Hoofdsponsor

1/24 Mercury 1949 leadsled [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

scalecruiser

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
178
hallo iedereen,

Bij deze mijn eerste verslag van een auto ondanks dat ik hier toch al een tijdje op het forum zit maar meer
in stilte geniet.:D
Het gaat hier om de Mercury 1949 van Revell,deze is al gechopped maar ik vindt het persoonlijk geen mooi
uitgevoerde chop dus heb is het zelf maar aangepast.Het is niet zo een gemakkelijke chop in vergelijking met bv de jaren 30
Fordjes maar het is toch gelukt.Ik heb geen foto's getrokken van de sprues en de stukken waren er al grotendeels af maar
ik denk dat deze hier toch al wel een paar keer is voorbijgekomen.

de boxart u allen wel bekend,

attachment.jpg

mijn inspiratie,

attachment.jpg

ik heb de middenstijlen verwijdert want die heb ik later gebruikt,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de achterruit stijlen afgetekend want deze heb ik ook later gebruikt,

attachment.jpg

attachment.jpg

ook het dak doormidden gezaagd,en achterrruit gebruikt al referentie voor
het terug in elkaar te zetten,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dan het chassis,ik heb de wielen draaiend gemaakt en de wielen gestolen van een AMT Mercury 49,
heb de ophanging verandert en zelf spindels gemaakt,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan het resultaat tot nu toe,met filler en al geschuurd maar moet nog iets fijner afgewerkt worden,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot zover dit project,nu ga ik zien wat ik met de voor en achterlichten ga doen,bener nog niet uit
en ik mss ook een zonneklep voor de voorruit maken ,mogelijkheden genoeg.

groetjes,

Yannick
 
Laatst bewerkt:
Hoi Yannick knap staaltje verbouwing dat ik hier zie , op dit moment doe ik zulke auto's niet meer maar ik zie die zo graag ik verslind gewoon discovery als er zo iets te zien is ik deed in 1968 al hotrods en dragsters , maar door de jaren had ik zo een collectie en ik was het een tijdje moe en heb alles weg gedaan buiten een paar ik heb nog een chevy en een Ford
daar zal ik ooit eens iets mee doen , nu geniet ik van jullie bouwwerken zoals ( hmmm hmm ) Richard sst sst niks zeggen he:laugh::laugh:
ik blijf bij mijn vw kes en mijn Mercedes
Ik zit op de eerste rij hoor
Marc
 
Laatst bewerkt:
De chop ziet er al goed uit.
Veel plezier met de rest.
Heb je al een kleur in gedachten?
 
prachtig, eentje om te volgen.
 
thanks voor de reacties,

Ik heb nog geen definitieve kleur in gedachten ,wel al een paar ideetjes maar ik ga eerst al het ruwe werk doen
en dan zal het wel duidelijker worden.Ik denk een frisse kleur,geen metallic ofzo...we zien wel :D
 
Dat is al een ganse metamorphose :ohmy:
Ik volg je op de hielen ;)
 
Wat een strijkijzer zeg.....
Persoonlijk hou ik meer van de originele Mercury maar vind het toch interessant om te blijven volgen.
 
hier een kleine update;
Ik heb een sierlijst gemaakt van 0.5 mm plastiek,het gaat dus een two-tone worden wat de kleur betreft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu moet ik de achterlichten doen,ben er nog niet helemaal uit wat ik er mee ga doen maar
dat zien jullie wel bij de volgende update.

groetjes,

Yannick
 
hallokes zeg, je bent een miniatuur Chip Foose precies. Mooi gemaakt
 
kameraad heeft zoiets, ook van '49. Maar niet helemaal dezelfde lijkt me :) bredere wielkassen achteraan...

1zd6xpg.jpg
 
@ jordic: Dat is wel een knappe kar,ik zie niet goed wat het is maar denk een Chevy of een Oldsmobile of een sterk verbouwde Ford ?
Is wel een leuk project om eens te proberen.

groetjes,

Yannick
 
Speciaal zo.
Maar is het niet wat aan de dikke kant? Of ken ik er niets van?? (best mogelijk hoor :8 )
 
de dikte is ok maar moet nog een beetje afgerond worden,het is tenslotte een sierlijst en dat mag wel een beetje profiel hebben.
Met de kleuren en als de lijst in het chroom is zal het wel mooi uitkomen.

groetjes,

Yannick
 
hier zij nog wat fotos met ingewerkte wielbedekker en zonder wielbedekker.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
 
hallo,

Hier is een kleine update van de achterlichten.Er waren dunne lichten bij de kit maar heb er zelf nieuwe gemaakt uit transparant styreen.
Ik heb eerst de bestaande gaten dichtgemaakt en dan uitsparingen voorzien voor de nieuwe lichten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan