Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci voor de tip. Gewone dingen plooien lukt wel maar het moet in een u-vorm met 1mm zijden :s

Het eerste rooster is juist klaar, het is niet erg strak gebouwd maar het komt er toch op te staan. Het heeft me teveel moeite gekost om er niets mee te doen.
Pics komen er morgen aan.
 
Ik ben er met de foto's:

Links de PE en rechts het originele rooster

attachment.php


attachment.php


De deukjes in het rooster kan geen kwaad, op referentiemateriaal zijn ze ook ingedeukt.

attachment.php


attachment.php


De rooster was niet helemaal vlak onderaan en dus moest ik de kiertjes opvullen. Dit heb ik gedaan met sec. lijm en dat is niet erg strak.
Op die lijmverbinding is in het echt een lasnaadje dus super strak hoeft het niet te zijn, het is afwachten wat het geeft na de primer. Dan kan ik het pas echt goed zien wat het resultaat is.

attachment.php


De rooster van de kit zou veel strakker zijn zoals je ziet:

attachment.php


Hopelijk krijg ik het tweede rooster ook gemaakt.

wordt vervolgd...
 
Om je kiertje te vullen kan je een stukje uitgerokken sprue gebruiken. Je kan het verzachten met lijm, en dan de lasnaad maken. Denk dat je de secondenlijm anders te veel zal zien?? ;)
 
Dat heb ik geprobeerd Beyond. Het is zo dat er geen plaats is tussen de rooster en de opgegoten plastic bouten errond. Er kan daar zelfs geen uitgerokken sprue tussen, een haartje kan er net tussen. Dan had ik dat enkel tussen de bouten kunnen doen wat ook weer niet zo mooi is.
Maar je hebt volgens mij gelijk dat de lijm niet mooi gaat zijn.
 
Je kan ook verdunde putty gebruiken voor die zeer kleine naadjes een of twee laagjes aanbrengen en dan is het naadje wel weg en dan nog eventueel even licht een schuurpapiertje erlangs halen en klaar is Michel :-)
Het is wel een mooi rooster en stukken beter dan het origineel (het gaas op zeker) alleen zal ik bij het volgende rooster even alles zwart verven wat onder het rooster komt dat scheelt weer spuiten.
 
Prachtig gedaan Michel, dat rooster is sublliem gemaakt.
 
Merci. Dat is een nuttige tip Ron, ik ga de tweede rooster nu wel hetzelfde doen om achteraf geen verschil te zien. Ik neem het mee voor in de toekomst.
 
De rooster ziet er heel goed uit. De lijmpunten zijn niet zo erg, want op de echte ziet het er ook zo uit.

Grtz Bart.
 
Zeer goed nagebouwd deze rooster ! Wat een vooruitgang !
 
Hartelijk dank mannen, ik ga er gelijk van blozen.

Bij de PE van aber zitten ook nog andere dingen bij zoals de steun van de koplamp enz... maar dat ga ik allemaal gewoon uit de kit gebruiken.
Deze roosters waren het enigste dat ik echt wou doen in PE. Voor m'n eerste ervaring ermee is het goed zo.
Ik heb wel een groot respect gekregen voor de mannen die PE fenders enz... maken want het is verdomd moeilijk! En dan solderen de experts hier dat nog ook!

Persoonlijk werk ik liever met plastic maar PE is wel heel mooi.
 
Misschien kan je het eens proberen met die andere stukken, slaat het tegen, kan je nog steeds de originele stukken gebruiken. Voor je lijmt met secondenlijm, je pe goed opschuren met eventueel een glasvezelpen of fijne schuurwol. hoe properder het oppervlak, hoe beter de hechting...
 
Laatst bewerkt:
Knap rooster! Zéér goed nagemaakt! Mag zelfs nog meer beschadiging op zoals op Uw referentie foto.
Wat die minispleetjes betreft, daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Origineel zal er ook hier en daar wel een spleetje zijn, en op deze schaal zijn ze zo klein dat je ze na een gespoten toestand wellicht niet meer zult zien. En als je ze dan onder de loep nog ziet, so what?
Prachtig werk! ;)

Erwin.
 
Michel er komt nog een tijd dat ook jij stevig in de weer ben met PE :-)
 
Merci mannen.
Ik heb het geprobeerd Silenoz maar het was meer een gesukkel en frustratie dan iets anders en heb de PE in een mooi bolletje gevouwen en in de korf gemikt :)
Het kan zijn Ron maar momenteel doe ik het niet graag, ik ben wel blij met de roosters.
 
Ge moogt dat niet verfrommelen jij snoodaard !
Neen gewoon doen wat ge wilt en zoals Ron zegt het zal wel beteren.
Wat ik meestal wel doe als ik een PE-rooster leg ,is het rooster dat er zit op het kitstuk (pvc) ,wegsnijden zodanig dat ge die niet meer ziet doorheen het rooster. Onder die bekomen opening maak ik dan een bakje en kleef die aan de binnenkant van het kitstuk en schilder de geziene kant zwart. zo krijg je een verlaging maar kijk je ook niet in de eindeloze diepte ,versta je ?
Wil je dat pvc-rooster op je kitstuk niet wegsnijden, geen probleem maar dan schilder je het ook best eerst zwart eer je je PE-rooster er op kleeft want je kan de pvc die onder je PE-rooster zit bijna niet schilderen ,ook al zit je er met je airbrush op te spuiten. De verf word eigenlijk tegen gehouden door het PE-rooster. En als het voordien zwart geschilderd is en er valt toch een beetje basiskleur op valt dat niet op.
Dat weet je nu voor de volgende keer é Michel
 
Merci voor de uitleg Famo. Ik hoop dat ik toch wat verf door het rooster kan spuiten. Nu in dit geval is er onder de rooster geen grote leegte.
Er zitten 2 lamellen onder het rooster, dit is zo voorzien in de kit maar met het rooster van de kit zie je dit niet meer.

Op onderstaande foto's zie je de lamellen:

attachment.php


attachment.php


Het is de bedoeling dat ik die groen gespoten krijg en dat je die door het rooster heen kan zien.
 
Update:

De bouw van de KV zit erop. Het schilderwerk kan beginnen :)

Foto's zeggen meer dan woorden:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Gescratched ooghaakje:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Hier zie je echter een grote fout in de kit. Over de gehele lengte van de fenders zit er een gootje in het midden en dat mag eigenlijk niet.
Dit komt doordat er aan de onderkant van dat gootje een richel PS is gegoten:

attachment.php


De richel:

attachment.php


Je gaat het goed zien na het spuiten denk ik maar dat plamuren en schuren zal meer kwaad doen dan goed.

wordt vervolgd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan