Hoofdsponsor

1/50 Kotter Bou 319 schaal 1:50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn mooie schepen die mijnen jagers, maar ik kan niet meer zien op je foto dan M85.... welk getal komt erachter Fred?

Alkmaar M850
Delfzijl M851
Dordrecht M852
Haarlem M853
Harlingen M854
Scheveningen M855
Maassluis M856
Makkum M857
Middelburg M858
Hellevoetsluis M859

ben benieuwd....

Fred

Het laatste cijfer is een 7. Dus M 857
 
mooi fred een oud project boven halen maar toen was je nog heel klein als je daar op gevaren hebt :)
 
dag fred,
voor tekeningen van vissers vaartuigen,ga ik naar de scheepsmeetkundige dienst,
heb zo al een paar tekeningen bekomen,
groetjes,ronny
 
264px-Hr._Ms._Makkum.jpg

De Makkum dus!
Ik zou zeggen hup uit de kist en afmaken Fred! Zijn zeer mooie schepen namelijk.

Fred
 
Hier is een link naar youtube waar ik een filmpje heb gemaakt van m'n eerste proefvaart. Er moet duidelijk gewicht bij. Ik heb gewacht totdat ik mijn netten heb geplaatst.
zoals hij er nu bij staat is het gewicht van mijn boot 21.3 kg


http://www.youtube.com/watch?v=6dJfWIW1Ky4



img1483r.jpg

By fevdw at 2011-11-26

img1484c.jpg

By fevdw at 2011-11-26

img1485q.jpg

By fevdw at 2011-11-26
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er moet presies nog een beetje bij fred maar dat komt zeker goed. het ziet er heel goed uit en gelukkig is de beek nog niet bevroren zoals vorig jaar deze tijt
 
Beetje ballast naar achter en ze licht perfect, mooi vaargedrag Applaus
 
Zeer mooi Fred! Het is een zware dame geworden, valt het mee om ze uit het water te tillen?
 
Zeer mooi Fred! Het is een zware dame geworden, valt het mee om ze uit het water te tillen?

Ja uit het water halen is een hele klus. Eigenlijk moet je het met 2 man doen. Alleen heb ik niet zoveel roer uitslag. Ik denk om het plaatje op m'n servo groter te maken.
 
dag fred,
machtig mooi schip geworden,
maar ik zie iets,
is het nog mogelijk om de verstralers op het stuurhuis iets te draaien,
ik bedoel de buitenste,
zo danig dat wanneer de netten buiten boord gangen ze ook een beetje verlicht zijn,
is veel veiliger werken als alles zeer hoe is verlicht,
nog maal,anders valt er zeker niets aan te merken,
ze is zeer zeker knap gebouwd
groetjes,ronny
 
dag fred,
machtig mooi schip geworden,
maar ik zie iets,
is het nog mogelijk om de verstralers op het stuurhuis iets te draaien,
ik bedoel de buitenste,
zo danig dat wanneer de netten buiten boord gangen ze ook een beetje verlicht zijn,
is veel veiliger werken als alles zeer hoe is verlicht,
nog maal,anders valt er zeker niets aan te merken,
ze is zeer zeker knap gebouwd
groetjes,ronny

Ik heb gekeken of ik de verlichting iets kon draaien maar ik ze had vastgelijmd.
 
Heb dit topic nogmaals eens door genomen,knap werk wat je hier allemaal laat zien een lust voor het oog..
 
Kleine stukjes lood kun je best in een linnen zakje doen, gemakkelijk om te verwijderen en veiliger om te plaatsen, als je een blok lood in je romp laat vallen :ohmy: heb je zeker schade
 
Kleine stukjes lood kun je best in een linnen zakje doen, gemakkelijk om te verwijderen en veiliger om te plaatsen, als je een blok lood in je romp laat vallen :ohmy: heb je zeker schade

Bedankt voor de tip.
 
Ik heb vandaag m'n boot weer in het bad gelegd en heb ruim 1260 gram lood verdeeld. Het meeste lood 922 gram heb ik achter op het dek gelegd en midscheeps 340 gram. Hij is een flink stuk zwaarder geworden maar volgens mij mag er nog meer gewicht bij. Het lood heb ik in plastic boterhamzakjes gestopt en in mijn romp gelegd.

img1486jm.jpg

By fevdw at 2011-12-04

img1487cr.jpg

By fevdw at 2011-12-04

img1491x.jpg

By fevdw at 2011-12-04

img1492xn.jpg

By fevdw at 2011-12-04
 
fred ik ben eens naar foto s gaan kijken van varende kotters en dan zie je als ze varen de golf tot aan het bovenste berghout komt.
dit is je bovenste rand die op je romp zit. volgens mij moet hij nog een heel stuk zakken om goed op het water te liggen.

dan zal ze ook niet meer zo schommelen of weg geblazen worden door de wind. ik denk dat je nog wel 2 kg lood er bij in moet steken als het niet meer is
 
dag fred,
midscheeps ziet ge nog te veel rood,
leg uw schip eens twee centimeter dieper,ze zal veel vaster in het water liggen,
in het echt ligt geen enkele kotter precies op zijn waterlijn hoor,
groetjes,ronny
 
dag fred,
midscheeps ziet ge nog te veel rood,
leg uw schip eens twee centimeter dieper,ze zal veel vaster in het water liggen,
in het echt ligt geen enkele kotter precies op zijn waterlijn hoor,
groetjes,ronny

Hoi ronny,
Ik heb zojuist de foto goed bekeken en in gezoend maar de waterlijn ligt precies op de grens van blauw en rood. Moet ik nog dieper liggen?
 
dag fred,
als ik zo die laatste foto bekijk,heb ik toch de indruk
dat ze niet perfect op de water lijn ligt,
ik persoonlijk zou ze iets dieper laten liggen,
hoe veel ,tja dat zult ge zelf moeten onder vinden vrees ik
kan zeker niet meer zijn dan anderhalf twee centimeter,
en wat het slingeren ook verminderd is de gieken laten zakken bij vrije vaart,
zo onder ongeveer 45 graden,
toen ik nog voer,gingen de gieken bij zwaar weer zelfs volledig neer,
net zo als we aan het vissen waren,
waar is de tijd ,
groetjes,ronny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan