Hoofdsponsor

1/24 2010 Camaro police car [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Misschien wattenstaafje in white spirit of alcohol eens proberen? In het slechtste geval aceton maar dat is nogal vijandig tegenover verf.
 
Van alles geprobeerd.
Zelfs universele ontvetter.
Maar de sporen blijven zichtbaar.
Dus morgen proberen om het lichtjes te schuren.
 
Ook al eens madam haar product om nagellak te verwijderen (dissolvent) geprobeerd? Is beetje aceton achtig maar minder sterk.
 
Dit durf ik niet goed gebruiken Erwin.
Omdat dit bedoeld is om lak te verwijderen.
Dus dit zal bijna zeker de verf aantasten.
 
Disolvant zou ik ook niet direct aanraden -nono-
Dit durft wel eens het plastic aan te tasten (smelten)
Ether zou wel eens kunnen werken. Het is zeer vluchtig, maar dat wordt in ziekenhuizen wel eens gebruikt om lijmresten van plakkers op de huid te verwijderen...
 
Wasbenzine/white spirit wil soms ook weleens helpen, maar erna wel even goed schoonmaken.
 
Beste Jelle loop vlug naar de Brico of Carrefour of een andere doe hetzelver en haal " WASBENZINE )tast niks aan lost lijm op en ruikt nog lekker ook kan ook best gebruikt worden als ontvetter voor het spuiten alcohol lost verf op omdat in remvloeistof ook op basis is van alcohol dus oppassen daarmee , aceton zeker niet gebruiken of de plastic smelt synthetische thinner of cellulose thinner ook niet white spirit is ook agressief of wat je ook nog kan proberen is de simonis die je gebruikt om auto's op te blinken dat gaat soms ook nooit schuren he vriend want dan gaat de lak er ook aan
Jelle is dat van gewone afplaktape die resten ?
grt
Marc
 
De resten zijn van kip tape.
Dit is speciale tape voor te airbrushen.
Daarmee dat ik het niet begrijp.
De tamiya tape heeft niets achter gelaten.
De resten zit op de grondverf.
Ik had de body af geplakt om de witte delen te spuiten.
 
Ja Jelle op die grondverf dat gaat er wat moeilijker afgaan maar daar mag je wel op slissen ( zeggen we bij ons ) dat is fijner dan schuren maar ik zou toch nog eerst proberen met wasbenzine dat kan je voor veel dingen gebruiken ( niet om te drinken :laugh::laugh::laugh:) ik gebruik dat ook zoals de vrouw een plastic potje gekocht heeft en er hangt zo een vervelende sticker op en hij is er zo af het is heel vluchtig zelfs voor het spuiten met een zachte doek en alle vet is er af
 
Weer een stapje verder.
Heb de resten weg geschuurd en dan terug in een sopje gedaan.
Daarna heb ik de deuren en het dak afgeplakt. (nu enkel tamiya tape gebruikt.)
En het zwart gespoten.
Tape verwijderd en dit is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er niet slecht uit , ik kijk vol genoegen mee
marc
 
Vind het zelf ook niet slecht Marc.
Is de eerste keer dat ik een two-tone spuit.
 
Mooi, ziet er zo glad uit als Kojak zijn kopje :D ;)
 
Lijkt een topperke te worden Jelle,bangelijke kit, alvast veel succes met de vorderingen man,je bent meer dan aardig bezig!!!

Grtz yves,
 
Mooi spuitwerk hij blinkt als een spiegel😉,wel raar ivb de airbrush tape goed om te weten ...
 
Bedankt heren.
Vandaag van het weer genoten en lekker buiten verder gedaan.
De decals aangebracht op de body.
En hopelijk morgen vernissen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt Bert.

Vandaag de body in de vernis gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit is iets wat ik nog nooit meegemaakt heb.
Als je spuit kan het zijn dat de verf een beetje wegtrekt van de randen.
Maar dat de kleur bij het vernissen wegtrekt aan de randen is voor mij helemaal nieuw.
En al zeker als de kleur er al 5 dagen opzit.
Het lijkt er zilfs op dat de grondverf ook weggetrokken is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Vreemd inderdaad en zal bijna zeggen dat er twee verschillende soorten verf zijn gebruikt die elkaar niet lekker liggen.
Buiten die rare plekken ziet het er toch strak uit voor een politie wagen :8 :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan