Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Hey Beyond, :)

Da's inderdaad knap werk weeral aan de Flak. Schitterend gedaan man. :)

Zeg, om nog maar eens op die draadjes te komen. Ik heb misschien nog een tip voor je. :wub:

Neem een oude nylonkous van moeder de vrouw, neen ge moet ze er niet af trekken van haar benen :D, het mag een oude zijn, en liefst een zwarte of een zilvergrijze. :8

Die leg je aan de kant, want voor later kun je dit ook nog gebruiken.
Snij ergens een klein sneetje in de kous en trek aldaar enkele dunne draadjes uit. Maak dat deze lang genoeg zijn. :$

Dan kun je met wat secondelijm de draadjes gewoon tegen de antenne kleven en dan aanspannen naar de opbouw van de vrachtwagen toe. En neen, ge moet er niet aantrekken totdat de antenne scheef staat. Met een hele lichte trek span je de nylondraad al aan zonder dat de antenne meegeeft. Terug lijmen met onzen secondelijm. Voila, een daar heb je dan mooi gespannen kabels. :8 :wub:

Het mooie ervan is dat je ook nog eens moogt tegen zitten met onze handen, de draad geeft mee en breekt niet af. ;)
Voor referentie kijk eens naar de Hawker Huricane die ik gemaakt hebt. De draad is van nylon.
Hopelijk heb je iets aan deze tip, probeer en je zult het wel zien, heel gemakkelijk. :wub::D

Grtz,

Swaken
 
...............

Zeg, om nog maar eens op die draadjes te komen. Ik heb misschien nog een tip voor je. :wub:

Neem een oude nylonkous van moeder de vrouw, neen ge moet ze er niet af trekken van haar benen :D, het mag een oude zijn, en liefst een zwarte of een zilvergrijze. :8

Ik zal de mijne maar nemen die ik gebruik om de banken te overvallen :ph34r:, er valt bij de banken toch niets meer te halen
:laugh::laugh:

Serieus nu, ik denk dat ik deze tip eens ga proberen ;)
lijkt mij makkelijker dan sprue...??

Wordt wel even zoeken naar die kous....:huh:

Grtz,
Beyond
 
enkele van de figuren

Vandaag had ik geen zin in bouwen, dus heb ik maar enkele figuren beginnen schilderen....

Dit zijn de patronen voor de camouflage die ik als voorbeeld gebruikt heb:

Luftwaffe:
Luftwaffe-SplinterCamouflageJumpSmo.jpg
bron:Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.epicmilitaria.com/shopimages/sections/thumbnails/DOTT.jpg

En dit zijn de Luftwaffe figuren:
06-12.JPG

Waffen ss:
Waffenss-EarlywarM38Waffen-SStype1s.jpg

Waffenss-HBTDotPanzerTrousers.jpg
bron:Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.epicmilitaria.com/shopimages/sections/thumbnails/DOTT.jpg

Waffen ss figuur:
06-16.JPG
06-17.JPG

Dit zijn de enige foto's die een beetje gelukt zijn :wacko:, intussen nieuwe foto's geplaatst, hoewel niet veel beter :( )

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit Beyond maar van schilderen van modelbouw heb ik geen kaas gegeten, maar ik vind het er zeker goed uitzien. en je opel is wel erg mooi geworden . petje af man knap stukje vakmanschap :D
 
Hey Beyond, :)

Dat ziet er inderdaad zeer schoon uit. Goeie camo op de broek van de SS man. Prachtig gedaan. 8)
Doe maar verder, ge zijt goe bezig. :D
 
Van alle markten thuis. Mooi gedaan op deze kleine figuurtjes, niet eenvoudig deze klus !
Benieuwd naar het eindresultaat Beyond.
Ik heb deze Preiser set een tijdje geleden ook geschilderd, maar dan gewoon in het grijzige uniform.
Groeten van GUnit.
 
Eerst en vooral bedankt voor jullie mooie en opmonterende woorden :$

Heb mij de vorige dagen bezig gehouden met een wash te geven aan de Blitz :wacko:
Alles ging goed naar mijn zin, tot het laatste stukje moest gedaan worden :@:-:angry:
Verd*mme toch, had ik wel een ferme vlek op het dak....
Het was alsof ik mijn kleuren dooreen aan het vegen was :@
Mijn vermoeden is dat er op die plaats, op het dak dan nog wel :@, iets te weinig lak gespoten geweest is...
Met de gevolgen vandien...
Dan alles maar aan de kant gezet, en wat "ambetant" rondgelopen.....voor de rest van de dag.... (vraag mijn vrouw er maar eens naar :nowink: )

Vandaag dan in alle rust alles nog eens bekeken, en mijn enige oplossing die ik kon bedenken was proberen om de vlek te bewerken met pigment poeders, samen met de rest van de Blitz....
Zo gedacht, zo gedaan,en getracht om te redden wat er te redden viel :(
Met het resultaat zoals te zien op de (vele ;) ) foto's...

Wat ik ook gedaan heb vandaag, is de tip van Swaken uitgeprobeerd ivm de draden van nylon te maken..., toch iets die gelukt is ^^

Maar nu dan de foto's van de Funkwagen:

002-11.jpg

005-11.jpg

006-13.jpg

007-11.jpg

008-13.jpg

009-6.jpg

010-6.jpg

020-3.jpg

021-2.jpg

023-1.jpg

024-2.jpg

029.jpg

032.jpg

en een close up van de nieuwe draden:
036-2.jpg

Resten mij nog enkel de nummerplaten aanbrengen.

Zo, wat denken jullie? Mag de matte vernis erop??
Geef jullie gedacht, en eventuele verbeteringen waar nodig...
(En eventueel hoe ik het kan aanpakken |:s)

Straks nog een kleine update van de flak.... (jaja, heb niet stilgezeten vandaag.... )

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Zo, nadat de Blitz wat aangepast was na de :@ wash, dan maar een klein beetje verder gedaan met de Flak.

Hier ga ik niet veel woorden aan vuil maken, maar enkel foto's posten ;)

Vóór de aanvang van de veranderingen vandaag:
011-4.jpg

Na de veranderingen:
011-6.jpg

013-7.jpg

017-4.jpg

019-2.jpg

035-2.jpg

Hier heb ik vooral de wieltjes aangepakt, waren veel te klein uitgevallen, en dat beviel mij niet...

Geef gerust jullie bevindingen ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond, :)

Een dikke proficiat van mij man. ;)8)

1, de draden op de Blitz zijn schitterend, goeie spanning en veel beter dan die andere. 8):8

2, ivm de handwielen op de Flak, die zijn inderdaad beter en duidelijker. Indien het mogelijk is, ja ik weet het, met dat gepriemel op deze schaal (ik bouw ook enkel maar 72 modellen), om nog een extra steuntje te monteren, eentje die haaks staat op het handwiel, om sneller te kunnen draaien (miljaar is me dat een uitleg). :D

3, ....geen commentaar meer, alleen dat het prachtig is om naar te kijken, love iiit man. 8);)
 
2, ivm de handwielen op de Flak, die zijn inderdaad beter en duidelijker. Indien het mogelijk is, ja ik weet het, met dat gepriemel op deze schaal (ik bouw ook enkel maar 72 modellen), om nog een extra steuntje te monteren, eentje die haaks staat op het handwiel, om sneller te kunnen draaien (miljaar is me dat een uitleg). :D

Bedankt Swaken,

Voor die wieltjes ga ik nog kijken (was het nog van plan ;) ), maar ga dit pas later doen, wegens veel te breekbaar....
Er moet immers nog veel aan gefriemeld worden....

Thanx,
Beyond
 
hmm waar worden de ubussen uitgestoten na het schieten want ik zie nergens een klep staan ? is dit langs boven of langs op zij?

ziet er prachtig uit 8)
 
Hey Beyond, van mij krijgt dit project een vette 10. Je Funkwagen ziet er gewoon de max uit, en die draden, die zijn razend knap gedaan. Over het dak, ik zie dat je daar een beetje gevochten hebt met de elementen (wie af en toe niet, ikke ook vandaag !). Ik heb een alternatiefje voor je, dat bovendien niet alleen de plaats van het onheil bedekt, maar ook nog kleurrijk is op de koop toe. Wat zou je denken van een hakenkruisvlag die op het voertuig gebonden werd om de Luftwaffe duidelijk te maken dat het om bevriende troepen ging ? Ik denk dat dit, benevens eventueel een camonet, een doenbaar alternatief is. De Flak is just great my man !

Groeten van GUnit.
 
Oooh en aaaah..... maar krijg ik er niet uit ;)
 
Bedankt voor de steun via jullie commentaren :)

Nog wat aan de Blitz zitten klodderen.....
Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar zeg gerust wat jullie er van vinden, heb een beetje feedback nodig :wub:

029-1.jpg

026-4.jpg

018-3.jpg

016-7.jpg

014-2.jpg

012-6.jpg

010-7.jpg

Grtz,
Beyond
 
Maatje,

Ik zou er niks meer aan doen.
Deze is gewoon schitterend zoals hij is, zeker in deze schaal.
 
Dat ziet er idd goed uit.

Maar hij is nog wel erg nieuw. Hier en daar wat beschadigingen aanbrengen en natuurlijk wat viezigheid. Hij ziet er nog fris en fruitig uit. :P

Maar het moet gezegd zijn, vergis ons niet in de schaal. Misschien voor de kijkers eens een liniaal bij plaatsen, dan weten we allemaal hoe groot het model is.
 
Maar hij is nog wel erg nieuw. Hier en daar wat beschadigingen aanbrengen en natuurlijk wat viezigheid. Hij ziet er nog fris en fruitig uit. :P

Daar heb je een punt, Modelengeneer.
Na het herbekijken van de foto's die ik gepost heb, heb ik ook al enkele "foutjes" ontdekt :8.
Zo heb ik aan de voorkant van de opbouw vergeten wat "stof" aan te brengen...
En ook de cabine mag volgens mij wat stoffiger...

Maar het moet gezegd zijn, vergis ons niet in de schaal. Misschien voor de kijkers eens een liniaal bij plaatsen, dan weten we allemaal hoe groot het model is.

Bij de volgende fotoshoot zal ik daar voor zorgen ;)

Bedankt en de groeten,
Beyond
 
Let op dat je hem niet overdone gaat maken hoor Beyond. Hou inderdaad de schaal ervan in je achterhoofd, je hebt in elk geval een ongelooflijke prestatie afgeleverd en weinigen die ik ken die al vele jaren deze schaal bouwen, zouden uitgerekend DIT aandurven/kunnen.

Hij is fabelachtig in z'n gestalte.

GUnit.
 
Let op dat je hem niet overdone gaat maken hoor Beyond. ......................

Daar zit natuurlijk een gevaar in hé, telkens "ietsje" bijwerken, en dan trekt het er niet meer op :tongue:
Maar er zijn nog enkele kleine puntjes die ik wil bijwerken, en dan is het gedaan met aan de Blitz te prutsen :8
Dan komt de rest van het dio terug aan bod ;)

Bedankt voor de reacties trouwens, allemaal :)

Grtz,
Beyond
 
Na de tip van GUnit wat zitten knutselen aan een vlag voor herkenning vanuit de lucht:
02.082.JPG
02.083.JPG

Deze ligt er nog los op hoor, ik wou gewoon even jullie gedacht erover....
Zelf heb ik mijn twijfels, want op D-day hadden de duitsers nog slechts enkele vliegtuigen rondvliegen.....dus niet echt nodig dacht ik ?
En het is ook niet zo een mooie vlag :nowink:

Graag jullie mening makkers.

Grtz,
Beyond

PS: De vlag is op de volgende manier ineen geflanst:
Stukje zilverpapier, daarop één laagje van een tissue gekleefd, en dan geschilderd.
De cirkel werd met een punch and die zachtjes ingedrukt, om makkelijker de vorm te kunnen schilderen....
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan