Hoofdsponsor

1/35 12.8 cm K44 L/55 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow Peter, wat een beauty zet je weer neer.
Ga lekker zo door :)
 
Ja dit is terug modelbouw van de bovenste plank, super gedetailleerd.
 
Jawadde............Detail met een hoofdletter !!!
 
Mooi detail werk.
Ga hier ook maar eens beginnen volgen.
 
WOW, Peter, knappe detailwerken die je al hebt uitgevoerd.
Goede beschrijving ook die je hebt gegeven en de foto's maken het verhaal compleet...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Prachtig werk Famo ! Precies zoals we van je gewend zijn, om het clichématig te verwoorden.

Maar wel een grote vergetelheid hé, vriendje !
Gij hebt alle bewegende punten van asjes voorzien zodat ze echt kunnen bewegen, maar waar zitten de smeernippels ?

Groeten Rik
 
Een reactie : THE FAMO TOUCH !
 
Hey,

Peter jongen, dit is weeral een mooie update.
Die veranderingen die je aanbrengt zijn echt wel een meerwaarde voor het model, verder doen zou ik zeggen..... maar dat moet ik u niet vertellen zekers.. :) ;)
 
Dat ik deze heb gemist. T'is nu al prachtig, en het is nog maar het begin. Ik volg mee.

Grtz Bart.
 
bedankt é gastjes

@ GUnit : diene touch had ik nog niet gehoord sie ^^

@ Swaken : Awel als ik eens mag eerlijk zijn, ik vind het ook geslaagd :)

@ D-Day : ondertussen een beetje verder gewerkt en gescratcht en het gaat goed, mijn gedacht 8)
 
Prachtig detail Famo !! en de uitleg over de werking van de echte is slagroom op de taart bravo3_zpscccea427.gif

carry on ! :)
 
Al die gasten hier zijn mij voor , moet gezegd worden hé Peter , t'is ter weer op
super gedaan tot zo ver zou ik zeggen

altijd sprakeloos bij het bekijken van je foto's ,


tom
 
@ Peter &Tom ; we doen ons best é
 
Famo, ziet er wederom zeer strak uit. Een Famo touch.....zeker weten.
 
"Tanks" a lot, Swa ;)

Ok , volgende update(-tje)

De veringen van de loop even in elkaar gestoken, allez tis te zeggen.......
Het geheel is in 1 stuk gegoten maar volgens de fabrikant moet dat veranderen. Namelijk, de zuiger moet losgesneden worden van de buis en moet vervangen worden door een volledige zuiger die eveneens in de doos zit. Daarna moet de buis diep uitgeboord worden met een boor van 3 mm.
Nu ,voor mij geen probleem hoor , maar hoe boor je dat zeer precies uit zodanig dat het die diameter blijft als je weet dat je dat stuk niet kan vastklemmen zonder het te beschadigen ? want een boor van 3 durft al eens beginnen grijpen in zo'n klein stuk. Een gaatje voorboren ? dan grijpt ie zeker nog rapper.
Een foto ter verduidelijking om te tonen dat het uitgeprobeerd werd terwijl ik wist dat het toch verkeerd ging lopen.
Bovenste zuiger zoals ie in de doos zat. De onderste is voor een stuk uitgeboord maar die heeft reeds een diameter van 3.5

attachment.jpg

Allez dan maar de old fashion way zekers ...........................messing en koper
Twee buisjes messing afgesneden die juist in elkaar passen om zo de gewenste buis-wand-dikte te bekomen, aan elkaar gesoldeerd en de ringen die erop zitten gemaakt uit koper en er eveneens op gesoldeerd.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

De zuigers heb ik dan weer gemaakt uit een volle staaf en bijgeslepen en geboord. Onderaan de buis heb ik de originele koppeling van het kit-stuk gezaagd en er op geplaatst.
Op de fotoos, een compleet en een uit elkaar geschoven vering

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen de onderbouw voor de loop gemaakt (schuivend gedeelte en bewegend gedeelte) en de veringen er op gemonteerd.
Alle asjes kunnen er nog uit gehaald worden want het geheel moet nog uit elkaar kunnen om te spuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Vind dat leuk als alles kan bewegen :)


Dan alles dat we al hebben al eens gemonteerd

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog eens zien om een beetje voort te doen want de alu-loop en het PE-schild zijn toegekomen en zullen moeten gemonteerd worden.......
 
Ja, Peter, dat zijn weer flinke vorderingen hé.
Knap dat je de kit parts hebt vervangen door messing en koper onderdelen.
Benieuwd naar de alu- loop en het PE-schild...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan