Hoofdsponsor

1/24 '66 Shelby (Revell) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 nov 2012
Berichten
67
Voor alles is er een eerste keer. Gezien ik nieuw ben op een forum heb ik nog niet de gewoonte om foto's te nemen tijdens de bouwfase.
Vandaar een foto van de huidige stand van zaken.
Het is de eerste keer dat ik een auto bouw na enkele militaire kits. Vooral het lakwerk schrikte mij af.
De body is nog niet volledig klaar. Er is nog wat polisch en wax werk en de raamlijsten moeten nog worden aangepakt.

attachment.jpg
 
Je hoeft zeker niet te panikeren, want het lakwerk ziet er in deze fase best strak uit.
Probeer eens een close-up van het dak en motorkap te maken.
Dan kunnen we nog beter oordelen.
 
Chris, ik blijf het een tof bakske vinden!
Ik hoop dat mijn toyota half zo goed zal zijn dat ben ik al heel blij.

Cheers,
André
 
Zo te zien niets mis mee Chris. Ben benieuwd naar nog wat meer foto's.

Fred
 
Het is de eerste keer dat ik een auto bouw na enkele militaire kits. Vooral het lakwerk schrikte mij af.

En dan nemen we direct een zwarte.
Hij ziet er echt goed uit Chris.
Maar zwart en geel zijn zo een beetje de moeilijkste kleuren, dus toch zeer mooi gedaan.
 
Ziet er goed uit, succes met de bouw van je wagen.
 
Dat ziet er niet verkeerd uit :) En je bent blijkbaar ook niet vies van wat aanpassingen; zoals de velgen, rooster voor de voorruit,... Nog dingen?
 
ziet er heel goed uit al je het mij vraagt
 
Ziet er veelbelovend uit!
Aftermarket decal set of een samenraapsel?
 
Bedankt voor de reacties!
Dat zwart een moeilijke kleur is, heb ik ondertussen ondervonden. Ook weet ik nu wat schuren is...:wacko:
Maar ik zou graag de Mercedes Sauber C9 (donkerblauw)bouwen vandaar direct zwart.
De decals zijn aftermarket alsook de gespen van de gordels welke ik gemaakt heb van isolatietape.
Aangezien de 19 duim velgen redelijk open zijn heb ik remschijven voorzien die ik gekregen heb uit de sparebox van een vriend.
De veerpoten zijn een 'probeersel' samen met de rolbeugel (een eerste poging tot solderen).
Ook de motor heeft wat meer detail gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De lak op je body is gewoon SCHITTEREND.
Als dit je eerste is: chapeau!
 
Het resultaat is er dankzij de goede begeleiding in de club (Moveleo). Ik heb Zero paints gebruikt en dat is echt een plezier om mee te werken. Doordat het 2K vernis is, kan je tijdens het schuren achteraf nog heel wat rechtzetten (stofjes). Hier zit dan ook hééél wat uren schuurwerk achter, al vanaf het begin. Ook een dosis beginnersgeluk...
Na wat gebouwd te hebben in mijn jeugdjaren ben ik 25 jaar later, in 2008, herbegonnen. Sindsdien is dit mijn derde model dat ik maak (vorige zie foto). Er staat nog een Walker Bulldog klaar om te spuiten. Dus veel bouw ik niet (tijd).

attachment.jpg
 
ja watte ik wou dat mijn auto's ook zo blonken amaai knap gedaan
 
Ziet er allemaal al zeer netjes uit.
 
Ziet er zeker netjes uit, mijn complimenten.
 
Een kleine update: de roosters, ramen en lichten geplaatst.
Interieur is klaar. Nu alles nog monteren en de motor erin.
Denk eraan om ook stof aan te brengen, maar ben er nog niet uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hoi Chris,

Niet te geloven dat dit je eerste burger is, ik heb daar net echt met grote ogen je bak mogen bewonderen............... echt prachtig.

Cheers,
André
 
Hey André,

Mannen zoals jij motiveren mij om altijd te proberen beter te doen hé.....:18:
David is dan ook een geweldige coach.
Nu nog de kleine details afwerken en op naar de volgende.
 
Dat ziet er allemaal heel goed uit. Netjes. En dat voor een eerste auto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan