Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das wel heel mooi geworden... en toch blijf ik het zonde vinden van dat mooie leiendak :(
 
zeer prachtige dio Bart!!!:)
maarre heb een vraagje, ik heb ook klimop hier bij ons thuis enne als het winter is zijn alle bladeren eraf, bestaat er winter klimop?:ohmy:

grt nicolas
 
zeer prachtige dio Bart!!!:)
maarre heb een vraagje, ik heb ook klimop hier bij ons thuis enne als het winter is zijn alle bladeren eraf, bestaat er winter klimop?:ohmy:

grt nicolas
Ja hoor, er zijn veel soorten klimop, er zijn er die rode herfstkleuren krijgen en dan hun blad verliezen, een andere soort wordt bruin in de winter en nog andere blijven het hele jaar groen.
 
Thanks mannen.

Voor de sneeuw heb ik gewone polyfila gebruikt, en licht gefixeerd met water.
Ivb de klimop, ik heb thuis z'on éné die in de winter rrod bruin wordt.

De eindfotos volgen later, moet eerst nog een stolp en een naamplaatje maken.

Grtz Bart.
 
Proficiat Bart, het is een heel mooi, sfeervol diorama geworden, ik waan me echt in de Ardennen als ik ernaar kijk !
 
Zeer geslaagd dio, Bart !

Die begroeiing die zichtbaar is door de sneeuw komt heel realistisch over.

Groeten Rik
 
Super knap ! heel realistisch !
 
mooi bart tog zou ik de regenpijp nog eens onderhanden nemen.
ziet er nu uit als een plastice buis , denk dat het toen meestal lood was voor regenpijpen.
ik ga ook maar af van wat ik op de foto zie want dit kan er in het echt mischien wel goed uitzien :)
 
mooi bart tog zou ik de regenpijp nog eens onderhanden nemen.
ziet er nu uit als een plastice buis , denk dat het toen meestal lood was voor regenpijpen.
ik ga ook maar af van wat ik op de foto zie want dit kan er in het echt mischien wel goed uitzien :)
Regenpijpen tegen de gevels waren tot laat in de jaren '60 in gewoon dun ijzer, een soort prehistorisch blik of in zink, niet in lood want dat was een dure aangelegenheid... soms zag je ook regenpijpen in terracotta maar dat was meer uitzonderlijk.
Als ik de foto's goed bekijk, kan ik niet de indruk van een plastieken buis krijgen hoor.
Lood werd toen wel veel gebruikt voor waterleiding en ook wel voor rioolaansluiting op de eigenlijke terracotta-rioolbuizen.
 
geen commentaar:(

ik wil enkel genieten met volle teugen van je meesterwerk.
 
Thanks Mannen.

De dio is nog helemaal af, ik zet hem effe aan de kant om dan later met een kritische blik nog eens alles te overlopen, zoals bv de regenbuis. Daar heb ik nu zo het gevoel dat er iets mankeert.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan