Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja beste Pascal wat moeten we daar nu op zeggen he ? Dat het tafereel is dat we op "den buiten " wel meer tegen komen maar dan in het echt en ik zie geen verschil
Het komt me vrij natuurlijk over , dus het is geweldig knap echt iets van uw hand
Tof
Marc
 
Pascal, dit is mooi aan het worden ! Een vraagje : bovenop je eerder afgeknipte grassen heb je iets aangebracht, het ziet er ietwat wollig uit van op een afstand. Welk spul is dit ? Want het ziet er verdomd goed uit !
 
Zeer sublieme en afwisselende beplanting , ook die roos is prachtig, je hebt het goed in je vingers makker , doe zo verder
 
Bedankt voor het volgen van mijn experimenten in het groen.
Danny : het is dat lange gras waar ik mee begonnen ben wat eigenlijk voor stro moet doorgaan maar bij gebrek aan iets anders heb ik dit gebruikt.(eerst gekleurd) en om gemakkelijker te werken heb ik dit lang gehouden voor aan te brengen op ondergrond.
: Met het gras in te korten in stukjes om niet te veel ineens af te knippen zijn het die overschotjes die ik daar gebruikt heb met dit resultaat en sloeg 2 vliegen in 1 klap . zoals peter aangaf de verkleuring en Erwin het korte gras.

attachment.jpg

Guy : dit is strooigras die ik meng in plastiek potje in ongeveer gelijk delen.
Let wel dat ik het gras met kleurtjes alleen zou gebruiken voor voorjaar en zomer.
Heb wel mijn lijm goed verdund om het niet te dik te maken zodat er eigenlijk niet veel van achterblijft en het subtiel blijft in mijn ogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de rest verklaar ik deze kant van de haag als af en de bloemen zijn bloemen die bloeien in juni in Normandie volgens google .
Heb de weg nog wat bewerkt met wash.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo kan ik mij nu concentreren op werken aan de nieuwe boom.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey,

********, dat ziet er meer of goed uit, net echt die veldwegel.
Mocht je toch nog war kleurvariatie willen inbrengen in de 'aarde' stukken van de wegel, kun je gerust wat pigmentpoeders gebruiken, maar er niet in overdrijven, je moet de structuur van je aarde blijven zien en je kan je meer op de zijkanten van de wegel concentreren.
Machtig hoe je aan de begroeiing zijt gekomen. Uiteraard spijtig dat ze zulke dingen niet hebben op 1/72....
 
Bedankt voor je extra uitleg beste Pascal, ik dacht al dat ik die korte vezeltjes herkende. Ik vind je toepassing ervan zéér creatief en erg realistisch !
 
Man man man,buitengewoon hier,wat een mooi werk word hier gedaan.
 
Hier leer je toch elke dag weer nieuwe dingen door je experimenten en de bijkomende tips van de overige forumleden.
ik moet er toch even enkele notities van maken want het wordt op den duur te veel om te onthouden.
blijf rustig verder experimenteren met allerhande zaken, ik ga er alvast enkele zaken van uittesten voor mijn eigen ondergrondjes.

Ps, zou je me eventueel de gegevens van dat gebruikte gras eens kunnen doorsturen via een PB of zo?

Knap werk man!
 
blij dat ik uitleg kan geven want heb zo mijn eigen manier van werken .
De boom heb ik eens anders aangepakt en we zullen zien als hij af is wat er van komt.
dan in kleur gezet en kan beginnen met bladeren .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is hoog niveau hoor Pascal, dit dio is prachtig aan het worden... 8)
:You_Rock_Emoticon:
 
Da's geen dio meer, dat word een arboretum!
Goed bezig Pascal, we blijven volgen.
 
Een plezier om te zien hoe dit vordert.Ik blijf stilletjes op de achtergrond volgen.
Marc S
 
Nogmaals dank voor mooie woorden.
Om een idee te geven dat ik een overdosis boombladeren heb opgelopen deze foto's voor het schilderen .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Engelengeduld is hier een term op z'n plek !
 
Knap Pascal , "geduld wordt beloond" is hier van toepassing ;)
 
Het wordt almaar mooier/beter Pascal ! voor mij ook inspirerend omdat ik
binnenkort aan "Hedgerows" mag gaan beginnen op ook een Normandië dio.

Toffe boemen HowTo ook !

Carry on :D
 
Ik vind het mooi gedaan met al die blaadjes, toch echter een opmerking: kijk eens naar het bovenste deel van je kruin daar zie de de stam abrupt stoppen.
Normaal zou de stam moeten overgaan in grote takken om dan verder te vertakken.
Misschien meer blaadjes op plaatsen om dat deel te camoufleren?

Grtz Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan