Hoofdsponsor

1/10 19de-eeuwse loodskotter "Diana" schaal 1/10

Marc, het blijft allemaal demonteerbaar als de romp gesloten is. Ook die overmaatse zeilwinch kan uitgenomen worden, is al getest met dek op zijn plaats. Geleiderail uitnemen 1 schroef, poelie uitnemen 2 X moer M4, winch losmaken 4 X M3 en kan links van mastkoker door afgenomen kajuit voor de kielbun naar boven :D
Techniek in ontwerp fase moet je in de praktijk kunnen testen en aanpassen zonder sloopwerk.
 
:D:D, dat bestond ,gelukkig voor mij, niet in mijn miniatuurwereld van 1700- 1800 :D:D

Had wel een idee dat zeilen moeilijk was en zeker met radio besturing.
wat ik wel mooi vind van je werk, is dat de bouw van het het schip even schitterend en in detail is afgewerkt, als het technische daarvan.

groetjes
Ward
 
THX Ward, Als je het technisch niet afwerkt sta je aan het water met iets dat niet werkt, of tijdens het varen defect geraakt kan je gaan zwemmen. Alleen maar plezant met tijdens een hitte golf :D
 
Rusten gelijmd en putting ijzers geplaatst, 4 stuk inox 8 X 70 X 0.8 mm, denk dat ik deze ga versmallen naar 6 mm.

001.jpg

003.jpg
 
mooi weer rené
maar iets te warm in mijn kot om te werken het is presies een seré
 
28 °C nu, deze morgen was het goed te doen.

1 Putting ijzer versmald naar 6.5 mm, de schroeven zijn voorlopig, bouten met 6 kant en onderlegplaat met moer binnen.

002+%25282%2529.jpg
 
Tja man, volgens mij kan je de mannen die dit kunnen in vlaanderen op 1 hand tellen ;)
 
Niet overdrijven Michel, je zou verbaast staan wat een talent er onder de mensen zit, sommigen weten het zelf niet veel is een kwestie van geduld en doorzetting.
 
Jufferblokken ingeschoren en lengte BB want afmeten, 2 mm voor het want 1 mm voor de talrepen beiden dynema takelgaren. Krimpkous om alles op zijn plaats te houden.
Het onderste jufferblok met een kwiklink met de puttings verbonden, zo kan de mast met volledig staande want verwijdert worden voor het vervoer.
Macro foto geeft een vertekent beeld juffers zij 14 mm, mast 20 mm.
Wanttouwen ga ik zwart schilderen, iemand een geschikte verf om kunststof touw duurzaam te schilderen?

001.jpg

002.jpg

003.jpg
 
probeer eens gewoon een sterk verdund verfje op basis van water, normaal zuigen de vezels zichzelf vol. tenzij er niks katoen in zit en het volledig uit polyester en teflon is en dan heb ik helaas geen idee hoe het moet.
vgr
Marc
 
Volledig kunststof Marc, touw mag ook niet te hart worden anders gaat het schilferen bij demontage, denk dat ik eens naar textielverf ga uitkijken
 
Ik zou dat doen met een alcoholstift René of met van die zwarte chinese inkt.
 
Ga ik testen Michel, heb hier nog een oud potje staan als dat niet uitgedroogd is weten we straks het resultaat :D
 
textiel verf is meestal voor weefsels met katoen in - zelfde principe als waterverf ~ weggegooid geld vrees ik.
markeerstiften zouden wel eens kunnen lukken , je hebt er veschillende types in. cd marker mischien.

vgr
Marc
 
Staande want vervolledigt, spreidlatten tussen de wanten, hier kan men aan een korvijnagel het lopend want ophangen

004.jpg

Voorstagputting

003+%25282%2529.jpg

Lussen met leder bekleed rond de mast.

005.jpg
 
blijf geintreseerd volgen
krijg steeds meer goesting om voor volgend project een zeilboot te gaan bouwen

vgr
Marc
 
De wanten zwart gemaakt met chineesse inkt, dekt nog niet volledig.
De kwiklinks met touw en krimpkous behandeld en zwart gemaakt.

003.jpg

Zaling + mastbeugel voor piekeval

004.jpg
 
Mooi René, die inkt dat je hebt gebruikt is toch watervast hé? Je hebt er zowel watervaste als wateroplosbare in...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan