Hoofdsponsor

1/24 66 shelby GT 350 R[done]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine tip, als ik mag, probeer de delen die je moet lijmen met minder lijm te plakken. Ook opletten met geschilderde delen die je plakt, door de lijm gaat de verf soms reageren. Beter schuur je de verf af waar je moet plakken en werk je deze later bij.
 
Oké bedankt voor de tips.
Van de lijm had ik gemerkt.

Merci mannen;)
 
vandaag wat aan het dashbord aan het schilderen geweest en nu zie ik het nut van kwaliteits verfborstels dan zo'n standaard setje van revell :tongue:
 
Ja Frank er zit wel degelijk verschil op, maar ook met die Revell borsteltjes kan je mooie resultaten behalen.
Het "voordeel" van die penseeltjes is dat je er mee leert om "voeling" te krijgen met je onderwerp.
Als je later overstapt naar betere kwaliteit penselen, kan je die oude nog altijd gebruiken om te weatheren...

Mark
 
Van de week wat verder gedaan aan het dashbord en de wielen maar niet tevreden van het dashbord maar ja voor de eerste keer terug

main.php


main.php
 
Frank, wat is er mis aan het dashboard, de claxon een beetje bijwerken mischien, verder ziet het er goed uit vind ik.
 
ja nu zie ik het ook ;)voor het fijn werk zijn de betere penselen toch welkom dan de standaard.
En het knopje van het handschoenbakje vergeten.
 
Hallo Frank,

Welke verf gebruik je ?

Misschien een tip, als je eerst de onderdelen (bvb hier je dashboard) lijmt, dan de hele handel voorziet van een dun laagje primer (met spuitbus of airbrush). Daarna kan je schilderen met verdunde verf (acryl of enamel). Als je bvb met acryl verft kan je deze verdunnen tot een zeer vloeibare verf. Als je daarme verft moet je wel 2 a drie laagjes verven want deze zijn een beetje transparant (en steeds laten drogen tussendoor), maar je krijgt een veel beter effect en geen verf-ophoping.

Je kan dan evt ook schaduw en highlights aanbrengen wat ook weer een mooi effect heeft. Bijvoorbeeld op de spaken van het stuur, de bovenkant van de spaken een dun laagje goud (of het brons maar dan gemengd met een beetje zilver om een lichtere bronstint te krijgen), en de onderkant een donkere brons kleur.

En ja kan ook een wash aanbrengen in de kiertjes van de onderdelen. Dit is meestal olieverf, bvb raw umber die zeer sterk wordt verdund (tot een melkachtig mengsel). Dat breng je dan aan met een dun penseel waarbij je de verf in de kiertjes laat vloeien. Als dit droogt, dan krijg je een mooi contrast en komen de details veel meer tot hun recht.

Enfin, het zijn maar wat tips. Je moet het bij gelegenheid maar een uitproberen.

Succes met de bouw, en zoals de andere allemaal zeggen: dat ziet er zeker niet slecht uit.
Ik heb ook dezelfde situatie meegemaakt: bouwen als je jong bent, dan een pauze van 18 jaar, en dan weer beginnen bouwen... En dan de draad weer oppikken en versteld staan hoe deze hobby is ge-evolueerd tegenover vroeger. Maar dat is natuurlijk leuk en leerzaam.

Groeten,

Dirk
 
De verf is enemal van revell het orange/brons is van tamiya spuitbus.

Alvast bedankt voor de tips en de reactie's ;)
 

Bijlagen

  • 324.jpg
    324.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hey Frank, dat zijn de details die wij allemaal hebben moeten leren vinden en bijwerken...;)
Wat je nog kan doen is een schuurpapiertje langs het loopvlak van je banden halen.
Deze hebben voor zover ik kan zien enkele uitsteeksels die er niet echt thuis horen...
Voor het overige misschien proberen om je verf iets dunner aan te brengen en zoals Bart ook al aangaf, absoluut geen slecht resultaat tot nu toe.

Mark
 
Vandaag wat verder afgewerkt van de zetels en interieur

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er al goed uit Frank.
Ontbreken er nog delen van de rolbeugel ? Zie daar achteraan twee rondjes waar ofwel nog iets aan of op moet of anders teveel zijn.

Mark
 
Klopt mark vond het mooier zonder maar ik vind ze niet meer terug:$
 
Je kan die redelijk gemakkelijk zelf maken Frank. Bekijk de bouwbeschrijving maar eens goed.
Vervolgens neem je stukjes sprue (gietraam van je model), die kan je door te verwarmen boven een kaarsje of aansteker uitrekken en plooien in model.
Kan je die er aan bevestigen (indien je wil natuurlijk).
Als je nog vragen hebt, laat maar komen. We helpen waar we kunnen.

Mark
 
Ziet er mooi uit frank en mark bedankt.

Vervolgens neem je stukjes sprue (gietraam van je model), die kan je door te verwarmen boven een kaarsje of aansteker uitrekken en plooien in model.

Mark, bedankt voor de tip.
 
[OFF TOPIC]Sorry voor de off topic Frank, maar als er vragen zijn voor tips of tricks in het autobouwen, laat maar komen. Ik help waar ik kan...[OFF TOPIC]
Bart graag gedaan hoor. Daar zijn we uiteindelijk toch lid van dit forum voor... om mekaar te helpen waar nodig.

Mark
 
Ziet er mooi uit! Ik vind enkel de lak op het dashboard bovenaan precies wel er dik op liggen. Heb je een verdunner gebruikt bij de lak of niet hiervoor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan