Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Het unimog-project ligt even aan de kant om te drogen en te bekijken. Ondertussen start ik het volgende project op. Dezelfde elite eenheid van de unimog maar deze keer met een pickup truck. Deze dozen zullen gecombineerd worden.

attachment.jpg
 
Leuk idee, ga de pick-up extra bewapenen zodat het een echt task-force lijkt?
 
@Walesha: dat is inderdaad de bedoeling. Hoe weet ik nog niet maar dat komt wel goed. Misschien volgende week eens uitkijken naar zo'n set met wapens. Altijd handig om dat in voorraad te hebben (nog een doos er bij dus).
 
Nog niet zo nagedacht over het type bewapening. Liefst het zwaarste dat een pickup kan dragen zonder al teveel aan snelheid in te boeten. Ik zal eens wat research moeten doen.
 
Live resin heeft een reeks mooie moderne wapens op 1/35 in resin, zoals de .50, granaatwerpers en een Vulcan en acc ervoor.
Ze zijn heel mooi en prijselijk.
 
Vanavond zal ik eens op zoek gaan naar die wapens. Het zal een meerwaarde geven aan het model. Heb je enig idee welke winkel ze verkoopt? Domino en Verbrugghe blijkbaar niet na een vluchtige blik op hun site.
 
De eerste lagen verf op de grondplaat. Vanavond nog wat verder werken, nu eerst tijd voor wat frisse lucht voor mij en de honden.

attachment.jpg
 
Kan je krijgen bij "der sockelshop", typ op de homepage links in de zoekbalk "live" in je krijgt ze meteen allemaal... let op: hou rekening met de verzendingkosten: min. 12€ maar hij stuurt ook alles aangetekend op!

http://www.dersockelshop.de/catalog/
 
Het zal matzwart worden. Deze keer met verwering en roest. Misschien zelfs een paar kogelgaten? Kortom, een pickup die in the heat of the battle heeft gezeten.
 
Het zal inderdaad een mooi diorama worden, al zeg ik het zelf.

Even een vraagje: wat is de beste manier om kogelgaten te maken? Met een hete naald gaatjes smelten?
 
Lijkt me wel ja, zo krijg je volgens mij ook min of meer die structuur van een kogelinslag.
Even testen op een stukje plastic? Ook rekening mee houden dat kogelinslagen ook in een hoek kunnen inslaan, niet altijd mooi rechtdoor.
 
Inderdaad: eerst testen zal het beste zijn om onherstelbare fiasco's te vermijden. Lijkt me leuk om te doen eigenlijk, ik kijk er al naar uit.
 
En dan de naald wel doordrukken zodat je een 'krater' vorm naar binnen krijgt. Ik dan ook een echte naainaald nemen.
 
De naald terugtrekken zal een verkeerd effect geven, daar heb je gelijk in. Maar zover ben ik nog niet. Hier enkele foto's als update (eigenlijk werk ik enkel aan de pickup als ik niet meer verder kan met de unimog).

De inhoud van de doos (altijd leuk om alles uit te stallen)
attachment.jpg

Het begin van het chassis
attachment.jpg
 
Ik volg ook hoor, maar ga je hem op een apart dio zetten, ik dacht dat je hem samen met de Unimog op één dio zou zetten of had ik dat verkeerd verstaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan