Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey,

Allez, hier zijn we terug met een nieuw doosken.
Het betreft een vrachtwagen, of buschassis, waarop een Flak 88 mm type 36 is gebouwd. :wub:
Het is een model van Roden en heeft een redelijk zachte plastiek die goed bewerkbaar is, maar opletten geblazen ermee, je hebt er vlug te veel van af. Voorzichtigheid is geboden tijdens het bewerken. Uiteraard hebben we bij deze een nest PE van AH Detail aangetroffen, da's PE van achter het gordijn en ziet er zeer fijn uit. Er is PE voor het model zelf, en wat PE voor de bus-versie (die ook uit is tevens) waarbij de motordetail meer voor mij zijn. Vandaar de twee PE set. Eveneens hebben we ons voorzien van een metalen loopje voor het 88 mm kanon, model 36 met het conisch verloop in het midden van de loop.

Het voertuig heeft de ganse oorlog door gediend maar er is zeer weinig van geweten, enkel dat het enkele bataljons waren die er mee uitgerust waren, dit voor de Furher-begeleitbatallion Flakregiment 42. Men wou een soort van luchtbeschermingsbatajon hebben tijdens de verplaatsingen van den 'Dolf' naar het front. Naar mate de oorlog vorderde bleef den 'Dolf' in zijn kot en mocht het regiment meedoen aan den 'krieg' waarbij op het eind van de oorlog zijn vernietigd werden te Budapest, Hongarije.

De kleuren zijn eentonig panzergrijs, de ganse oorlog door, enkel op het einde, dus in Budapest komt een mooi kleurenpallet naar voren, die mij wel aanspreekt. Ik denk er sterk aan om deze te bouwen met zo'n kleurenpallet, kwestie van een uitdaging te hebben. :$

Tijdens de droogperiode van ons Matchbox vignetje ben ik maar begonnen met het bouwen. Veel is er nog niet gebeurt en zal bijtijds gepost worden. We zijn begonnen met het bouwen en detailleren van de motor, waarbij het de bedoeling is om deze te showen, anders is er niet veel aan natuurlijk. :wub:

Allez, beginfoto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, we zijn weer vertrokken :$:8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Swaken ik heb u een paar PB berichtjes gestuurd niks belangrijk maar om uw topic niet over te belasten
Marc
 
Haha, ik wist dat het niet lang meer ging duren vooraleer je er ging aan beginnen. Het kriebelt en bijt al sinds de aankoop verleden jaar op de nationals.
Onnodig te vermelden dat ik deze zal volgen zeker?
Veel succes en het zal natuurlijk weer een "Swaken special" worden.
 
Geen Probleem Swaken als er iets is laat het gerust weten
Marc
 
Hey,

Erwin, je weet het wel he.... als het iets speciaals is doe ik dat ook zo graag. En indd, op de tafels is zoiets nog niet gezien (het zijn altijd tanks nietwaar....) of op een of ander stand. Vandaar mijn bouw nu aan deze.
Indd, gekocht op onze Nationals vorig jaar en moet zeggen dat hij beet in de 'bille'. Het model leent zich er voor om goed te detailleren, je zal wel zien aan de foto's van de motor later....
En gezien er maar 1 lag vorig jaar, was hij de mijne..... hehehe :) ;)
 
Ik kijk al uit naar de details die zullen worden toegevoegd.
 
De tourbus van Hitler, dat wordt een opvallende bouw! Ik had nog nooit van dat PE-merk gehoord.
 
Kijk eens aan het startschot is gegeven zeer interessante bouwdoos nog nooit van dit merk gehoord 😉dus snel een stoeltje der bij en genieten van dit topic...
 
Hey,

Weeral mercie voor het volgen... :) ;)
De PE ben ik ook tegen gekomen met het steeds maar opzoeken, eigenlijk naar de metalen loop, die ik ook toevallig ben tegengekomen.... :)
Ze hebben wel meer van die speciale PE sets liggen, zelfs op 1/35 dacht ik. Die gasten van achter dat gordijn maken wel schone spullen om uw model(len) op te kriebelen, ze mogen gerust nog leveren, want dat gaat correct.
Indd, het is een volledig bus chassis dat is gebruikt om dat kanonvrachtwagen te bouwen. Detailleren gaat zo wie zo gebeuren, want eigenlijk is het een mooie basis om verder op te werken. Basis zelf is redelijk gedetailleerd, maar je kent me ongeveer al wel, dus komt er wel wat bij..... :)

Het merk is redelijk gekend maar komt tevens van achter dat gordijn. Ze maken wel heel aparte modellen in, 1/72 uitvoering. Mij persoonlijk spreekt dat wel aan, meestal zijn het tanks dat je ziet, maar er is zoveel meer te zien dat rondgereden heeft..... ;)

Allez, ondertussen heb ik wat kunnen verder doen aan het motorgedeelte. Alle gedetailleerde onderdelen zijn bijgebracht dmv gebruik te maken van Evergreen en plasticcard. Enkel de koperen draadjes moeten hier nog aangebracht worden, dus dit zal wel gebeuren. Tijdens het drogen van het motorgedeelte ben ik bezig met het uitwerken van de radiator, waar ook nog wat PE in moet, dus dat komt wel goed. Uiteraard dient daar ook nog wat extra detail op, maar da's voor later.
Allez, foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en een overzichtje hoe 'groot' hij is....... :)

attachment.jpg


Voila se, we kunnen weer verder doen en jullie zijn geupdated..... :)
 
Laatst bewerkt:
meer of geupdated met zo een groot motorgedeelte,altijd
goe bezig de swa
 
Mooi werk tot nu toe, en een imposante zescilinder!
 
Voor een 1/72 is dat inderdaad een grote motor.
 
Swaken een prachtig motortje moet ik zeggen en het ziet er goed uit
Goe bezig maat
grt
Marc
 
Idd ben volledig eens met coachke hier,pracht motor aan het worden.
 
ben je net terug van een weekendje London, staat deze op je te wachten... persoonlijk spreekt het model me niet aan, maar ik ben wel benieuwd naar de bouw ervan. Mocht je nog interesse hebben in aparte camo's (ik hoop dat ze realistisch zijn) ik heb nog een boek over de flak 18/36/37 met ook kleurplaten van deze vomag... mocht je interesse hebben geef gerust een seintje...
 
Hey,

Aha, Silenoz, da's zeer interessant. Des te meer dat je maar weinig vindt van dit type voertuig. Flak-toestanden en boeken daarover genoeg, maar het voertuig zelf lijkt me wel goed.
Indien je wil mag je die inscannen en desnoods naar mij sturen via we transfer of zoiets. Ik zie of hoor het wel van je. Via PB kan je aan mijn e-mailadres geraken.
Uiteraard bedankt voor de aangeboden hulp hieromtrent. :) ;)
Toppie ;) :)
 
Hey,

Weeral terug met een kleine update.
Ondertussen goed verder gewerkt aan de motor zelf en zijn zelfs al bezig met het chassis aan het uitbouwen. Maar daarover later meer.
Motor diende wat opgekriebeld te worden met wat extra detail. Dit is duidelijk te zien aan het soort van materiaal dat is gebruikt, namelijk al het witte materiaal is achteraf bijgewerkt. Koperdraadjes zijn aangebracht voor aanvoer en retour van de dieselpomp. Enkel de verdeling naar de cilinders moet nog aangebracht worden, maat dit is voor na het schilderen, we moeten er nog aan kunnen ook he, en het is al zo klein .... :)
Ook de schroef voor de koeling is nog niet aangebracht, eveneens met dezelfde redenen zoals hierboven al beschreven. Maar het komt wel goed.
Allez, foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en ingebouwd op het chassis al....

attachment.jpg

attachment.jpg

en voorzien van de radiator, enkel nog de aansluitingen van radiator naar motor dienen nog te gebeuren...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, we kunnen er weer tegenaan..... :) ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan