Hoofdsponsor

1/24 Deathrace 2008 Ford mustang GT [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Zoals de titel doet vermoeden..ja weer een deathrace project.
Daar het een auto is en niet in een wedstrijd zit plaats ik dit hier uiteraard.

Dit word em:bron is : http://www.musclecars.at/wp-content/uploads/2008/12/death_race.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
en dit is een foto van de boxart ervan

Zo ik zou zeggen tot later he.

Zo nog even wat afbeeldingen van de echte boxart en de inhoud want de auto is ondertussen al bij me binnen gekomen met de Bpost.
attachment.jpg
Man man al zeg ik het zelf ..wat een mooie wagen.En dat voor een bouwer die liever classics bouwt.
attachment.jpg
de inhoud zo een beetje he
attachment.jpg
Mooi setje decals die op een andere wagen dienst zullen doen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
De asjes van de wagen en twee busjes,moet nog es kijken waarvoor deze dienen.
attachment.jpg
Mooi sloffen vind ik ;)
attachment.jpg
En de motor delen ook es tonen,ziet er goed uit.
Zo en nu wat ontspannen want twas een zeer bewogen dag van werken.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd Patje.
 
deze gaan we weer op de voet volgen he doom maar da gaat hier helemaal in orde komen he heb da hier al lang gezien ;)
 
zo doom gaat er weer voor als een speer, dat wordt weer een mooitje !!
 
Succes Patje, gaat weer een plaatje worden.

Fred
 
Goeie nacht mensen,ik ging op zoek naar goede referentie en vond een forum waar deze wagen ook word gebouwd,de tekeningen werden door de bouwer in vector gezet en zo bouwt ie zijn model op.De afbeeldingen ga ik hier niet plaatsen ,tenslotte zou ik het niet gepast vinden om dat te doen want dat zou inbreuk zijn op zijn
werk als het ware.Ik zette dus de link van dat bepaalde forum bij mijn favorieten en kan gewoon af en toe es kijken hoe hij het doet,toch zal ik mijn eigen ziel erin leggen en bouwen volgens ik het zelf het beste vind om te doen.Kwestie van de bepantseringen zo juist mogelijk weer na te maken zoals ik deed bij de Porsche zal ik uiteraard kijken op het net naar de 1/1 versie ervan want dat is voor mij persoonlijk weer de beste methode om dergelijke onderdelen na te maken.
Om het mezelf niet al te moeilijk te maken zal ik in de komende weken eens proberen die bouwer te contacteren en toestemming vragen zijn afbeeldingen als referentie te mogen opslaan op de pc,teneinde een goed en juist resultaat te verkrijgen tijdens het bouwen van de Mustang GT.
Zo en voor nu slaapwel mensen en tot een dezer dagen eens.
 
Patje, succes met deze auto, maar dat lukt jou wel.
 
Waarom zo dit een inbreuk zijn op zijn werk patje,ik zo bijzonder fier zijn dat ze mijn eigen werk zouden gebruiken als referentie materieel....;)
 
hoi Patje,

Leuk dat je hem ook gaat bouwen ik zelf ben er ook druk mee bezig (moet nog eens wat foto's van uploaden) succes maatje en mocht je ergens mee zitten of als ik ergens mee zit natuurlijk kunnen we elkaar van tips voorzien

blijf deze ook weer volgen

Gr
Dirk
 
hoi Patje,

Leuk dat je hem ook gaat bouwen ik zelf ben er ook druk mee bezig (moet nog eens wat foto's van uploaden) succes maatje en mocht je ergens mee zitten of als ik ergens mee zit natuurlijk kunnen we elkaar van tips voorzien

blijf deze ook weer volgen

Gr
Dirk

Dank je wel dat lijkt me zelfs een schitterend idee ;)
 
Goede avond allen.
Ik ben gister avond nog van start gegaan en heb volgende foto's reeds beschikbaar,het is zo een beetje de basis opbouw om de wagen op de wielen te krijgen.
Op die manier kan ik me beter oriënteren in de opbouw van de bepantsering.

attachment.jpg
de middenconsole zit erin als ook de rem cilinder vooraan.
attachment.jpg
de stuurinrichting is klaar voor plaatsing
attachment.jpg
de achterwiel ophanging is een feit met het uitlaat systeem
attachment.jpg
voorwiel ophanging is ook bijna klaar,het onderdeel dat de schijven gaat dragen brak paf in twee zonder aanleiding.
Gelukkig kon ik dat netjes herstellen zonder dat het erg opvalt,maakt toch niks uit want het boeltje word toch verweerd
attachment.jpg
als ik het zo bekijk ....toch een machtige mooie body he.
attachment.jpg
De motor zit al deels in elkaar
attachment.jpg

attachment.jpg
het valt op dat deze wagens een enorme zware versnellingsbak hebben.
attachment.jpg
machtig mooie blower(of hoe heet dat eigenlijk)
Zo en nu op naar de volgende update.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb beide films gezien en vond ze heel tof :).
Zal dit project zelf zeker volgen!
 
Dank je wel,Evel maatje,het lig nu effe stil want ik zit met dak problemen :( sorry voor deze offtopic mensen.
 
Hoi allen hier,ondanks de dak problemen doe ik wel verder met deze bouw zo tussen de regenbuien door.
Dus weer enkele beelden voor jullie,mijn mes stond goed scherp e mijn panel scriber nog meer muhahahaah.Dus dat zijn de resultaten alvast van gisteren.

attachment.jpg
Deze vormen zijn jullie welgekent(vliegtijgbouwers zeker!!) en worden da vaste stoelen in de Ford deahracer.
attachment.jpg
er komt geen achterbank in,wel drie tank voor brandstof.
attachment.jpg
even wat dichter,idd styreen,word bekleed met zwart.
attachment.jpg
Je ziet de binnenpanelen die zijn afgezaagd daar ik de deuren ga aanpassen ook daarom werden deze ingekort.
attachment.jpg
en ja hoor ,doomwad is weer aan het hakken en snijden.
attachment.jpg
Deze zijn er met de panel scriber uit gekrast!!!!
attachment.jpg
Gezien het feit dit een deathracer is en ook op het echte model zo werd toegepast ga ik de deuren als het ware anders om laten open gaan.
Kwestie van dus de realiteit te behouden tijdens het bouwen.Dus het worden suicide doors .
Ik heb reeds goede referentie hiervoor gevonden en wil lukken dat ik dergelijke scharnieren zelf kan maken he;)
Zo en nu naar de volgende update :)
Door te weinig tijd snel deze even nog erbij gezet he.
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit wordt er weer eentje om te volgen precies :D weer veel succes met deze....
 
Goede middag iedereen,ik ben zo een beetje bezig met de eerste verstevigingen die in de wagen moeten komen,dus alvast deze foto's erbij he;)
attachment.jpg
de beginselen van de rollcage zijn er.
attachment.jpg
Je ziet aan beide zijden net in de dashboard hoeken twee stukjes uitsteken,deze worden op maat gesneden om de op liggende buis erop vast te lijmen.
attachment.jpg
Je ziet het wat moeilijk maar toch kan je zien dat ze tot op de vloer zijn vastgezet,tenslotte moet het ook echt gaan lijken daar de deuren zullen beweegbaar zijn.
attachment.jpg
Zo zie je het beter he,net waar ze elkaar raken kleef getrokken spreu(zeer dun) om lasnaden te simuleren.
attachment.jpg
Volgens ik kon zien tijdens de dryfit is deze hoogte en de buiging helemaal juist,ik toon het jullie na het uitharden van de lijm.
attachment.jpg
Ook de span boog zit er reeds tussen gelijmd.Tenminste zo noem ik het toch daar he dient om twee delen open te houden lang beide zijden.
attachment.jpg
een iets betere view ervan,zo en nu ga ik voor de opbouw van de binnen hull op de chassis plaat.
Het chassis komt later tijdens het verf proces ook heerlijk verroest uit te zien,dus kleven maar zou ik zeggen hahahahaa.
Ok dit gezegd zijnde gaan we gewoon verder natuurlijk he.Tot volgende update maar weer.
O ja voor ik het vergeet te vermelden,de buizen zijn allemaal gemaakt uit het styreen van de gietramen van deze kit,dus er is geen aftermarket stuff aan te pas gekomen hier.

Edit:
Hoi mensen ik ben gaan nadenken tijdens de werken aan het dak en ben tot volgende oplossing gekomen om de zelfmoord deuren erin tezetten.
Ik nam het scharnier systeem van mijn nieuwe Porsche carrera(die word toch OOT gebouwd) en gebruikte deze om deze deuren te laten bewegen.

attachment.jpg
een reeds geplaatste scharnier
attachment.jpg
de andere ook dus al
attachment.jpg
Dit warende bewuste scharnieren
attachment.jpg
en hier alvast de eerste deur erin
attachment.jpg
Even open zetten
attachment.jpg
eens bekijken van de buitenkant(let niet op den bazaar )
attachment.jpg
je kan nu zien hoe ik ze bevestigde he,met blokjes dus.Deze scharnieren doen geen dienst in de Porsche want de deuren zijn vast dus kon ik ze evengoed hier gebruiken.
Ik ben een gelukkig man dat dit me lukt want ik wil dit keer dat men kan mee genieten van wat interieur he;)
Zo en nu de tweede erin.

Goede avond,weer enkele beelden te tonen van de kleine vordering die ik deed.
attachment.jpg
Langs beide zijden al een deeltje bepantsering gedaan nat achter de wielkasten.Gele tape om de platen erop vast te houden tijdens het drogen van de lijm.
Deze plaatjes zijn 0.3 mm dikte,ook aan de passagierskant een pantser gestoken zie.
attachment.jpg
Drie lamellen gesneden,deze worden nog verder wat verzwaard he om het beter te doen uitkomen qua realisme.
attachment.jpg
Om deze lamellen er netjes in te laten gaan zaagde ik kleine gleufjes in de raamstijl aan de chauffeurs zijde en duwde die er in.
Gefixeerd met lijm en netjes op de juiste graad geplooid.
attachment.jpg
Zo dat is het voor vanavond al weer ,beetje tijdsgebrek wegens de werken he.Tot de volgende update ;)
 
Laatst bewerkt:
ja patje je hebt t goed te pakken hé van da scratchen, supergoe jong. "keep going on" !
 
Err, kan bijna niet geloven dat die deuren werken na een ingewikkelde scratch, zo fijn. Waw zeg. Hopelijk komen ze niet gemakkelijk los ... Doe zo verder doompie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan