Hoofdsponsor

1/35 1/35 Walking to war [DONE]

  • Onderwerp starter Kawaminator
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kawaminator

Guest
Ik had hier nog een paar figuurtjes liggen, en vermits ik even niet verder kan met mn ander projectje daar maar aan begonnen.
De figuurtjes zijn 2 Britse Infantry mannetjes uit een doos van Tamiya (normaal zaten er 5 in, maar nu nog maar 2)
Degene waar ik ze van had gekregen is er ooit eens aan begonnen, maar heeft ze nooit echt afgewerkt.
Dat ga ik nu dus doen.

Hoe ik ze gekregen heb:
bi1k.jpg


Ondertussen hun accesoires aangehangen.
bi2ao.jpg


bi3o.jpg


bi4n.jpg


bi5xf.jpg


Het mannetje waarvan het hoofd en de handen al van geschilderd zijn krijgt in zijn handen een veldfles en een beker (het wapen heb ik op zn rug gehangen :p )
bi6l.jpg


Ik zou nog graag wel de verf die er al op is er terug af krijgen, om zo zelf met een blanke lei te beginnen.
Ook zullen ze allebei op een mididioramatje komen met wat gras en een paar boompjes ofzo, maar daar ben ik nog niet uit (ideetjes altijd welkom)
 
Ze lijken op WOI figuurtjes of ben ik mis ? (behalve bewapening)
 
zou wo2 moeten zijn volgens de info die ik kan vinden
 
Het eerste mannetje staat al in primer.
Nu vroeg ik me af als je naar die fotos kijkt, moet ik die "naden" (vooral in de broekspijpen) nog opvullen, of komt dit in orde bij het schilderen?
Een kleine naad moet er wel zijn denk ik, elke broek heeft een naad he, maar zoals hij nu is is hij denk ik net iets te groot.
bi7t.jpg


bi8y.jpg


bi9m.jpg


bi10.jpg
 
Persoonlijk zou ik bepaalde naden nog weg werken, ik denk dat het eerder een naad is van de mal, en niet van het uniform...
Ik heb even een foto van je geleend om te tonen wat ik bedoel

main.php


Ook achteraan zijn er nog enkele te zien, en op de mouwen ook....

En ik zie dat je de figuren met tape hebt vastgemaakt, makkelijker is als je een gaatje boort in één van de voeten, daar dan een stukje ijzerdraad (paperclip,..) in vast kleeft.
Laat tijdens de schilderwerken maar een lang stukje zitten, zo kan je het makkelijk vasthouden of bevestigen in vb een X-acto messenhouder...
Nadien kan je het inkorten en in je vignette of dio een gaatje boren om het daarin te bevestigen. Op die manier verstevig je de bevestiging...
 
Laatst bewerkt:
De naden die Beyond aanduid zijn idd gietnaden die je moet wegschuren, de naad die je op de zijkant van de broek ziet is de echte stiknaad van de broek, die moet dus blijven... kijk maar eens naar je eigen broeken.

Ter info... een rijbroek om paard te rijden heeft die naad voor en achter, andere broeken opzij.
 
thx mannen.
Het gaatje in de voet heb ik ondertussen ook al gedaan, werkt wel makkelijker inderdaad.

die naden vanvoor zal ik dan nog moeten wegschuren idd, dacht dat die opzij ook te groot waren, maar deze zal ik dan zo houden.
 
wat ik meestal deed, een stanleymesje wat botter maken en zo de naad wegduwen ( anders bijt het zich meteen vast onder een nare hoek in je figuur). Doordat het mesje niet zo scherp is volgt het de curve beter en lijkt het op piepers schillen.
Meestal zie je deze naden pas goed na een grondlaag, houdt hem lekker dun en calculeer het in dat je naden gaat treffen, niks aan de hand.

Ik vind die Engelse figuurtjes leuk en was altijd al weg van Tamiya figuren ( niet die hele oude)

René
 
is gelukt om de naden weg te krijgen.
Thx voor de tips.

Ondertusen heb ik het uniform van het mannetje al in de basiskleur gezet, later komen hier nog washes enzo over om het echter te laten lijken.
Terwijl de basislaag aan het drogen is aan de voet voor het stuk begonnen.
bi11t.jpg


Dan wat steentjes die uit de put zijn rondom de put gelegd
bi12.jpg


En de stenen een basislaag gegeven (die iets te donker uitgevallen is naar mn goesting.
Ook het figuurtje er eens op geplaatst om eens te kijken wat het gaat geven.
bi13t.jpg


en een prikkeldraadje dat ik nog had liggen (omdat het te groot was voor een 1/76 diorama :p )
foto is wel een beetje overbelicht
bi14.jpg
 
Mooi begin, maar je kasseien liggen allemaal in het zelfde rasterpatroon. Normaal gezien liggen kasseien geschrankt anders is er geen stevigheid in de weg.

Grtz Bart.
 
miljaar, dat was ik vergeten.
Achjah, geen ramp, ze zijn toch te donker geschilderd, dus als ik ze nu opnieuw doe kan ik ze ineens wat lichter maken :p
 
Goed bezig Kawa. Voor de kasseien kan je best met grijstinten en lichtbruintinten werken. De sponstechniek is hier heel handig. Gewoon met een sponsje de verf erop deppen. Beginnen met lichtgrijs en dan verder met donkerder tinten.
 
dus van licht naar donker werken dan.
Ga ik eens proberen se ;)

Is er ondertussen iemand die me met het volgende kan helpen:
De afmetingen van een telefoonpaal in 1/35
zou er graag eentje scratchen, maar weet de afmetingen niet
eentje zoals deze:
WWII_pic_pole_epuip_copy.jpg
 
Voor je telefoonpalen denk toch al snel z'on 20 cm hoor.
Voor je kasseien z'on ik toch van donker naar licht werken hoor want het is. Christophe bedoeld waarschijnlijk een grijstint en dan daarop lichtbruine tinten. Omgekeerd is het moeilijk om lichte kleuren te highlichten met donkere tinten. Wat denken andere mensen hierover?

grtz Bart.
 
Mooi begin, maar je kasseien liggen allemaal in het zelfde rasterpatroon. Normaal gezien liggen kasseien geschrankt anders is er geen stevigheid in de weg.

Grtz Bart.
Idd, kasseien liggen in verband zoals in een muur en in die tijd waren kasseien ook niet allemaal even groot en even dik, dat maakt het nu zo moeilijk om een kasseiweg op schaal te maken in die periode.
 
Ik weet niet dat dit helpt, maar heb net een elektriteitspaal gemaakt en ik zat op 1/35 aan 31cm... Mss een maat om mee te vergelijken?
 
thx mannen.
@Kevin: hoe dik is die elekrticiteitspaal ongeveer?
 
thx mannen.
@Kevin: hoe dik is die elekrticiteitspaal ongeveer?
de hoogte van zo'n paal zal op 1/72 zo'n 15cm zijn, de dikte (breedte) aan de voet is een beetje variabel, zo ongeveer van 20 tot pakweg 35cm afhankelijk van wat hij moet dragen en in welke bodemstructuur hij staat.
De paal die Kevin heeft gemaakt heeft gaten in het midden, die achter mijne hoek hier zijn dan weer volledig massief op een paar na die heel erg lijken op die van Kevin... deze zijn ook breder onderaan omdat ze op een punt staan waar ook een vertakking vertrekt naar een zijstraat. Kan je zo'n beetje volgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan