Hoofdsponsor

1/35 1/35 Walking to war [DONE]

  • Onderwerp starter Kawaminator
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik straks ff ene opmeten aan de voet en eens kijken wat de verhoudingen dikte/breedte zijn.
 
Alléé... hier gaan we...

Heb de buurt eens rondgereden en een paar betonpalen bekeken en opgemeten, hier de conclusies:

Hoogte ongeveer tussen 6.5m en 7m = op 1/72 ongeveer tussen 9cm en 10cm.

Twee verschillende palen, de ene lijkt sterk op dewelke Kevin heeft gemaakt maar is niet zo hoog, de andere is smaller maar zijn ook twee verschillen in: ééntje volledig massief en een tweede met 13 gaten van zo'n 2.5cm doorsnede. deze gaten staan op gelijke hoogte verdeelt op 5/6 van de paal, het eerste gat op ongeveer 25cm boven de grond, het hoogste gat bovenaan net onder het massieve gedeelte, 1/6 is massief (zie daarvoor de foto's in het draadje van Kevin)

Smalle paal... onderaan: 28cm x 20cm breed, bovenaan wordt dat ongeveer 15cm x 10cm
Op 1/72 wordt dat dan ongeveer... onderaan: 4mm x 3mm, bovenaan: 2mm x 1.5mm

Brede paal... onderaan: 35cm x 25cm breed, bovenaan wordt dat ongeveer 20cm x 15 cm
Op 1/72 wordt dat dan ongeveer... onderaan: 5mm x 4mm, bovenaan: 2.5mm x 2mm

Verder heb ik ook opgemerkt dat, indien de palen langs een huizenrij staan, elke derde paal een breed exemplaar is, terwijl langs de akkers en weiden en onbebouwde stukken in de straat enkel de brede palen voorkomen als er een aftakking is naar een zijstraat/zijweg of een boerderij.
Ook nog een klein detail: de isolatoren staan hier aan één kant op de smalle breedte van de paal aan de kant van de rijweg, niet zoals deze bij de paal van Kevin... de paal die Kevin heeft gemaakt lijkt me de voorloper van de huidige hoogspanningsmasten.

Jammer dat ik geen foto's kan maken want mijn fototoestel is naar de bliksem en in mijn budget is voorlopig geen ruimte voor een nieuw. :(

Nu ja, je zal er zo ook wel verder mee kunnen zeker??? ;)
 
Nu was ik wel uit het oog verloren dat je dit vingette op 1/35 maakt, dus worden de afmetingen op 1/35 van zo'n paal ongeveer zo:

Hoogte: ongeveer 19cm

Smalle paal... onderaan: 8mm x 5.5mm, bovenaan: 4.5mm x 3mm
Brede paal... onderaan: 10mm x 8mm, bovenaan: 6mm x 4.5mm
 
haha, dacht het ook al hoor, maar ik heb de maten die je had gegeven zelf ook al omgerekend naar 1/35 ;)
en ik kom ook op dezelfde maten uit als jij, dus het zal dan wel juist zijn he ;)
 
Jep, op een tiende van een mm komt het echt niet op aan hoor, dan wordt het echt muggeziften... niemand gaat die paal tenslotte nameten hé en dan nog... zoals ik eerder zei, je moet ook rekening houden met het visuele beeld van een diorama!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan