Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

dat is iets da je kan blijven bewonderen , machtig

tom
 
Ben hier een hele tijd niet meer komen kijken, maar ik heb heel wat gemist...Schitterend werk dat je hier laat zien!
Ondertussen ben ik bijgelezen en kom ik zeker regelmatiger terug!
 
Bedankt voor jullie complimentjes :)

Ben nu even met wat anders bezig, maar deze wandeling in 't park wordt zeker voortgezet...

Groet ;)
Peter
 
A392sI.gif

sorryCpAzCC.gif ,
nadat ik 't van A tot U terug had gelezen kon ik het niet laten om langs deze weg het topic weer bovenaan de lijst te zetten
ik kreeg er ook wel weer zin in eigenlijk 7PV5ZR.gif :why:

ik beloof nix.................
 
Laatst bewerkt:
Ben ook wel nieuwsgierig naar de verdere vorderingen van dit mooie dio.
Je was toch ook aan een "Gentle giant" bezig?
 
Zeer goede keuze Peter om dit geweldig topic een trap onder zijn kont te geven,we hopen dat er vlug weer van die super interessante updates komen we kijken er alvast vol spanning naar uit!!!;)
 
Ben ook wel nieuwsgierig naar de verdere vorderingen van dit mooie dio.
Je was toch ook aan een "Gentle giant" bezig?
ach... de Gentle Giant....die staat al veel te lang geparkeerd.
Het topic daarover staat op het Twenot forum en nu je erover begint....:8

Danny :
Zeer goede keuze Peter om dit geweldig topic een trap onder zijn kont te geven,we hopen dat er vlug weer van die super interessante updates komen we kijken er alvast vol spanning naar uit!!!
ik kijk er (nu) ook naar uit, maar strax zie ik wat anders en wil ik dát weer gaan doen...
Ik wil veel te veel, maar kan niet goed kiezen én ben heel snel afgeleid.....

het lijkt wel of ik enkel nog Shelf Queens bouw...zou makkelijk elke week een nieuw topic kunnen starten...
 
...., maar strax zie ik wat anders en wil ik dát weer gaan doen...
Ik wil veel te veel, maar kan niet goed kiezen én ben heel snel afgeleid.....

Het gevaar dat menig modelbouwer wel kent denk ik, ben er zelf zo één, maar heb mij voorgenomen om enkele projecten te proberen af te werken, en echt geen andere doos open te doen eer ik andere afwerk...
Met als gevolg dat de lopende projecten héél langzaam vorderen :O Deels door tijdsgebrek, deels door (tijdelijke) aflatende interesse in het project...
Maar we doen ons best om het toch te proberen ;)

Maar nu terug on topic, ik ben reuze benieuwd naar de verdere werken, en dan vooral naar de verflaagjes die dit project kleur zullen geven ;)
 
Tja, ik vind het wel jammer dat, als ik zo eens rondkijk, er veel interessante bouwverslagen worden gestart die op termijn onafgewerkt in de vergetelhoek verdwijnen... zo staan er hier tientallen. :(
Iedereen zal daar wel zo zijn redenen voor hebben maar toch...
 
Beyond en Walter : Zo waar ! komt denk ik ook een beetje door de aangelegde voorraad...
Maar goed... zal proberen om niet meer topics te starten en zien dat ik rouleer tussen de gestarte onderwerpen... goed voornemen...

veelzijdig en gevarieërd groetje :)
 
... zal proberen om niet meer topics te starten en zien dat ik rouleer tussen de gestarte onderwerpen... goed voornemen...

Heb zelf ook altijd moeite om mijn zelfde voornemen stand te doen houden :))
Heb hier ook enkele topics lopen die al enkele jaren stilaan een ferm blok ijs zijn geworden in mijn diepvriezer :D
 
Heb zelf ook altijd moeite om mijn zelfde voornemen stand te doen houden :))
Heb hier ook enkele topics lopen die al enkele jaren stilaan een ferm blok ijs zijn geworden in mijn diepvriezer :D
het komt vast nog wel 'ns goed met ons...ZVr2f1.gif..UcGTWd.gif
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem :)
Vandaar dat ik eerst maar eens mijn lopende projecten afwerkt voordat er weer wat nieuws uit de kast komt (hoop ik :wub:)
 
nieuwe trap en terrein-bekleding 7 jan 2014

F9LAdI.gif

Hello stelletje fantasten ^^
Ben wat stiller met het toetsbord, maar niet met de handjes hè ;)

Vorig jaar (jawel) is er nog wat geknutseld aan de ondergrond..
hoog tijd voor een opdeet dus !
En waaro waren we gebleven ?

De trap

Gehouwen uit een stuk gegoten gipsrots weet je nog ?
cck58f.jpg

Ik vond 't al lange tijd nix meer, die gipstraprots, ook omdat ik Olga (vanwege stand van haar benen) niet fijn
plaatsen kon op die korte treden.
Op een avond heb ik het dio in z'n nekvel gegrepen en ben met schuim aan de slag gegaan.

Kep een stuk schuim in een passende basisvorm gesneden en vasgeplak met van die witte Plakzut Voor Alles (PVA) ;)
oJ9WEV.jpg

Toen hoop kleine stukjes schuim ertegenaan geplaak (wilde beetje 'vreemde' rotsen, alsof men een trap had aangelegd met 'restjes'...)
IaEUlI.jpg

Nu even niet letten op het koperdraadjesgeraamte ! verderop komt daar een heel verhaal over..

Toen dus de trap gaan bekleden met stukjes snuitpapier gedrenkt in een mixel van :
  • Houtlijm, Water, Tegellijm (poeder). Iets dikker dan melk...soort van dikke karnemelk zegmaar.
  • Spul in middelgroot plat bakje doen. Ongeveer maatje velletje toilet papier.
  • Velletjes of reepjes tissue even in het mengsel leggen (beide zijden mag) en dan over de schuimstukjes draperen met kwast.
  • - Zachte kwast om met zachte hand het weke papier te modeleren.
  • - Harde kwast om het weke papier te tamponeren en in spleten en hoekjes te dwingen en zomeer.
    TIP : Anders dan tissue wordt gedrenkt toiletpapier snel papperig. Het is dan bijv. goed bruikbaar als een soort papier maché om
    iets te vullen of zichtbare naden en scheurtjes aan te smeren.

XiOxJm.jpg

T8086R.jpg

Uiteindelijk ging ut er aldus uitzien na veel spielerei met veel kleine lapjes tissue..
hfsJrb.jpg

Iaqoye.jpg

Na droging is het fijne tissue helemaal hard. Dit fijn onstane detail (stugge fijne kwast en bijna papperige tissue) is
nu goed te schilderen als onkruid-achtige begroeisels lijkt me..
J05wDP.jpg

Ach kijk die snoes daar toch wandelen ;)
0ubUrU.jpg


De waterspuit

Naast de trap komt een waterspuit, zo was het idee...
Geraamte zag u reeds hiervoor, maar nu bekleed met de natte-tissue-methode zoals ook de trap is behandeld.
Behoedzaam een eerste laagje draperen en dit eerst laten drogen, omdat de tissue nu nog zééér makkelijk scheurt
Na droging is het stevig en kan men verder dichtbouwen met meer lapjes.
tEltda.jpg

AqKeq1.jpg

Gdq0OL.jpg

zz7jWk.jpg


Na droging efkes Skullie er bij leggen, maar dat ging nie goe ? maar ik had 't toch goed bepaald al zeker ? :34:
In de rode cirkel ziet u de stagnatie...stop skull met tanden in gaatjes >> gaat niet : spuitgat zit in de weg...????????
(en toen viel de euro..)
Oja das wáár ook....spuitgatmond moet andere kant op wijzen....VBsl7y.gif niet naar het blauwe gebied,
maar moet naar links wijzen, waar de uitholling voor de trap is (groene cirkel).
Verplaatsen van de skull is geen optie vanwege de kever en de paddo.
Opnieuw machen dammaarrr... :dry:

Wy72YP.jpg

Komt mooi uit ook wel want : leuke "op herhaling" en kan ik alsnog beetje SBS doen ;)

Met behulp van scalpel kwam de verkeerdomse waterspuit mooi los..
wShCYQ.jpg

Leuk object voor de Creapy Scrapbox :196: (bijv. pootjes eronder, oogjes eraan...hup : alien ;))
bGT8gX.jpg

Nu dan... men neme stukjes koperdraad, vormen die naar believen en steken ze in den schuim :
MfDH0g.jpg

KWkP6w.jpg

Dit plaatje is enkel om het formaat van het strookje papier te tonen.
O3tm6a.jpg

Dan even gedrenkt in de water+ PVA+ tegellijm-mix.
Voorzichtig erover leggen en eventueel beetje vormen met vingers en/of zachte kwast.
1Osy4D.jpg

M0TLmh.jpg

Tissue scheurt erg makkelijk indien nat. Na droging (met föhn gaat snel) dichtmetselen met verse stukjes gedrenkte tissue.
iWru2Y.jpg

Aldus..
tBFvyb.jpg


Vloerbedekking van de Poel

Ook eens begonnen met de bodem aankleding (met een laagje water erover in gedachten).
Allerlei strooisels om maar-es ergens mee te beginnen :
5a3sev.jpg
1. brokjes vulkaangesteente. Vond ik in zakken aquarium bodembedekker.
2. Ook aquarium decoratie steentjes.
3. Fijn grint (Modelspoor strooisel).
4. Superfijn grint (grover dan zand, ook modelspoor strooisel).
5. Decoratie grint voor bloemstukjes.
6. Spoorbed keitjes, ballast-steentjes (modelspoor)
7. Kattebak grit (grof, best ongebruikt....).

Strooit u maar..
Sk2TKi.jpg

Y6dBm2.jpg

Ook deze trap met de tissue bekleed (treden volgen nog).
Geen stukjes schuim voor het steen-effect, maar diverse steentjes (voor harde effecten).
kfnlIN.jpg

Rond de gaten werken van de draketanden..
OvCy96.jpg

Nog wat rotsgesteente maken voor de klimpose van Lucanis, want hier steunt zijn linker voorpoot op.
pCmA1k.jpg

k5pVyF.jpg

Vanaf de andere kant
mDjxTO.jpg

De steentjes bepalen de uiteindelijke look van de 'rots', wat je kunt zien...
5TdJNy.jpg

...aan de rotsen rond de trap. Die zijn net zo gemaakt. Ook de 'steendjeswand' van de trap wordt nog bekleed.
E7DtJ5.jpg

Voor dit soort rotsen (veel hoog en diep detail) is er nu juist met toiletpapier gewerkt.
Zonder te drenken maakte ik de ondergrond (schuim+steentjes) nat met de mix en met een zachte kwast (in de mix gedoopt),
smeerde ik als het ware het papier rond en over de steentjes. Net zo vaak stripjes en stukjes toevoegend tot ik tevreden was.
HRMTVL.jpg


wat zien ik ?...onkruid?? :huh:
hCCkMB.jpg


Plantenspul

Als toetje 3 plaatjes van voorbereidingsexperimenten voor de flora.

Gemaakt met sprues en een klein vlammetje (klein olielampje is ideaal)
WPVjIE.jpg

De tentakels zijn gemaakt van grof gecoat ijzerdraad (tuinier draad) bedekt met een laag tegellijm (oplos) en
bestrooid met het superfijne kiezel. De voet is van putty.
ZgtAkK.jpg

Een rietje is ook leuk te vervormen boven een vlammetje..zijn nu alien plant stammetjes ofzo..
npL7bW.jpg

So far so goed als ik zo vrij mag zijn ;)

Gaatnie hard dit dio (ook alweer met wat anders bezig...)
maar zo af en toe al knutselend wegdromen bij de mogelijkheden met deze is wel erg leuk y4Sd1I.gif

goede bekomst en bedankt voor 't kijken :D

Tot de volgende !

groete met groene sproete :D
Petur
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen kerel ,, die papier machee techniek is wel handig , gebruik je water met bindmiddel of paverpol ?
 
whoooooow kerel! da ziet er verd***d cool uit.
prachtig idee met die tissues , en wat een machtig figuurke....:ohmy::ohmy::ohmy:


grt Nicolas
 
Peter, sterk bevalt me ge hebt goede ideeën en zet ze ook goed om. Zal een serieus schilderwerk worden.
Ik denk dat je Olga al een beetje hebt omgebouwd, kun je zeggen van wie het oorspronkelijke figuur was.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan