Hoofdsponsor

1/24 Audi R8 LMS spa24h winner 2011 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
D

dendave

Guest
Ik ben eens aan een specialleke begonnen, de wagen die ik ga bouwen is deze

eam-wrt-audi-r8-lms-mattias-ekstr-m-gregory-franch.png

24h-spa-33-total.png

Ik ben al altijd al zot geweest van deze audi en tijdens een zoek tocht op het world wide web kwam ik op een kit voor slotcars op 1/24 tegen en voor maar 39€ kan je niet sukkelen moet wel een revell kitje kopen voor de basis .

mclaren%20035.png

de inhoud:

mclaren%20038.png

mclaren%20036.png

Best wel de moeite, de body is echt perfect ik moest er niets aan doen, dan de gebruikelijke stappen gedaan en de kleurtjes de op.

modelbouw%20131.png

modelbouw%20153.png

modelbouw%20156.png

modelbouw%20155.png

Er zijn 3 grote problemen de rijhoogte, het interieur en de motorruimte aanpassen, het eerste probleem de rijhoogte en de velgen van scaleproduction er onder te krijgen zodat ze mooi in de kas zitten, vooraan heb ik moeten verhogen achteraan is het standaard gebleven.

modelbouw%20132.png

modelbouw%20140.png

modelbouw%20142.png

modelbouw%20143.png

De decals heb ik laten maken maar deze zijn niet goed en zitten vol met fouten, ben nu bezig om ze te laten aanpassen.

modelbouw%20150.png

Ook ben ik begonnen met het interieur aan te passen, hier moet de middenconsole aangepast worden, verhoging achteraan moet lager en de deurpanelen volledig anders zijn die foto's volgen.

modelbouw%20152.png

Dan nog een paar tussendoortjes:

modelbouw%20130.png

modelbouw%20129.png

als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Greetz
Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Strak werk Dave, en goed om te zien dat je weer aan de slag bent met carbon.
 
Super mooie start dave zo te zien heb je niet stil gezeten zal weer een top topic worden..😉
 
Knallende start :) , veel plezier en succes met deze !
 
Interessant, maar zou het mogelijk zijn om de twee bodies eens naast elkaar te leggen, want ik vraag mij af wat het verschil eigenlijk precies is. Zijn die carbon decals voorzien in de Revell bouwdoos of komt dit van een ander vel ?
De R8 staat overigens ook nog op mijn bucket-list.
 
Hey Dave, leuke build, dit is echt een pracht van een auto, zelf wil ik er ook een paar maken, waar ben je aan de slotcar body geraakt? En de decals?

Goed begin gemaakt alvast ik volg vanop een afstandje ;)
 
Interessant!

Ik wist helemaal niet dat hier een body voor bestond. De R8 is sowieso al een mooie auto maar met die body kit is die helemaal te gek!!
Ben benieuwd hoe je het er vanaf brengt. Maar komt vast wel weer helemaal goed
 
Beste Dave ik dacht altijd dat slotcar racing dood was zeker op 1/24 ik heb in 1967 nog mee gekoerst in Antwerpen was er zo een circuit in de Wolstraat ik heb er nog met een foto in de Panorama gestaan en plots is dat gestopt en het was in Belgie gedaan met slotcars ja de kleine schalen die nog wel
Straffer nog ik heb zelfs een racebaan gehad op 1/24 gekocht in 1967 bij Verschooten in Antwerpen
Maar toen zagen die auto's er niet zo knap uit als deze hier
Ik volg met grote interesse
Marc
 
Dat is zeker iets om te volgen, knap werk ,en ik kijk al uit naar het vervolg. Dat wordt zeker een topper.
Greetz
 
De body is van Scaleauto link--->http://www.scaleauto-slot.com/1-24-cars
Wat je ook kan doen/kopen is zijn de wagens van Carrera die maken ook wagens op 1/24 en Verbrugge is verdeler van Carrera opgepast voor mini-z van Kyosho die worden soms ook omschreven als 1/24 maar bij kontrole bij Verbrugge zijn die toch eerder naar schaal 1/28.
de decal heb ik laten maken bij iemand die slotcar maakt, maar ik heb een betere winkel gevonden met 1001 racedecals en uren zoek plezier
--> http://members.optusnet.com.au/pattosplace/home.html ik zelf heb er nog geen gekocht maar de kans is groot dat ik er daar eens gaan kopen.
Vanavond vogt er een grote update want de mclaren is klaar.
Greetz
 
Altijd wel mooi om deze audi te zien in welke uitvoering dan ook.

Zelf zoek ik al jaren het eerste type TT in DTM uitvoering maar helaas :(
 
Ron die bestaat en zelfs op de beurs van Jabbeke van de jaar lag er eentje te koop.
 
Nog een update

Eerst nog gevraagde foto's met de body van revell en scaleauto

modelbouw2%20036.png

modelbouw2%20035.png

modelbouw2%20034.png

Dan de aanpassing van het interieur, ik dacht dat ik foto's had van de verwijderde stukken, niet dus dan zal ik moeten schrijven.
Met de dremel de middenconsole afgezaagd en weer toegemaakt vervolgens met putty opgevuld.
De foto's zijn al met putty van Tamiya

modelbouw2%20001.png

modelbouw2%20003.png

gescheurd is wel nog wat werk aan

modelbouw2%20006.png

De achterbankje werd verlaagt.

modelbouw2%20005.png

modelbouw2%20006.png

Bij de deuren werd de opbergvakken en de hendel voor de deur dicht te trekken er af gezaagd.

modelbouw2%20004.png

Hier al de aangepaste verzie met carbon erop (sol is nog aan het werk)

modelbouw2%20033.png

Ik dacht dat ik veel meer foto's had genomen maar blijkbaar niet, hier nog een dry fit van het interieur en daar kan je nog enkele afgewerkte aanpassingen zien.

modelbouw2%20009_1.png

modelbouw2%20008.png

Nog een dry fit van neus, hier heb ik aanpassing gedaan om de verstralers te kunnen plaatsen.

modelbouw2%20029_1.png

modelbouw2%20028.png

Als laatste heb ik de spoiler al in de carbon gezet.

modelbouw2%20031.png

modelbouw2%20030.png

modelbouw2%20032.png

Bedankt en tot de volgende
Greetz
 
Ron die bestaat en zelfs op de beurs van Jabbeke van de jaar lag er eentje te koop.

Ik denk dat je de R8 bedoelt, de Audi TT is er voor zover ik kan zien alleen in resin, en dan niet in de DTM-versie: zie hier.

De R8 heeft Revell inderdaad in verschillende DTM-uitvoeringen uitgebracht.
 
Prachtige body, veel mooier dan het origineel. Ook leuke aanpassingen
 
Zeer mooie aanpassingen wat dit topic weer veel interessanter maakt...
 
netjes hoor, en knappe details lekker in carbon, i like !
 
Ik zal nog wel even kijken naar je verstralers die staan niet recht, voor de rest goed werk :)

Roy die bedoel ik dus niet ik doel op de aller eerste Audi TT en die reed ook in de DTM dacht zelfs dat hij niet in de schaal van 1/24 was wel resin en PE.
Dit is een Schuco model
Front-Three-Quarter-2.jpg

Sorry voor het off topic gaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan