Hoofdsponsor

1/35 Wrong Lever - Sherman in Normandie. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Omdat ik mezelf heb voorgenomen eerst oude projecten af te werken voor ik aan iets nieuws begin staat deze als volgende op het lijstje; een M4 Sherman die ik een hele tijd geleden ben beginnen bouwen, waarvan het ondergrondje al voor een groot deel af is en de tank zelf ook quasi klaar staat.

Het idee is dat de bestuurder een fout gemaakt heeft en daardoor in een gebouw eindigt (vandaar de titel: 'Wrong Lever!'). Een bemanningslid neemt even polshoogte van de situatie en merkt dat de tank los door een gebouw gereden is, dat is het figuurtje dat er nu nog bij zal komen (zal op de tank zitten vooraan). Het komt uit een miniart setje (nr 35126) met een aftermarket hoofdje, waarschijnlijk hornet maar ben het niet zeker (het zat samen met andere hoofdjes in een verzamelpotje). Ik heb ook geprobeerd om een gezicht te nemen waarop de uitdrukking er eentje is die bij de situatie past, toevallig had deze nét het juiste hoofddeksel op..

Ondertussen begonnen met het gezicht van het figuurtje. Dit keer heb ik de 'flesh paint set' van Andrea even boven gehaald, had die een tijd geleden gekocht en wou het toch es proberen. Tot nu toe lijkt me dit een handige set, het schilderen ging vrij snel omdat de kleuren dicht bij elkaar aanleunen en mengen en zoeken naar schakeringen minder tijd in beslag neemt. Een avond werk heeft me al een behoorlijk resultaat opgeleverd, ik voorzie dat ik met een uurtje "blending" klaar zal zijn en aan de rest kan beginnen.

Hier is het volledige album met de foto's van de voortgang van het project voorheen tot en met nu - let vooral niet op de potato quality van de foto's, het waren niet meteen mijn hoogdagen in fototrekkerij : http://imgur.com/a/1uDlV

Dit zijn de foto's die ik sinds zondag gemaakt heb.

Dio in zijn huidige staat:
Ddv8EPm.jpg

Ik wilde eens testen of een generische primer uit de doe het zelf (kost een kleine 6 euro voor deze grote spuitbus) net zo goed werkt als een mr surfacer bv die rap 12 euro kost voor een spuitbusje dat maar een derde zo groot is. De resultaten waren veelbelovend, geen details verloren, gladde laag primer.

b4qFA0B.jpg

Figuurhoofdje na een avondje schilderen
0IjJkYA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de titel aangepast (de error melding komt door de letter "e" met een accent) door de letter aan te passen naar een gewone letter. De 3 copies van dit topic heb ik verwijderd.
 
ik gebruik al jaren voor groter modellen gewone primer uit de bouwmarkt, nooit problemen mee gehad.

hoofdje is goed geworden, probeer in het vervolg eerst je ogen te schilderen. de grote kan men altijd corrigeren met de huidskleur.
Plaats je irisen nooit centraal tenzij je het echt wil dat hij vooruitkijkt. Dit geeft een extra dimensie aan je gezicht.
Nog iets meer licht onder de oogkast en je hebt een zeer goed hoofdje geschildert.

Grtx Jan
 
Ziet er goed uit.
De eerste foto is echter niet zichtbaar.
 
Eerste foto inderdaad niet zichtbaar.

Ik gebruik voor alle modellen een spuitbus met plastiek-primer uit de doe-het-zelf zaak. Nog nooit problemen mee gehad en het is een stuk goedkoper.
 
OP is aangepast, eerste foto zou er nu wel moeten staan.

ik gebruik al jaren voor groter modellen gewone primer uit de bouwmarkt, nooit problemen mee gehad.

hoofdje is goed geworden, probeer in het vervolg eerst je ogen te schilderen. de grote kan men altijd corrigeren met de huidskleur.
Plaats je irisen nooit centraal tenzij je het echt wil dat hij vooruitkijkt. Dit geeft een extra dimensie aan je gezicht.
Nog iets meer licht onder de oogkast en je hebt een zeer goed hoofdje geschildert.

Grtx Jan

Hoi Jan, bedankt voor je reactie. De ogen waren effectief eerst geschilderd, en ze kijken iets naar rechts, mss is dat niet helemaal zichtbaar op de foto (de camera staat eigenlijk exact waar dat muurtje staat tov het figuurtje als hij op de tank zit). Misschien is het kleur een beetje ongelukkig gekozen, ik wou voor een keer geen blauw gaan gebruiken.. Hij zal ook naar beneden kijken naar de muur waarop de tank geëindigd is. Dit is een foto van voor het aanbrengen van schaduwen en licht:

6sHed8E.jpg
na ruwe schaduwen en licht:
0IjJkYA.jpg

Er moet nog redelijk wat gebeuren aan dat hoofd tegen dat ik er zelf tevreden mee zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
de ogen zijn nog niet zo correct in mijn opzicht.
de pupil loopt nog altijd ( de linkse ) door de onderste opperhuid .
probeer ook als je de pupil schildert direct met een heldere kleur , wit bijvoorbeeld , lichtjes de binnenkant bewerken waardoor er een randje komt en je dan de iris in het midden kan plaatsen . Dan ziet je mannetje er wat levendiger uit .
grt Nicolas
 
Nu is de foto inderdaad te zien.
Knap opzet.
 
Kleine update, eindelijk wat tijd gehad om het gezicht af te werken. Uiteindelijk toch gekozen om de ogen een blauwige kleur te geven, en het resultaat is in mijn mening iets beter.

qGraiOe.jpg
QBZ4sQ6.jpg

Ik twijfel nog of ik hem een 5 o'clock shadow ga geven of niet. mss zal dat wel passen in het dio, alsof de crew doodmoe is en daardoor de fout is gebeurd.
 
Doen zou ik zeggen, bij vermoeidheid maakt een mens inderdaad fouten. Zou wel passen op dit dio.
 
De expressie van de ogen is inderdaad veel beter, het kijken naar rechts valt meer op en de blauwe pupillen zijn beter.

Wat bedoel je met 5 o'clock shadow ?

Groeten Rik
 
het is oorlog... who cares als je scheert al dan niet... de enige dag dat ikzelf geen shadow heb is de zaterdag, de rest van de week loop ikzelf rond met stoppels...
 
Ziet er in elk geval heel knap uit. Wachten op het vervolg.
 
@inflandersfields; 5 'o clock shadow is een andere naam voor stoppelbaard (zo'n donkere schijn rond de mond en op de wangen.

Ik heb voorlopig gewoon het helmpje afgewerkt, zal nog eerst wat tests doen hoe ik die grijze schijn best kan aanbrengen.
Uitlijnen is gebeurd met inkt (distress ink).

MDOo7X8.jpg

heb me vooral op deze foto gebaseered voor de helm, bril was een mix van verschillende foto's; heb gemerkt dat er niet meteen een echte standaard in de verschillende brillen zat, enkel dat de meeste een zwarte rubber hadden.
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stoppelbaard is een feit! en uiteindelijk best wel een goed effect ook. Aangebracht met een donkergrijze acryl, sterk verdund, in een tiental fijne laagjes met haardroger ertussen om stilaan een grijze schijn te krijgen.

ClF6753.jpg
qLOYNVP.jpg
 
Zijn 5 o'clock shadow is in ieder geval goed geslaagd.
Hij ziet er in ieder geval wel goed uit, al moet ik Jan gelijk geven met het rood van de lip(pen).
Ik blijf volgen.

Mark
 
Lippen zijn wat bijgepast, de ogen heb ik niet verder mee geprutst, de modeling ervan is heel slecht en het was al redelijk problematisch om ze op de huidige manier goed te kunnen krijgen. Ondertussen is het lichaam afgewerkt en is hij gemonteerd op de tank:

vZcbUQf.jpg

Vind dat zijn blik mooi weergeeft wat ik naar voor wou brengen, iets van "oh sh*t", van een vermoeide crew, etc. De overall heb ik wat vuil gemaakt met stof en olievlekken op bepaalde plaatsen, hoewel dat op zo'n groenachtige ondergrond niet erg opvalt. Nu volgt nog de afwerking, extra rubble, gras afwerken, extra props naast het gebouw..
 
Burglar, het zal vast een knap dio worden maar als ik deze foto zie, is er toch nog een kleinigheidje dat niet klopt...
De linkerkant van je tank, die door het huis is geramd door het verkeerde hendeltje te gebruiken, die is nog onbeschadigd.
Ook je linker koplamp is nog helemaal intact. Zelfs het glas van de lens is nog heel... Ik denk dat dit niet echt met de realiteit strookt...
Voor het overige wacht ik je verdere aanpassingen af. Tot nu ziet het er prima uit verder...

Mark
 
Wat je zegt klopt, dit project stamt eigenlijk nog uit een tijd waar ik niet echt doordacht tewerk ging met mijn projecten. Het is zeker geen hoogvlieger maar ik grijp de kans om bij te leren voor ik weer aan iets nieuw begin. Ondertussen is het alleen maar plezier bij deze bouwer, heb deze week alweer een paar leuke dingen ontdekt :D

Iets wat me bv ook bijzonder stoort nu is dat het kleur van de modder op de tank aan geen kanten overeenkomt met dat van de basis, iets waar ik op dat moment gewoon niet aan dacht. Ik heb me ook al in bochten gewrongen om uit te denken hoe ik dit ga oplossen, de tank zit namelijk al vast op de basis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan