Hoofdsponsor

1/24 Huisje boompje beestje en een VW T1 :) [done]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Afgelopen zondag ben ik begonnen met het huis voor een kleine vignette/diorama

Het huis word in een verlaten toestand weer gegeven dus dicht getimmerde ramen en aardig wat begroeiing op de muur en de VW T1 vind zijn plekje voor de deur om plaatje rond te maken.

De eerste fase na wat teken werk het ingraveren van de voegen/bakstenen alleen ben ik bang dat de bakstenen iets te groot heb gehouden, pech hebben als alles straks een lik verf heeft zal het wel niet zo erg opvallen
DSC_1143.jpg

En wat sier metselwerk gestart
DSC_1144.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al mooi uit.
Welk materiaal is die muur?
Bakstenen te groot? Je hebt er soorten en maten in hé ;)
Ik volg deze ook :D
 
Die bakstenen lijken me goed zo. Een likje verf en begroeiing zullen het helemaal af maken.
 
Dat is Balsa-foam Beyond, voor mij ook voor het eerst dat ik dit spul gebruikt en het verwerkt prima alleen geeft het wel redelijk veel stof.
Ik had liever die stevige schuim rommel gebruikt maar dat is moeilijk te vinden helaas dus dan maar poetsen na de werkzaamheden :P
 
Vandaag de bogen boven de ramen dunner geschuurd en wat steentjes erin gekrast en de laatste dingen gedaan aan de gevel op twee gleuven vullen na.
DSC_1145.jpg

En nu op naar de ramen maken maken.
 
Vandaag het huis in zijn basis kleur gespoten, viel donkerder uit dan de bedoeling was maar kan nog goed komen als ik de voegen gaat doen.

DSC_1146.jpg
 
Muurtje ziet er goed uit.
De kleur zal wel goed komen eenmaal de voegen gedaan zijn.
Is bij een echte muur ook zo.
 
Dat denk ik wel dat het nog wat oplicht en anders hebben we nog altijd wel ergens een potje verf staan :)
 
Mooie start Ron heb nog nooit gehoord van Balsa-foam zo te zien toch een mooi en interessant product om mee te werken waar is dit verkrijgbaar..
 
Amaai Ron , lijkt me een groot werkje alle stenen en vensters uit te krassen ,maar op die manier en met zo'n werkmateriaal ben je helemaal vrij hé (i.p.v. plastiek / vacuüm kit of andere).
Het resultaat best gezien worden hoor, knappe gevel , laat je maar eens gaan met die voegen ;)

Zal beeldig staan bij de VW T1.

Tevens bedankt voor de link ,van dit bouwmateriaal... was me totaal onbekend
 
He Ron dat ziet er heel prachtig uit:8:8...en prachtige link...heb jij weet of de hardste soort te bewerken is met een freesje...anders stuur ik naar daar wel een mail...ziet er prachtig matriaal uit..:8:8
 
Swa ik heb de 10cp gebruikt, deze word volgens hun het meest gebruikt in diorama's, deze kan je ook fresen zag ik een topic van Peter Stoof.

Philip, inderdaad je heb meer vrijheid van bouwen dan een modelleke uit de winkel ;)
 
Ondertussen is de gevel wat het metselwerk betreft gereed op wat werk na wat betreft vuile strepen en zo maar die komen in een later stadium aan bod.
Ook een start gemaakt met de ramen en deur, deze onderdelen worden morgen of van de week verder afgemaakt en zo komt er langzaam aan vorm in het gebouw.

DSC_1153.jpg

Nu maar wachten tot de Berkenbomen hun zaad gaan verspreiden want dan kan ik het gebouw echt af maken.
 
prachtig!
Heb je de voegen nu 1 voor 1 gevoegd of is daar een trucje voor om de ganse gevel in 1x te doen?
vgr Marc
 
Marc ik heb het met een voegspijker gedaan net zoals in het echt :laugh:

Maar zoals gewoonlijk vergeet ik altijd de helft erbij te zetten dus doe ik het maar even nu.

Daar dit materiaal voor mij ook nieuw is heb ik me verkeken op de hardheid van het materiaal dit is namelijk vrij zacht ondanks het hard aanvoel dus had ik de voegen te diep gemaakt om met mijn oude methode de voegen te maken.
Deze methode werk op deze manier, maak een kleurtje van goedkope plakkaat verf en smeer hier de voegen mee in, even laten drogen en dan met een vochtige spons de plakkaat verf oppervlakkig verwijderen zodat de voegen gevuld blijven.
Dit doe je in gedeeltes en telkens een beetje je kleur aanpassen niet te veel uiteraard want dat ziet er niet uit op het eind.

Dit werkte nu dus eens niet omdat de voegen te diep waren en heb dit op deze manier opgelost, ik heb een mengsel van gips en acryl verf gemaakt en ze de voegen ingewassen (zoals je tegelwerk van hun voegen voorzie) dit werkte goed maar een nadeel ik had last van een witte waas op mijn werk van de gips wat te verwachten viel uiteraard :8
Niet echt een probleem want ik was toch al niet gelukkig met de rode kleur en heb dus alle steentjes een zandkleurtje gegeven.
Ik zal volgende keer een foto plaatsen die buiten is genomen want nu is het effect een beetje verloren gegaan door de flits :angry:
 
Dat is net echt, het rood was niet slecht maar dit kleurtje lijkt me beter. Mooi werk.

Kan je eens meer uitleg geven van dat berkenzaad?
 
Mooie muur hoor Ron, ziet er prachtig uit.
Ga je de ramen nog verweren? Ze zien er nu nog zo nieuw uit voor een verlaten gebouw ;)

@Mr.Artex: Berkenzaadjes: Deze lijken zeer goed op klimopblaadjes in schaal. Ze zijn gratis te verkrijgen bij elke berkenboom, ze hangen er met duizenden tegelijk ;)
Je kan er natuurlijk ook centen aan uitgeven en bij de detailhandelaars een klein zakje kopen voor (te veel) euro's ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan