Hoofdsponsor

1/24 BMW Dixi [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.889
Bouwers in het algemeen en vrienden , kameraden nu ik even wat problemen heb met mijn kever die wat tijd in beslag neemt heb ik besloten hem even ter zijde te leggen en heb iets uniek boven gehaald , ik weet niet of het nog te vinden is
Daarom deze vraag laat ons het een soort opinie noemen
Wat moet ik doen hem bouwen zo o.o.t.b.
, of moet ik er een klein hot-rodje van maken , ik denk dat materiaal genoeg heb omdat te doen
Ik heb zoals gewoonlijk mijn twijfels
Degene die er voor willen stemmen mogen het nu doen
Eerst twee fotokes


attachment.jpg

attachment.jpg

Dank u al op voorhand
 
dat is een moeilijke :)
ik denk dat het model op zich wel mooi zou zijn zo out of the box... maar een hotrodje is wel altijd nice
 
Ik stem vóór origineel, omdat er al zo ontzettend veel in hotrod of aangepaste versie wordt gemaakt (met alle respect daarvoor) en ik daar niet zo van hou persoonlijk. Ik vind origineel altijd mooier en interessanter om te zien, omdat je iets van vroeger terughaalt. Zo kun je ook mooie verweringsmethoden toepassen, wat je bij een hotrod niet zo snel zult doen (ja de roestige motorkap, maar daar houdt het dan grotendeels op).

Ik hoor hier dat ook mijn vriendin, onze kamerplant en mijn zesenveertig schaamluizen allemaal vóór origineel stemmen.

In totaal onzerzijds dus 48 stemmen voor origineel.
 
oei het is hier al fifty fifty ik sta nog even ver in feite niet he Roy met heel uw gevolg zijt ge aan de winnende hand
 
Uiteindelijk is het toch zaak om te doen wat je het leukste vindt.
 
Mijn eerste gedacht? Origineel, omdat je deze niet zo vaak tegenkomt.
Ook met het idee van een tussendoortje zou ik deze origineel maken. Een Hot Rod maken zal meer werk vergen, waardoor het project misschien op een lange baan terecht komt (eigenlijk ideaal voor een Hot Rod, cruisen all the way :8 )
Origineel zal ook wel exclusiever zijn de dag van vandaag...
Maar het blijft jouw project ;)
 
Dag Marc,ik zou zeggen bouw deze rudd,want zoals Beyond zegt het is iets wat zeer weinig gezien is,dus ja origineel man ;)
 
Maatekes ik begin het te voelen wat de overheid wil nog even wachten he maar ik denk dat ik beslist heb
 
Ik stem toch ook voor origineel,
Het vergt soms ook veel werk om uit een simpel doosje een waardige klassieker te fabriceren :)
En ik deel roy zen gevoelens tegenover hot-rods :D
Wat het ook wordt veel succes ;)
 
Origineel, het zo een mooi wagentje en daarbij maakt men slechts weinig hot rods van dergelijke antieke Duitsers dacht ik, veel te kostelijk.
 
ik voel jullie al aan komen hoor ik wacht nog even af niettemin heb ik al beslist
Marc
 
Hot rod uiteraard want die worden te weinig gebouwd :)
Maar het is jouw kitje dus ook de keuze.
Hot rod
Hot rod
Hot rod
Hot rod
Hot rod

:)
 
Moeilijke keuze dit..

Mijn eerste gedacht zou ook zijn om hem origineel te laten, alleen maar om het feit dat het een unieke bouwdoos is en je dus niet even snel een ander kitje kan gaan kopen als het mislukt om er een hotrod van te maken.

Aan de andere kant, denk ik wel dat jij er de ervaring en de kunsten voor hebt om er een mooie hotrod van te maken. Hou er rekening mee dat je veel zal moeten hakken, zagen en scratchen. Maar ook hier heb je al ervaring mee.

Daarom is de keuze voor mij zo moeilijk en laat ik het aan de collega bouwers maar vooral aan jezelf om die keuze te maken.
Ik kan alleen maar zeggen dat je zelf 100% achter de keuze moet staan vooraleer je begint.

Groeten,
Cedric
 
Ik sluit me (weer eens) aan bij Erwin waar hij zegt dat het bouwen van deze in hotrodversie misschien wat minder realistisch overkomt, omdat in de praktijk daar de T-Fords, Kevers en Chevy vans voor gebruikt worden en zo'n BMW te exclusief is. Maar het kan natuurlijk wél... Er zijn ook omgebouwde Ferraris etc.
 
Wat ik ook net zit te denken.. Waarom maak je er geen barnfind van?
Flink wat roest, klein diootje.. Heerlijk!
 
Ik zou voor zo'n model en merk toch ook eerder naar het origineel gaan.

Of je kan opteren om er de 'racewagen'-versie van te maken! :D
 
Kameraden , de kogel is door de kerk de beslissing is genomen en het gaat een old-timer worden , niet zo mijn ding , maar
Ten eerste zoiets doe je niet met een BMW schreef iemand en in feite had die gelijk alhoewel ik er eentje gevonden heb op het internet en nog knap ook nog
Ten tweede het is heel waarschijnlijk een kitje dat nergens meer te verkrijgen is en het autotje zelf redelijk zeldzaam is , want als je die gemakkelijk vind kan je snel eentje bij halen en daar een hot-rodje van maken .
Ik ga nu niet beweren dat er nog maar eentje van bestaat maar ik zie ze toch nergens meer op een beurs of in de winkel . maar daarom heb ik beslist er een gewoon old-timertje van te maken
Even een vluggertje tussen door kan ook best leuk zijn he ?
 
Hier ben ik met mij eerste beelden van de DIXI het chassis staat al in de zwarte primer

attachment.jpg

attachment.jpg

om eens te tonen hoe immens groot dat ding is heb ik er een flesje Vallejo vernis naast gezet

attachment.jpg

daarna heb bik de spatborden ook in de primer gezet

attachment.jpg

attachment.jpg

En met goede raad van Eric uit Almere heb bik nu toch beter resultaten geboekt dus ons Marcske heeft zijn les geleerd

attachment.jpg

attachment.jpg

en dit is de immens grote BMW motor

attachment.jpg

Ik heb er wat aan veranderd namelijk de stroomverdeler erop gezet de naden zo goed als weg geschuurd en nieuwe gaatjes gemaakt voor de bougies waar ik natuurlijk een bedrading voor ga maken , de rest is voor morgen
Avond mannen grt Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan