Hoofdsponsor

1/35 BergePzIII [DONE]

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
We zijn al een jaar aan het verbouwen met bijhorend stof. Veel afwerken zit er niet in. Het is mss wel es het moment een paar dozen re bouwen en verfklaar te zetten tot betere tijden. Een Dragon panther zit al stofvrij in een doos. Ik zit halfweg een T34 85 en deze PzIIII. Het is een oude kit, dus heb ik mij wat onledig gehouden met de spatborden en strips van de frontpantsering. De eerste reeks van deze voertuigen kwam in pantsergrijs. Dat wordt deze dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Super ik zet er een stoeltje bij blaas vlug wat stof weg en laat de eerste foto's maar op ons los..📷😉
 
Wat is er met photobucket aan de hand? Ik krijg niks upgeload...
Elk bestand dat ik naar dat kadertje sleep wordt geopend in een browserraam en hij load niks op. :wacko:
 
Ok! oef! Gelukt, wispelturig ding die Photobucket, vast geprogrammeerd door een vrouw.

Ik heb er allemaal geen grote verwachtingen bij maar ik amuseer me der best mee.
De fenders zijn uit folie, flinterdun en op schaal. Ik heb er de klinknagels op overgebracht en een asje voorzien. Kleine imperfecties steken we op beschadigingen en dergelijke en zullen na een beetje modder en sneeuw ook niet meer opvallen. Of dat hopen we toch. Ik laat ze opengeklapt. Hier liggen ze nog los.

09d209ea-149d-4207-8666-2472248e8a83_zps9y2shoeh.jpg




De opening voor het achterlicht is iets meer passen en prutsen.


20150826_133611_zpsru7b50dt.jpg


De tracks, vielen al redelijk in vorm.


20150826_132650_zpsynluk7p1.jpg
 
Is deze ook van Dragon? De tracks, fenders en PE zien er goed uit. Doe maar snel verder want schuif ook een stoeltje bij aan.
 
Ik denk dat het die kit is die ik dit jaar in Bornem gewonnen heb. Welk PE heb je er voor?

attachment.jpg
 
Hallo Swa,

Het is deze.

917aCWHoVXL._SX522_.jpg

Het is zo ongeveer de meest bescheiden kit in mijn kast. Ik wou hem liever verkopen maar geraakte hem aan de straatstenen niet kwijt. Ik moest hem dus wel zelf gaan bouwen en eigenlijk bevalt me dat nu best. :-)
Je kan ook niet elke keer een kit van 900 onderdelen maken.
 
Je was me net te snel af Steven. :-)
Het is idd die kit.

Om op je vraag te antwoorden: geen, het is zelf gevouwen alu-folie.
(Met uitzondering van dan ene stukje dat het gat voor het achterlicht afsluit dat ik pikte uit een recente Dragon PZIII doos)
 
We gooien het roer om.
Ik heb wel iets met Stugjes.
Het wordt een conversie naar bergepanzer III. Deze werden blijkbaar de stugbrigades toebedeeld in 44.
Ik had van bij het begin eigenlijk wel zin een conversie op dit kitje, maar ik vond zo niet meteen een kit om naar su-76 te gaan.
Nu wordt het dus een bergepanzer!

Even wachten op dit product:
000069_05_000270.jpg
 
Ok, zeker met een conversie wil ik dat wel eens gaan volgen. Leuk topic tot nu toe!
 
Een heel interessante toevoeging aan deze kit. Je kan daarna nog een StuG erbij maken.
 
Hmm, er ligt al wat stof op deze thread.
De conversieset is vrij degelijk. Ik heb een beetje ge-scratched. Alleen de balken voor opzij lijken me geheel onbruikbaar. Ook zijn e vaten wat pover. Maar al bij al best goed werkbaar voor het overige.

IMG_3341_zpslytywk9c.jpg
 
Tegelijk een beetje ge-experimenteerd met een foto-lichtbak - box, hoe heet het, de kamer donker gemaakt en twee spotjes op de zijkanten van de box gezet en op macro stand foto's genomen.
Het val me wel mee, maar een tikje donker toch. Misschien moet de kamer best niet verduisterd worden eerst?

IMG_3340_zpsnnvwfps5.jpg
 
Het ziet er al een mooi model uit ;)
Een niet alledaagse versie.
Conversie set ziet er mooi passend uit...
 
Een Bergepanzer doed het altijd goed hier bij mij :)
Ik heb dit setje ook nog liggen maar wacht tot ik een goekoop Panzer III onderstel vind voor weinig.
 
Ik geraakte mijn goedkoop pz III aan de straatstenen niet kwijt en kocht dit bergepanzer setje. :-) :-)
 
Hallo,

Ik heb de tank gespoten in een aarde bruin, dan in een leemkleur en dan nog eens met deze leemkleur en witte verf.
Daarna heb ik er AK-Roodbruin over gespoten.

IMG_3349_zpskqyyns1u.jpg

IMG_3350_zpsxccuveqc.jpg
 
Dat ziet er strak uit! Met die opbouw lijkt hij/zij een beetje op mijn Flakpanzer. Zo te zien staat hij strak in de lak!

Wat is er mis met deze, dat je hem niet kwijt raakte eigenlijk?
(Ik vind het altijd leuk om dozen te bouwen die anderen afschrijven. Het kost wat meer tijd en werk maar het is tof om te zien wat je er nog uit kunt halen. Zoals je hier laat zien met je conversie.)

Heb je revell gebruikt voor de basiskleur toevallig? Gaat AK daar lekker overheen?
 
Ja , ik ben 100% fan van revell aqua verf. Spuit altijd goed en dekt behoorlijk.
De AK is voor mij nieuw. Ik kocht 2 jaar geleden een soort Duitse "late war set". Die gebruik ik nu. Er komt nog groen bij, volgende keer.
Spuit met een wat hogere moeilijkheidsgraad heb ik de indruk. Anderzijds gebruikte ik een nieuwe airbrush dus das ook een beetje wennen , hoewel...
Die AK lijkt me erg dunne verf, erg vloeibaar en niet zo korrelig als revell. AK is dan wel een verf die in zo een rubberige dikke plastiekachtige laag droogt zoals Vallejo.
Nu, er valt zeker mee te werken en ik ben wel erg content van de kleur op zich, hoewel die nu nog erg fel is natuurlijk. Ben benieuwd na wheatering.

Mis met die kit? Tjah.. Is een persoonlijk gevoel natuurlijk. Ik vond de fenders niet mooi en heb die gescratched. Toolklemmen moeten er ook apart bij.
De loop is niet correct, de rookgooiers een beetje lomp...
Anderzijds zitten er wel PE roosters bij.
Slecht is die niet, maar niet te vergelijken met iets van Dragon met nummer boven de 6200.
Hoewel ik er geen goesting in had, is de bal gaan rollen en heb ik me toch voelen meeslepen. En dan zijn we vertrokken! :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan