Hoofdsponsor

Anders / onbekend Het Grote Onheil - 130mm Excalibur Miniatures [DONE]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.752
Het is zover, JordiC is begonnen met figuurschilderen. Het zat al lang in mijn hoofd om te proberen. Ik had ook al eens op een beurs Pinup-figuurtjes gekocht, maar die vond ik te klein (en metaal ligt mij zo niet), dus heb ik vandaag op de wargaming-beurs een figuurtjes gekocht om eens te proberen. Het was één van de enige die voor mij een fatsoenlijke afmeting had :ph34r: Het model is van goede kwaliteit, zover ik er iets van ken :wub:

Het is normaal een reus in een wargame-spel, maar ik vond het een leuk figuurtje en niet zo klein als de meeste wargaming-figuurtjes
bdodis.jpg

de inhoud (er zijn 2 hoofdjes inbegrepen, eentje is eruit omdat ik al bezig was met schilderen)
nwmow4.jpg


De verkoper had ook een geverfd model, dus ook wat referentiefoto's gemaakt :D
vp9ait.jpg

Morgen volgen foto's van de gevorderde werken :P
 
Laatst bewerkt:
je start op de beurs zag er alvast veel belovend uit.
succes met het vervolg
vgr Marc
 
OK, ik blijf zitten en volg deze... maar hey die gast heeft gewoon de voeten van mijn ogre gekopieerd... :D

Wel Jordic als het figuur schilderen je bevalt en je daarna meer wil en ik slaag erin om mijn ogre deftig af te werken en het lukt me om er deftige mallen van te maken en uit die mallen deftige afgietsels te maken en... wel dat zijn veel 'en''s... maar als het lukt wel dan krijg je er een kopie van. Zal zo in dezelfde grote als deze zijn :).

grtn Eric
 
Eerlijk Eric, ik was daarnet je topic aan het lezen en ik wou je erna vragen voor een afgietsel ;) dus alvast bedankt ;)
ik ga sowieso ook eens manga figuurtjes proberen, maar bij zo fantasie figuren is het wel leuk dat je al eens gek kan doen met de kleuren. Deze reus komt in huidskleur, maar kan evengoed in het groen of paars geverfd worden zonder dat het eigenlijk "fout" is en dat is iets wat mij wel aanspreekt, als leuk tussendoortje tussen mijn hotrods en f1 wagens :)
 
Vandaag enkele keren over je schouder zitten meekijken (meer om je te storen dan wat anders :nowink: ), en je bent goed gestart ;)
Zoals je zegt kan je hier geen verkeerde kant op wat kleuren betreft ;)
Ben benieuwd naar je volgende laagjes verf..

En van wat ik gezien heb van dit figuur, het is zeer mooi gegoten en zelfs verstevigd met metaal binnen in de resin :O Kom je niet vaak tegen, maar geeft wel extra stevigheid aan je model.
 
alle stukjes
18f8ll.jpg

de ondergrond (het losse stukje is een rots waar de reus met zijn voet op steunt)
9horjb.jpg

de armen
dcrox.jpg

de tak die hij meesleurt
14cxk5s.jpg

de 2 hoofdjes (die met de horens sprak mij het meeste aan)
315ib1x.jpg

het gespierde lijf
2ly3pex.jpg
mb0chh.jpg

het hoofd en bovenlijf eens samen gestoken
2814p6h.jpg
24dlsue.jpg

Zoals je kan zijn ben ik al beetje begonnen met het hoofd en bovenlijf, maar het is nog lang niet klaar :nowink:
kleuren zijn nog maar de basiskleuren, de huidskleur wordt nog aangepast (zoals je al beetje kan zijn op de borstkas), de horens worden nog donkerder/vuiler, het gezichtshaar krijgt nog een kleurtje........


grtz Jordi
 
Bah zo een baby-roze ogre is ook niet mis hoor :P
 
Leuk figuurtje om eens fijn het schilderen uit te proberen :)

En mocht je je ooit eens gaan wagen aan zelf een figuur kneden,
heb je er alvast een leuk koppie voor...

veel schilderlol thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif
 
zieter een mooi beestje uit jordi je moet je niet inhouden
 
ik zou eigenlijk eerst mijn werkbureau moeten opruimen, voor ik verder kan doen :D
 
We zijn nu al drie uur verder, dus nu zou je toch al moeten kunnen verder werken .... :))
 
Voormiddag nog wat verder gedaan :)

het bovenlijf heeft zijn definitief kleurtje (de huidskleur toch)
op het hoofd zie je de 2 andere tinten die ik gebruik voor ik de 3e aanbreng.
Ik ga wel nog wat schaduw/donkere tinten proberen te creëren onder de borsten, tussen de spieren op de rug. De tepels moeten ook nog donkerder worden. Alsook de piercings en littekens moeten nog bewerkt worden, maar qua huidskleur ben ik (tot nu toe) tevreden :)
2vaf43k.jpg

het benenstel klaar voor eerste laagje.
Een achteraanzicht ga ik jullie besparen, want dan moet ik de prefix '18+' aanduiden :wacko:
29lye7c.jpg

De 3 stukjes bij elkaar
2dqo8wi.jpg

Al bezig met 2e laagje voor de benen
2q8sjo5.jpg

zover zijn we vandaag geraakt
2v1t6p2.jpg

En tot nu toe vind ik het heel plezant :) Gaat zeker niet het laatste figuurtje zijn dat ik ga kleur geven :ph34r:
Ik denk wel dat ik geluk heb gehad met de kwaliteit van het figuur, want dat valt bij sommige merken tegen heb ik al hier en daar gelezen :)
Maarja, dat is bij bouwdozen van auto's, vliegtuigen of tanks ook :$


grtz Jordi
 
weer een stapje verder...

1e laagje voor de armen en ook al eens geprobeerd voor de kleuren van zijn armbanden
jp8xmf.jpg

nog wat verder gedaan aan het lichaam. Piercings, littekens enzo al een kleurtje gegeven. Bepaalde plekken wat donkerder gemaakt
10rqr6d.jpg
2r5s17d.jpg

Het hoofd nog wat kleur gegeven en eens op het lichaam geplaatst
2mfbxjb.jpg

En de benen...
23si6hh.jpg

Van het bovenlichaam ben ik bijna tevreden :) nog wat bijwerken op sommige plaatsen en dan de rest :ph34r:

Grtz Jordi
 
Dit zijn allemaal al knappe vorderingen.
ik heb wel het idee dat je nog wat meer aandacht aan de schaduw moet geven.
onderkant kin, borsten buik mogen voor mij wat meer in de schaduw komen te staan.
vgr Marc
 
bedankt :)
zou idd wel kunnen dat er nog wat meer aandacht moet besteed worden aan de donkere tinten.

Hoe zou ik dit het beste benadrukken? ik gebruik nu de 2e huidskleur om zo de 3e kleur wat donkerder te tonen..
Of zou ik dit echt met zwart moeten doen? Ik bedoel dan, uitstrijken op een bierkaartje tot er zogoed als geen zwart meer van de penseel komt en dan aanbrengen op het model?
 
bedankt Jan, ik ga het eens bekijken
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan