Hoofdsponsor

1/24 '66 Shelby (Revell) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja amaai das wel echt goe gedaan en zeker voor de eerste ik was al blij dat ik alles in elkaar kreeg verven kon ik later wel verbeteren lol bij u is alles super
 
Ik moet zeggen, je bouwkit heeft een prachtig kleur.
Hoe heb je dit zo prachtig gekregen?
Hoeveel lagen verf, vernis zijn er met gemoeid?
 
@ all: bedankt voor de reacties

Ondertussen toch een beetje verder gedaan. Ik heb de versnellingspook vervangen door een aluminium staafje en een extra toerenteller toegevoegd op het dashbord. Ook veiligheidsnetten toegevoegd (gewone scheurtape in fijne reepjes gesneden, gevlochten en dan rood geverfd).
Ook de motor is klaar, een aantal zaken kunnen nog beter oa de bougiekabels.

@Desseintje: de zwarte verf heb ik in zeer dunne laagjes opgebouwd (AB 0,8 Bar). De vernis op dezelfde manier. Eerst een mistlaag om te vermijden dat de decals reageren. Nadien meerdere lagen tot je een mooi vlak resultaat krijgt. De kunst is op het juiste moment te stoppen (anders risico voor lopers). Nadien heb ik alles geschuurd door te beginnen met korrel 6000-8000-12000 en water.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Chris, een heel ander gezicht, prachtig, ik vindt dat de bougiekabels er goed uit zien.
 
Bart,
Op deze foto is het niet duidelijk, maar ik heb de draadjes gelijmd, op de stroomverdeler en motorblok, en dat is niet zo goed gelukt.
Ik vraag me eigenlijk af, of er heel fijne krimpkoord bestaat zodat ik deze kan gebruiken om de connector na te maken. Of zijn er andere manieren?
Ik zal eens proberen een andere foto te maken.

Grtn, Chris
 
Bart,

Ik bedoel hiermee de overgang van de kabel naar de aansluiting op de stroomverdeler. In dit geval met een hoek van 90°.

Chris
 
Bedankt voor de link, dat is wat ik zocht. By the way een mooie "how to", ga deze zeker eens proberen.
 
Het einde is in zicht. De achterlichten, darm van de radiator en torsiestang moet ik nog verven.
De wielen krijgen ook nog een oranje dop in het midden. Zo wordt het zwart wat gebroken.

attachment.jpg
 
Hoi Chris,

Ziet er zo al prachtig uit, ben benieuwd na de eindfoto's.

Een vraagje; ik zie dat je ook kabels na de accu hebt lopen, zijn dat setjes of heeft u die zelf gemaakt, zou u een foto van willen maken, ik ben zelf ook bezig met de accu van de karmann en weet niet goed hoe ik de klemmen moet maken.
 
amaai die ziet er echt al mooi uit knap gedaan
 
De batterijkabels zijn stukjes fijne ijzerdraad. De zwarte is er gewoon opgelijmd (heb de finesse niet om zelf, zo fijn, een aansluiting te maken) en voor de rode heb ik plasticcard gebruikt en dan een gaatje geboord voor de kabel. Ik heb ondertussen jouw WIP bekeken en dat ziet er prima uit. Goed idee om stukjes koperdraad te gebruiken als born. Ik moet nog veel bijleren in het detailleren. Er zitten tal van foutjes in dit model maar ik ben toch zeer tevreden met dit resultaat.
Ik ga gewoon proberen de volgende beter te doen.

attachment.jpg
 
Hoi Chris,

Bedankt voor de uitleg en de foto.

Ik moet nog veel bijleren in het detailleren. Er zitten tal van foutjes in dit model maar ik ben toch zeer tevreden met dit resultaat.

Bijleren doen we allemaal, steeds iets verder, maar zoals u zegt een tal van foutjes, daar ben ik het niet mee eens, je hebt het netjes en mooi gemaakt.
 
Geprofiteerd van het mooie weer om enkele foto's te maken.
Voor mij is hij klaar. Ik zie nu op de foto dat ik nog een beetje beter moet oppoetsen (naden) en dat de voorste centerdop mankeerde.
Die heb ik ondertussen wel teruggevonden, oefff.
Misschien dat ik nog een klein diaroma ga maken. Zal de eerste keer zijn dus we zien wel.(heb wel iets in gedachten)

Ondertussen gestart met een nieuwe bouw: Ferrari 348 tb van Hasegawa.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi model geworden.
De velgen zijn niet mijn ding onder een muscle car.
Maar dat is mijn smaak.
En gelukkig heeft iedereen een andere.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan