpg

sized_DSC06363_zps0a5c466b.jpg

sized_DSC06364_zpsafe53d0e.jpg

sized_DSC06365_zps87f91a6e.jpg
 
Ziet er goed uit Tom!
Voortaan bovenkant ook afplakken......zie daar wat nevel:sleep:

Fred
 
Ziet er goed uit Tom!
Voortaan bovenkant ook afplakken......zie daar wat nevel:sleep:

Fred

Inderdaad Fred, was me op het einde ook opgevallen. Khad de verf nu ook wel heeeeel sterk verdund en ontelbare lagen gespoten, vandaag dat de nevel net iets verder is gevlogen dan ik gewoon was.

Het zal nog wel weggewerkt worden dus geen zorgen. Hoop zondag te kunnen verder werken.... morgen inventaris op't werk :(
 
Je spuitwerk is weeral van de bovenste plank Tom.
Een plezier om te volgen.

Mark
 
Dit is een aantrekkelijk projectje, heel degelijk spuitwerk Tom.
 
Heel mooi gespoten, deze kit heb ik overigens ook nog ergens op de zolder liggen (reeds lang lang geleden aan begonnen).
Maar gebruik je geen primer ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan