Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het blijft zoeken maar we komen er wel vroeg of laat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, hierbij enkele foto's van oudere en nieuwere daken.
Eerst de typische leien, oud en nieuw:

attachment.jpg

attachment.jpg

Let op de tweede foto voornamelijk op het pand op de achtergrond, het kleurverschil met de nieuwere panden links en rechts ervan.
Let ook op de verkleuring door de afwatering.

attachment.jpg

Met La Chaumière had ik mij vergist; het is een combinatie van een leien dak op het nieuwe gedeelte en een strodak op het oudere gedeelte.
Het is op dat strodak dat er ook begroeiing is op de nok van mos, gras en irissen.
Ironisch genoeg is dit één van de weinige panden daar dat voorzien is van een strodak en dit komt vermoedelijk doordat er verderop, en op zo een 100m van de zee, een soort rietveld ligt (natuurlijke waterzuivering) waar riet indertijd volop aanwezig was.

Als je niet tevreden bent met je leien dak dan zou je altijd nog een rieten dak kunnen proberen.
 
Bedankt Erwin .
Het eerste dak was te egaal zonder leven en dat stoorde me maar inderdaad door het te blijven doen neem je ervaring van eerste mee .
Hier heb ik eerst proper gewerkt om dan de leien onder stres te zetten met mesje en pin om er leven in te krijgen met dit resultaat.
Het zal nog beter en anders kunnen maar dit gaat al in de richting die ik uit wil.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit heeft al zoveel meer karakter, niet opgeven je komt er zeer zeker.

Grtz Bart.
 
ik volg in stilte ;)

het laatste dak ziet er het beste uit, vind ik :)
 
Hoe ge het doet is mij nog altijd een raadsel maar iedere keer komt het er beter en beter uit
Geweldig hoor
Marc
 
Die laatste ersie ziet er inderdaad veel beter uit Pascal.
 
zeker en vast een veel beter resultaat in mijn bescheiden mening. Ik kreeg zelfs de indruk dat je had rekening gehouden met de richting waarin mos groeit. Is dit ook een exemplaar gemaakt uit papier?
 
Bedankt nogmaals om te blijven volgen en jullie gedacht te geven wat resultaten oplevert.
Baenske : Ik gebruik dun karton waarvan ik de glanzende kant afhaal om het nog te verdunnen en dan teken ik af op achterkant die nog verhard is.
Let wel dat dit later op een stevige ondergrond moet.
Het mos berust op een fout (teveel hard karton weg gehaald) die ik te laat doorhad maar het voordeel zag en dus puur toeval is.
Heb nog wat bij gewerkt met dit resultaat en verklaar mij gek maar ben bezig met nog een dak omdat ik nu het gevoel heb dat de leien nog te groot zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit dak ziet er stukken beter uit, mooie kleurtoonvariaties en zelfs textuurverschillen, net zoals het echte spul, goed bezeuuuuugh !
 
Hey,

Indd, het veranderd hier veel.....in een positieve zin uiteraard. ;)
Mooie vorderingen die je doet, het dak komt nu echt tot leven. Zo zie je maar dat je met eenvoudige materialen een levendig iets kunt maken, maar tijd en geduld zijn hier de beste 'tools' voor. Knap werk tot nu toe....:);)
 
Dank u en ben klaar met mijn derde dak wat ik zal gebruiken om verder te gaan met het groen rond het huis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi en lekker veel variatie in de structuur.

Grtz Bart.
 
Pascal ik volg mee, maar ben zelf even het dak kwijt
Is wat anders als de weg kwijt en verdwalen het bos...
 
Sorry voor het dak avontuur maar ben eindelijk best tevreden met dit resultaat en kan beginnen met mos en groen.
Dit moet een huis voorstellen dat geen enkele luxe heeft en tegen heden (2017) eigenlijk een krot is waar weinig van over blijft.
Maar voor het verzet tijdens oorlog was dit een ideaal huis door zijn afzonderlijke verborgen ligging.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Erg sterk bezig Pascal, dit dak is ongetwijfeld het beste van de serie.
 
Pascal , je blijft ons in positieve zin verbazen , met wat je ons laat zien , klasse werk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan