Hoofdsponsor

1/35 Hobbyboss ZLC-2000 [wip]

StevenVD

Well-known member
Registered
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
4.304
Deze kit had ik al in 2011 gewonnen in Putte. Het is een modern Chinees troepentransportvoertuig dat per helikopter vervoerd kan worden.

attachment.jpg

De doos zit al aardig gevuld maar ik vond dat er nog wat bij kon.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus heb ik er een Voyager setje voor gevonden waarmee je de spatborden wat kan versmallen. Ook de PE-set van de kit kan je hiermee vervangen, want de mazen daarvan lijken te groot te zijn. Nu eens zien wat ik nog op het net kan sprokkelen over deze obscure AFV, ik denk dat ik de cover van de doos maar ga volgen. Ik heb in vier jaar nergens één Chinese tankcrew gezien, ondanks dat Hobbyboss nu bijna een tiental PLA voertuigen uit heeft, hebben ze er nog geen gat in gezien om ook eens een bemanningslid daarvoor uit te brengen. Ik zou wel een paradeversie kunnen maken met die marcherende vrouwelijke soldaten van Bronco voorop (http://www.1999.co.jp/eng/image/10129627a/20/1), maar die heb ik tot hiertoe nergens meegepakt.
 
Deze had ik nog niet gezien :nowink:
Naar goede gewoonte terug een pak update setjes erbij, beloofd dus terug een bouw te worden dat we moeten volgen ;)
Die vrouwelijke figuurtjes zouden het wel af maken, zou wel origineel zijn denk ik.
Laat de updates maar komen, ik kijk mee over je schouder...
 
Suc6 met de build en laat deze maar snel beginnen.
 
Hou je schrap, de eerste update komt er aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor wie eens een Voyagersetje wil doen, dit staat je al te wachten bij een vrij eenvoudige kit als deze ZLC. Vier gaten wegplamuren en meteen een tiental uitsteeksels wegsnijden. Het zijn ook vaak stukken die omgeven worden door boutjes. De spatborden met de rode pijl haal ik ook helemaal weg, anders worden ze nooit dun genoeg.

attachment.jpg

Daar zijn we ook al vanaf. Nu even posten want ik krijg om een of andere reden niet meer foto's bij deze post gekleefd.
 
attachment.jpg

Hier ga ik de achterlichten vervangen, die ook nog eens omgeven worden door boutjes die niet weg mogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De hull past zelfs zonder hulpmiddelen naadloos, dat is nu typisch Hobbyboss.

attachment.jpg

Maar de oplossing om de pootjes onder het beestje te planten vind ik wat vergezocht. Het is niet dat de vinyltracks wiebelige pootjes aanmoedigen.
 
Mooie panzer ook de bouw doos is tot aan de nok goed gevuld,zit alle PE standaard in de doos Steven of is deze speciaal hier voor aangekocht..
 
Dus heb ik er een Voyager setje voor gevonden waarmee je de spatborden wat kan versmallen. Ook de PE-set van de kit kan je hiermee vervangen, want de mazen daarvan lijken te groot te zijn.

Hobbyboss heeft er steeds wat PE in zitten maar je begrijpt snel waarom de prijs niet mee volgt. Dus ideaal voor wie eens graag recht uit de doos PE bouwt maar niet voor de detaillist.
 
Nu de Bismarck er staat, rolt de ZLC weer gestaag verder.

attachment.jpg

Deze fenders moet je met een hard, stomp voorwerp indrukken langs de uitge-etste lijntjes aan de achterkant. Daardoor gaan ze nogal krom staan. Dat kan je wel wat tegenwerken door er aan de voorkant langs de embossings tegenaan te wrijven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het resultaat is door de onregelmatigheden veel realistischer dan de plastic exemplaren van de kit.

attachment.jpg

Ook de roosters van Voyager zijn zoals gezegd nog fijnzinniger dan die van Hobbyboss en die waren al niet slecht.

attachment.jpg

attachment.jpg

De boeggolfplaat is voorzien van echt scharnierende onderdelen. Ik heb ze vastgezet in landpositie.

attachment.jpg

Kijkglasbeschermers in PE.

attachment.jpg


attachment.jpg

De sleepkabel wordt zelfs vervangen door een echte.

attachment.jpg

attachment.jpg

De koplampen worden goed beschermd door het frame waar je zelf de plooilijnen van moet inschatten.
 
wow dat ziet er weer deftig uit , ik ga hier ook weer met volle goesting naar kijken
Marc
 
Ik heb zelf ook zo een Update set van voyager voor mijn tiger tank,
toen ik deze opendeed stond ik ook even vol verbazing te kijken, leuk om zo een set eens door
iemand te zien bouwen !

Over jouw bouw valt weinig op te merken, enkel en alleen: STERK bezig !! mooie details
en vooral mooi omgegaan met de heel kleine en fragile PE !

Blijf zeker meekijken naar deze.
Succes!!!
 
Zeker niets aan op te merken ,fijn en verzorgd werk Steven!
Zo te zien gaat de bouw vlotjes vooruit :)
 
Tees is zalig om te volgen..toppie,benieuwd naar wat nog komen moet..!!!

Grtz yves,
 
Bedankt jongens, ik zal straks eens updaten want de hull is al bijna af. Guy, goeie keuze.
 
Hier zijn we dan met de update, ik heb de achterkant ook afgewerkt.

attachment.php


attachment.php


attachment.php

(bron: http://seesaawiki.jp/w/namacha2/d/%BF%B7%B7%BF%B6%F5%C4%F2%C0%EF%C6%AE%BC%D6%A1%CAWZ-506/ZLC-2000%A1%CB

attachment.php


Ik ging eerst alle handgrepen vervangen door messingdraad, maar aangezien ik dit als tussendoortje wil houden en eigenlijk de goeie diameter niet heb, gebruik ik de kitonderdelen.
 
Oeps...geen foto's te zien, er liep waarschijnlijk iets fout.
 
Ik heb ze nog eens gesaved, zou nu toch te zien moeten zijn. Maar ik herinner me niet iets anders gedaan te hebben dan gewoonlijk?
 
Ik zie ook geen foto's helaas. Moet meteen dan maar bekennen dat ik het topic stiekem volgde ;)
 
Ik probeer nog eens om de foto's in dit topic te posten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Gelukt met de foto's , ... tevens fijne en mooie update.
Vreemd dat die bovenste traptreden schuin staan, zal wel z'n bedoeling hebben zeker?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan