Hoofdsponsor

1/35 Behind a Barn [DONE]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
Beste vrienden ik weet nu echt niet of dat echt hier thuis hoort in de afdeling diorama ( in feite wel ) daarom ga ik het hier toch starten
Het gaat om dat roestig kevertje waar ik nu een piepklein diotje voor ga maken . Ik ga proberen om zoveel mogelijk gerief te gebruiken dat ik rondom mij vind
Om te beginnen heb ik gewoon een triplex plankje gezaagd


attachment.jpg

, daarna heb ik van het benzinestation waar ik wat bijverdien wat kleine gebakken kleigravel meegebracht , dat dient om tussen de planten te strooien om het vocht te behouden ,
Deze heb ik met twee stenen nog wat fijner gemaakt , daarna heb ik het te bewerken stuk met een dikke laag houtlijm ingesmeerd en daar dat mengsel op gestrooid

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg




Om verder te gaan had mijn vrouw zaterdag een tiramisu gemaakt en de koekjes waren mooi verpakt met iets wat ik weeral kon gebruiken , namelijk dat ribbelkarton , dit gebruik ik voor de achter of zijkant van de barn ( schuur ) .

attachment.jpg
ik zit nu weeral in een beginfase van iets wat ik nog nooit gedaan heb dus de kleur zal niet 100% correct zijn maar ik ga het toch tonen dan kan ik misschien nog wat bij sturen dank zij jullie raad ( ik zal hem proberen op te volgen in zoverre ik het nog kan volgen met mijn kleurhandicap )

attachment.jpg

attachment.jpg

En deze golfplaatjes zijn gemaakt van een overschot metaal dat ik ooit eens gekocht om in huis te gebruiken

attachment.jpg

Dat was het tot nu toe
grt
Marc
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit, ik volg

Grtz Bart
 
Ik zie het al zo voor me dat dit iets moois word.Succes ermee.
Marc S
 
Mannen wacht even ik ga nu 25 foto's plaatsen met uitleg hoe ik het gedaan heb
Tot straks
 
Bouwers , vrienden en kijkers dit is een eerste try-out van mijn eerste vignette of diotje

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu kan je alles kopen om zo een diorama ineen te steken , maar ik hou het liever met hetgeen ik in huis vind daarom gebruik stekskes in het Antwarps of lucifer voor de andere mensen , de maten komen redelijk goed overeen met 1/1 alles deftig uitgerekend
hier gaan we

attachment.jpg

Natuurlijk eerst het kopje eraf gedaan

attachment.jpg

Een paar lucifers op maakt gesneden om weidepalen te maken

attachment.jpg

even presenteren

attachment.jpg

daarna heb ik een stuk koperdraad gestript dubbel gevouwen en in mijn boormachine gestoken en het andere einde vast gehouden en zo de draad helemaal getorst , ook heb ik in iedere weidepaal 2 gaatjes geboord op dezelfde hoogte , maar dat is voor later

attachment.jpg

Daarna ben ik aan een omheining begonnen , ook hier heb ik gebruik gemaakt van houten roerstokjes vanuit een wegrestaurant . Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van een goeie vriend van mij " Ik heb iets voor u stond erin dat mailtje , een tijdje later stond hij voor mijn deur met een pak van die roerstokjes , en kijk ze komen weeral van pas

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb er een aantal van lengte gesneden , en dit is het resultaat

attachment.jpg

De omheining mot nu nog in kleur gebracht worden en verweerd maar ook dit is voor later

attachment.jpg

Een poort dacht ik plots dat zou het geheel afmaken , en wederom heb ik naar de korte lucifers gegrepen en deze keer 7 stuks de kop afgesneden in samenwerking weeral met de roerstokjes kreeg ik dit

attachment.jpg

attachment.jpg

Leuk he ?
Hier ook mijn eerste kleur probeersel deze kant word wel niet zichtbaar omdat de andere zijde beter oogt

attachment.jpg

deze kant is in mijn ogen beter van kleur , zeker ben ik er niet van , de reden is jullie wel bekent he

attachment.jpg

En zo komt het dan uiteindelijk
scharniertjes zijn gescratcht van plasticcard

attachment.jpg

Beste vrienden ik hoop dat ik goed zit anders hoor ik het wel he
zo dat waren twee dagen bouwen en prutsen en klooien
Grt
Marc
 
Ziet er mooi uit Marc... of is afgeleefd het betere woord in deze setting... ;)
Ik zie het totaalbeeld al helemaal voor me... ik blijf dus zeker volgen... :)

Groetjes,
Kurt
 
Ja man jij bent echt goed bezig.Ziet er echt goed uit.Chapeau.
Marc S
 
Mannen bedankt hoor
Nota bene ik ga nog proberen van dat doorgeschoten gras pollen te maken maar ook dit komt later aan bod
Marc
 
Ik heb weinig tijd om het forum te bekijken deze dagen wegens verhuizingswerkzaamheden, maar wil hier toch wel even opmerken dat ik het erg knap vind wat je zo voor elkaar krijgt. Het is realistisch! Grote vooruitgang ten opzichte van je vorige hekwerk, ook wat verwering betreft.

Ga zo voort. Ook de Kever past prachtig in het geheel. Hoe je dit resultaat op zo'n korte tijd voor elkaar krijgt is mij een raadsel... echt, mijn complimenten.
 
Wow Roy je doet me blozen en bedankt hoor
En veel succes met je verhuis en dat alles goed mag verlopen
Grt
Marc
 
ja zeker goed bezig ,ik vind het prachtig hoe jij net als ik werkt met de dingen die je ergens vindt of krijgt..dat maakt de uitdaging nog beter..en onze grijze massa binnen in blijft in beweging he...fijn zo.
 
Marc ik kreeg hier toch spontaan een wouw gevoel:ohmy:...dit is al heel mooi wat ik hier nu zie en bewondering voor je recyclage ideeen .....ben benieuwd naar het vervolg echt top mateke :)
 
Ok mannen bedankt voor de reactie , eerlijk ik had het niet verwacht ik heb in het verleden al eens een garagemuurtje gemaakt en een decortje voor de fotoshoots van mijn gebouwde modellen te kunnen fotograferen , maar zoiets gelijk dit nog nooit , het zat al heel lang in mijn kop en op papier maar ik durfde er nooit aan beginnen " drempelvrees " noemen ze dat en na onze leden dag is er toch iets geklikt in mij zeker na het verweren van Roy toen hij liet zien hoe eenvoudig het is om met olieverf te werken
Het enige wat mij tegenhield is de kleurkennis maar met een beetje gezond verstand ( als ik dat nog heb )en even nadenken en niet werken met wat je ziet geraakte ik er ook wel
Maatekes nogmaals bedankt
Marc
 
Zeer mooi resultaat, en wat ik er het leukste aan vind, is dat het met simpele materialen uit de "keuken" gemaakt is.
Prachtwerk Coachke ;)
 
Amai wat een mooi werk in zulk korte tijd,Marc jongen erg goed bezig zeg.
 
Laat je maar eens goed gaan makker , je bent héél goed op dreef !

Ziet er prachtig uit en bovenal materiaal die gratis is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan