Hoofdsponsor

1/16 Renault FT [wip]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Ik ben al een paar dagen in de weer met deze kit en tot nu is wat de pasvorm betreft alles wel in orde, de standaard kit details zijn ook wel oké te noemen maar voor millimeters f*ckers is er altijd wel wat te verbeteren :)

De doos en inhoud.
a503cc85a57a221311699e7b4f62c1fb.jpg

Beetje lui vandaag :)
6ff820f0fc39786cbb1dee3c7a5d2be3.jpg

En nu wat we hebben gedaan de afgelopen dagen.

Begonnen bij de houten wielen waar Takom wel een steekje heeft laten vallen. In plaats van schroeven die de stalen ring rondom het houten wiel op zijn plek houden heeft Takom in zijn wijsheid gewoon een rondje gemaakt. Dus aan de slag met de Punch&Die en alle gaatjes dicht gezet.
7e74e927a6fd578ab129aebdfcc9a514.jpg

Daarna met een naald door het midden van elk rondje een lijntje gekrast en daarna met een panescriber het lijntje wat dieper en breder gemaakt en op deze manier een schroefkop gemaakt. Sorry voor de slechte foto. Ook wat hout structuur aangebracht met de panelscriber en daarna een lik Humbroll Liquid Poly erover gesmeerd om de harde randen wat te verzachten.
089d04c9ef40a11ad8fbc45afd3d2ae5.jpg

Meeste werk zat in de skidplate (zo heet het toch?? :) ) ik vond de plaat te dik dus heb deze vervangen door wat dunner Evergreen plaat wat iets overtuigender overkomt inplaats van een stuk panzerplaat waar een Tiger tank jaloers op zal zijn geweest. Aan de opbouw miste ik aan de binnenzijde de klinknagels en heb een stukje L profiel aangebracht bij het kruis omdat Takom hiervoor een platte strip in gedachte had.
caa31f62308021237eedd774791d96f0.jpg

9084432503d27a4626a627965d0ac431.jpg

Toen de wielstellen in mekaar gezet. Hier miste wat klinknagels en heb twee veren vervangen door gedraaid koperstaaf, de Takom versie was massief gegoten en nog een las naadje aangebracht op het onderdeel waar ook de veer zit.
dff339025694a6630c1c35b348bfa2ed.jpg

15a4ccb16e51cf4b978c89c32a1dc246.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat dit weeral het zoveelste kunstwerkje word he Ron
Je weet dat militair niet mijn ding is maar ik kijk er wel naar uit
grt
Marc
( kan altijd nog iets bij leren he )
 
Altijd leuk als jij zo'n doos opentrekt :)

Zo te zien zal je jezelf kunnen uitleven ;) ;)
 
bij de start trent al gezet amai ik volg grt
 
Thnx mannen :)

Ik denk dat ik de probleempjes aan de buitenkant al heb gehad als ik mijn referentie materiaal mag geloven. Maar nu eerst de tracks schoonmaken en in elke track een pinmark weg werken maar gelukkig heeft hij niet teveel tracks :)
 
Mooi, een leuk klein tankje waar je goed kunt detailleren gezien de schaal, hetgeen dan ook gebeurt. Dat wordt aangenaam om te volgen!
 
Prachtige kit, heb hem ook.
Ben er al even aan begonnen maar staat nu al geruime tijd op rust. Er bestaat ook een mooie upgrade kit voor met wat resin en PE, waaronder de wielen die meer detail hebben. Ik heb deze ook maar weet niet meer van waar en welk merk het is. Heb hem bij de producent zelf besteld gehad en kwam uit Engeland, meer weet ik er niet meer van. Deze kit heeft ook mooie details in het interieur maar jammer genoeg zijn er vele details niet meer zichtbaar eenmaal de kit in elkaar steekt waaronder deze in het motorruim.
 
Ja is de set van Inside the armor als ik het goed heb maar die jongens zijn gestopt met hun bedrijfje. Wat de wielen betreft van mijn model daar ga ik de houtnerf grotendeels weer weg halen en de reden hiervoor is dat deze wielen uiteraard van een hard houtsoort zijn gemaskt en dan is weinig grove houtnerf te vinden.
 
Hey Ron je doet maar he , wij zullen wel kijken of het goed is :approve: :wow: ;) ;)
Marc
 
Dat was het inderdaad. De FT is wel een leuke tank e. Ik volg ook.
 
De wielstellen zijn gereed :)
Begonnen met de tracks schoon te maken 11 aanhechtingspunten en twee zinkmarks per track ben ik begonnen met de drie casting nummers die erop komen. De nummer zijn zijn gemaakt door middel van een mal te maken van Instandmold en met Magic Sculp de nummertje gemaakt met een formaat van ongeveer 1,5mm, was geen rotwerkje maar een helse baan omdat meeste nummers niet echt bruikbaar waren dus twee derde van wat ik gemaakt had op deze manier werden afgekeurd :) Afijn na twee dagen stoeien zaten de nummers erop, nu lijk het of de nummers niet even groot zijn maar dit komt omdat er nog een dun vliesje Magic Sculp aanwezig is maar deze zal niet opvallen als de tracks geschilderd zijn en anders een berg modder erop :) De overige casting nummers zijn resin decals van Archer (de zwarte gevallen)

faca40a8720af4689e30cd61cd74ee6a.jpg

En nu op naar de motor.
 
Dat is pas toewijding.

Ik ben erg benieuwd hoe die nummers eruit zien met een laagje verf eroverheen.
 
Ik ook Roy :) maar zal geen problemen mogen opleveren en verwacht dus na een lichte drybrush scherpe nummers.
 
Nou niet echt Beyond :) grapje

Ondertussen al aardig onderweg met het motorgedeelte deze is voor 90% gereed de overige 10% zijn twee dingen waar ik even over moet nadenken hoe te maken.

a69c1fdf85bc5b7b1349707630ac8c34.jpg

fe2b32851ef63f61b14accbdb4315ab3.jpg

c291327bb5ae86f12063744e052ffa05.jpg

455126c926f0dda2d6cf95b24043b1a7.jpg

Ik heb het extra bezine tankje uitgeboord en twee plastic cirkels terug geplaatst net iets onder de rand en een vuldop en nog iets?? erop gemaakt. Het kit onderdeel had uiteraard de vulopening niet en de zijkanten waren bol.
Bougies en kabels gemaakt en de pijp waar ze doorheen lopen.

53477afbccb42f427b3458d07d62c0fc.jpg

Het motorblok miste een afdekplaat waarachter het kleppen gebeuren zit en een kleinigheidje gedaan waar de bougie kabels in komen.

5b7b10982c42dab40b13a949306f3698.jpg

Nu nog wat dingengtjes corrigeren dankzij de close-up foto`s :)
 
Na het bekijken van de foto`s was ik eigenlijk niet echt tevreden met de bougies en nog wat dingen dussssss veranderen die hap zodat de bougies nog meer op oude exemplaren lijken.
Dus wat koperbuis en koperstaaf erbij gepakt op maat gesneden en jawel beteren bougies, het type wat door middel van een bout de bougie kabel klem zet. Tevens nog wat boutjes vervangen en nu is alles naar mijn zin.

5471ffaa84c483a69091ab4af23d01fb.jpg

e3386e5399714354b5b0ffee5b06eb0c.jpg

Nu nog de naadjes dicht zetten met wat verdunde putty en klaar is het onderdeel.
 
Ondertussen lekker door gerommeld aan het bestuurders gedeelte:) Ook hier enkelen verbeteringen aangebracht door enkelen houders te maken van plastic strip en de riempjes van papier en de gesp van koperdraad, naderhand het papier met secondelijm ingesmeerd om het stevig te maken voor de toekomstige schilderwerken. De bodem en stuurstangen aangepast zodat het wat meer op het echte werk lijkt. Twee dingen??? aangepast met met koperstaaf waarvoor het dien geen idee dus twee hendels erop en een staaf die richting neus van de tank loopt. En een track tension tool gemaakt die ook niet in de kit zat.

Foto`s

f926d7265c3f4b9c10d06c91549663c0.jpg

752f7a5ed06a14615024f20bf1cebafc.jpg

36a148decf01a713bcbf77ee722685db.jpg

646b27afdea4aeebec4250117ce5f894.jpg

Nu weer wat afwerken zoals naadjes dicht zetten en dan op naar de koepel.
 
Ja leuke schema`s Silenoz maar de M1917 is de Amerikaanse uitvoering met hun kleine verschillen in de opbouw van het voertuig. Ik ga echt op de Franse tour met deze :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan