Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger Daytona R/T 2006 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad GUnit, heb het nu kunnen oplossen door er vernis over te spuiten, het is op deze manier veel sneller gaan drogen.

Tom,

Ik zou hiermee toch voorzichtig zijn.
Als de olieverf, onder de vernis niet volledig kan drogen/uitharden, omdat de laag erboven (vernis) al is uitgehard, zou het wel eens kunnen gebeuren dat de onderlaag niet goed hecht en terug loskomt.
 
Ben vandaag verder gegaan aan de zetels. Heb middenste stofgedeelte gedaan met een mix van grijs en antraciet. Daarna een lichte weathering met titanium white (olieverf). Het ledergedeelte heb ik gedaan met blauwgrijs.
Vind het persoonlijk vrij goed geslaagd. Het middenste gedeelte geeft echt de indruk uit stof te zijn.
De macrofoto's laten natuurlijk elk stukje zien dat niet zo recht is geschilderd, gewoon zo valt het heel goed mee.

sized_DSC05015.jpg

sized_DSC05014.jpg
 
Tom,

Mag ik kritisch zijn?
Je zetels zien er goed uit. Gewoonweg goed.
Maar de veiligheidsriemen op de achterbank.... die vloeken er precies bij. Ik weet het niet goed. Ik denk dat het de tint zwart is. Op de foto ziet de middelste er niet volledig geschilderd uit. De zijkant, tussen voorkant en zetel, is denk ik niet volledig gekleurd.
 
Tom,

Mag ik kritisch zijn?
Je zetels zien er goed uit. Gewoonweg goed.
Maar de veiligheidsriemen op de achterbank.... die vloeken er precies bij. Ik weet het niet goed. Ik denk dat het de tint zwart is. Op de foto ziet de middelste er niet volledig geschilderd uit. De zijkant, tussen voorkant en zetel, is denk ik niet volledig gekleurd.

ExSerCo, ik vraag niets anders dan dat je kritisch bent. Echter ivm de gordels zit ikzelf ook wat in de knoop ivm de juiste kleur,het zwart is inderdaad te hevig ivg met de zetels zelf.
 
Ik denk dat je voor de gordels misschien antraciet kunt nemen.
Is niet zo zwart.
Voor je body kan je misschien proberen om hem nog is in de vernis te zetten.
Heb je een foto van hoe hij er nu bijstaat?
 
Heb het dashboard bijgewerkt nu, de gps zit erin en de middenconsole is bijgewerkt. Krijg het niet beter daar ik beef, en hoe meer ik erop let hoe erger het is.

sized_DSC05016.jpg
 
Hulpmiddeltje Tom,

de rechte kanten kun je aftapen. Dan heb je daar al minder last van uitschieters.
Ik begrijp dat dit wel niet overal kan, maar alle beetjes helpen.
 
@ Camaro: zo ziet de body er nu uit na de vernislagen

sized_DSC05017.jpg

Daarna nog heb ik de bumpers nog verder uitgewerkt. De grill heb ik nadien een heel lichte filter van metallic gegeven.
Met het lijmen van de glazen heb ik toch wel wat moeite. Krijg ze niet goed gelijmd en heb op 1 licht reeds mn vinger er heel lichtjes opstaan door het prutsen.
Moet je hiervoor speciale lijm gebruiken?

sized_DSC05018.jpg

sized_DSC05019.jpg
 
Zo te zien is het oppervlak ook niet lekker glad.
Hoe gladder het resultaat van je spuitwerk, hoe beter de glans.
Hoeveel lagen vernis staan erop?
Misschien kan je hem nog een beetje poleisten.
Voor de glaasjes heb je speciale lijm, ik gebruik micro scale klear.
Maar witte houtlijm zou ook moetan gaan.
Deze vreet niet in de plastik en droogt doorzichtig op.
 
Der zitten 2 lagen vernis op. Heb enkel tijdens het drogen de onderdelen nooit in een afgesloten doos gestoken, gewoon in onze kelder (omwille van de geur). Had ik niet mogen doen bij nader inzien.
 
Je had er gerust 4 of 5 lagen vernis mogen opzetten.
Bij 2 lagen zou ik het niet echt riskeren om te gaan polijsten.
Je kan hem wel altijd eens in de autowax zetten. (Wel eerst heel goed laten uitharden)
Zal er toch ook al wat meer glans opkomen.
Enkel oppassen dat je niet door de vernis gaat.
Ik zet mijn gespoten onderdelen ook nooit in een afgesloten doos.
Dat van die geurhinder kan ik goed begrijpen.
Lekker ruiken doet het niet.
Meestal als ik mijn laatste laag gespoten heb,
laat ik het nog een half uurtje staan.
En dan zet ik het binnen in een kast.
Dan is de meeste geurhinder al weg.
 
Nog even een vraagje mannen, is het normaal dat je voor het bevestigen van de body op het onderstel deze moet opentrekken? Gewoon overzetten gaat niet daar hij dan vast komt te zitten op de wielkasten.

Heb schrik dat ik hem ga forceren, de ruiten er gaan uitspringen enzo??
 
Dit is bij veel modellen van Amerikanen het geval. (niet allemaal maar wel veel)
Hiebij moet je heel voorzichtig te wer gaan. Cm voor cm.
Die gevallen kunnen wel is wringen.
 
de body geeft al een mooi kleurke gekregen

indien je al te ruiten gelijmt hebt op de body zou ik die afplakken en er toch nog een twee tal vernis lagen opdoen
dan zal er al veel meer glans in komen

maar zit er een schoon doge uit in da geel


tom
 
Het zit erop voor deze jongen, mn allereerste wagen is klaar. Heb uit dit projekt terug de nodige lessen getrokken.
Momenteel zijn er nu al zaken die ik anders zou gedaan hebben, waar ik meer tijd zou hebben ingestoken enzo. In elk geval vind het voor mezelf een vrij geslaagde bouw.

Hier dus de eindfoto's:

sized_DSC05037.jpg

sized_DSC05039.jpg

sized_DSC05040.jpg

sized_DSC05041.jpg

sized_DSC05043.jpg

sized_DSC05042.jpg

Aan allen nogmaals bedankt voor de kritiek, hulp en raad!!!
 
Je had er gerust 4 of 5 lagen vernis mogen opzetten.
Bij 2 lagen zou ik het niet echt riskeren om te gaan polijsten.
Je kan hem wel altijd eens in de autowax zetten. (Wel eerst heel goed laten uitharden)
Zal er toch ook al wat meer glans opkomen.
Enkel oppassen dat je niet door de vernis gaat.
Ik zet mijn gespoten onderdelen ook nooit in een afgesloten doos.
Dat van die geurhinder kan ik goed begrijpen.
Lekker ruiken doet het niet.
Meestal als ik mijn laatste laag gespoten heb,
laat ik het nog een half uurtje staan.
En dan zet ik het binnen in een kast.
Dan is de meeste geurhinder al weg.
Deed ik dus ook,een half uurtje en dan de kast in,klopt helemaal bro
Tom man dat word dus heel voorzichtig gaan polijsten he
 
Nader bekeken ja is het een geslaagde bouw maatje en een heel mooie wagen ook.
 
Nader bekeken ja is het een geslaagde bouw maatje en een heel mooie wagen ook.

Merci maatje, kwas dus bezig met matte vernis te spuiten. Heb deze middag dan ook Camaro zn raad gevolgd en heb er dus nog 4 lagen hoogglans vernis over gedaan. Het resultaat is dus noemenswaardig een groot verschil tussen de voorgaande foto's.
 
Hoi Tom,
het eindresultaat mag gezien worden.
En zeker voor een eerste.
En zo te zien op de foto's, zie ik de wagen toch glanzen.
Zoals je zelf al aangeeft dat er dingen zijn die je anders zou gedaan hebben:
-dit hoort bij de hobby en bij elk model leer je weer bij.
Een auto kun je niet vergelijken met een tank. (vind ik persoonlijk)
Een tank ga je eerst bouwen en dan schilderen.
Bij een auto schilder ik eerst de onderdelen en lijm ze dan aan elkaar.
Maar zoals ik al zij,
het resultaat mag gezien worden.
 
Merci maatje, kwas dus bezig met matte vernis te spuiten. Heb deze middag dan ook Camaro zn raad gevolgd en heb er dus nog 4 lagen hoogglans vernis over gedaan. Het resultaat is dus noemenswaardig een groot verschil tussen de voorgaande foto's.

Inderdaad man en wat een verschil he zoals onze goede maat Jelle ook zegt ,zeker voor de eerste wagen zeg amai petje af jongen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan