Hoofdsponsor

1/24 66 shelby GT 350 R[done]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey elsticky was al geverfd toen ik de tip kreeg!

@Mark bedankt voor de tip maar heb ze teruggevonden had ze in een verkeerd doosje gelegd ga eens bezien of ik ze plaats of niet.

En bedankt voor de positieve reactie's:D
 
Heb je er nog niet aan gedacht om het dashboard misschien bovenaan wat op te schuren en het een dunner laagje te geven? Of heb je schrik dat het krassen zal maken (had ook wel wat dat probleem bij het schuren van m'n BMW enzo). Het lijkt me toch de moeite om het te proberen :) . Maar dat maak je natuurlijk zelf uit!
 
@elsticky ga het zo laten omdat dit project maar een probeersel is en wil eindelijk aan de tanks beginnen maar eerst moet dit af zijn dusmoet ik nog ff geduld hebben

Vandaag de body gespoten in de kelder met tamiya spuitbuis amai wat een vergif:tongue:

zal blij zijn dat ik mijn airbrush heb(09/03) en daar mee kan proberen te werken

foto's volgen maar jullie zullen de koetswerkkleur wel al kunnen raden zeker:nowink:
 
Laatst bewerkt:
Frank,

Zal straks wel fijner zijn als je de airbrush hebt, als je op waterbasis spuit met je airbrush kan je in een grote doos spuiten, ik doe het momenteel in de huiskamer.
 
zie hier de beloofde foto's
de fijne afwerking kan wel wat beter maar lukt mij NOG niet nu:P maar ben tevreden voor de eerste keer.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan de gevraagde aanpassing van de rolbeugel alleen heb ik de verkeerde steunen genomen(was de andere kwijt)???:wacko:
wie weet welk onderdeel het is????:D

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi lakwerk vind ik! Ben geen fan van de kleur maar wel mooi werk! :)
 
Strakke schilderwerken Frank. Ziet er heel goed uit.
De raamomlijsting met de vrije hand gedaan ? Ook deze is mooi strak en afgelijnd.
Goed opgelost met de rol beugel steunen.
Op naar de eindafwerking zeker ?

Mark
 
De raamomlijsting met de vrije hand gedaan ? Ook deze is mooi strak en afgelijnd.
Goed opgelost met de rol beugel steunen.Mark

Alvast bedankt voor de complimenten mannen:D:D:D

Rolbeugel steunen zijn eigenlijk de schokdempers:8

De raamomlijsting met de losse hand gedaan maar daar ben ik niet echt tevreden over
hier en daar toch buiten de lijntjes gekleurd had vroeger wat meer moeten oefenen:P

Vind precies wel dat er veel druk staat op de tamiya spuitbussen.
 
schokdempers?


knap kleurtje op de carosserie
 
@Jordic de orginele steunen waren verloren gegaan
dus omdat je de achterste schokdempers toch bijna niet ziet had ik deze genomen voor de steunen.
 
ik postte het omdat er nog niemand gereageerd had op de vraag wie zag welk onderdeel het was :D

mooi opgelost
 
Frank,

ik vind dit knap gedaan!
Een eventuele tip voor de raamomlijsting (op voorwaarde dat er een vernislaag op je lak zit): verf de raamomlijsting met verf op waterbasis,
nadien voorzichtig met de punt van een vochtig gemaakte tandenstoker langs de ramen gaan (niet te veel druk zetten, herhalen indien nodig) en zo de verf verwijderen die er niet hoort. Dit wel zo snel mogelijk doen. Dus raam per raam afwerken en je krijgt een behoorlijk resultaat.
Grtn, Chris
 
Frank,

Prachtig gespoten, zit er strak op, ben benieuwd na de eindfoto's straks, zal niet lang meer duren denk ik zo.

Ik vind het wel meevallen de omlijsting om de ramen en zeker voor je eerste project, ziet er goed uit.
 
Bedankt Chris en Bart en ook voor de tip chris;)

Hij staat nu helemaal in mekaar behalve de achterste schokdempers die moesten voor iets anders dienen:D:P

Enkel nog de achterlichten en pinkers verven.
alleen vind ik de achterste bumper niet zo passen op het model
zal zijn omdat het eigenlijk een race versie is en ik er eigenlijk een straatversie van heb gemaakt.
vraag me eigenlijk af waarom er 4 gaten in zitten??
 
Frank, ben geen kenner op dit gebied, maar dit spuitwerk ziet er prima uit.
 
Bedankt Wim! doe mijn best maar lukt ni altijd :P
 
Frank zoals reeds gezegd, strak schilderwerk van die raamomlijstingen. Het valt niet echt in het oog.
De achterste schokdempers kan je ook weer vervangen door een stukje sprue...
De druk op Tamiya spuitbussen kan inderdaad soms te hoog zijn.
De bus op kamer temperatuur brengen en houden wil dan wel eens helpen... Dit doe je in een badje warm water.
Krijg je ook gelijk een betere verneveling van je verf.
De vier gaten in de achter kalender van de wagen is waar de bevestigingen van de Amerikaanse bumpers door lopen. Zij werken namelijk met een soort dempers naar de binnenzijde van de bumper. Daarom hebben zij meestal van die enorme bumpers aan hun wagens, kwestie van veiligheid en schadeclaims vermijden.
Je kan dit wegwerken met een stukje sprue van dikte te maken en er in te kleven... Je kan het ook zo laten, kwestie van aanvoelen.

Mark
 
Hey Mark bedankt voor de info en vele tips!

Hij staat nu in elkaar enkel nog de voorste pinkers inkleuren en hij is klaar voor mij dus ga het zo laten maar toch bedankt;)
dan kan ik rapper aan de tanks beginnen waar ik me ga op focussen en proberen zo goed te worden als sommige grootmeesters hier op het forum 8)
 
Dat is graag gedaan hoor Frank. Daarom zijn we toch lid van een forum ?
Geen enkel probleem mee dat je het zo laat. Als het niet opvalt zou ik het ook niet doen...
Meeste van de tips die ik je heb gegeven, kun je allemaal ook gebruiken in de militaire wereld, dus...
Voor het overige heel goed opletten bij onze grootmeesters, zo steek je het meeste op.
Succes verder.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan