Hoofdsponsor

1/35 1:35 Figuur sculpten [wip]

Goeiemorgen zonnig2_zpsbde39c0e.gif en bedankt voor de reacties :)

Roy, ik neem aan dat je links op de foto bedoelt ? volgens mij geeft het bovenste plooitje vanaf de onderkant de indruk
dat daar de knie zit. Dat plooitje heb ik niet bedoeld als zat daar de knie, maar goed dat je het zegt, want zulke effecten
zijn belangrijk om in de gaten te houden. Zeker om niet valse indrukken te wekken...
Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen met een vijltje en schuurpapier...

Kevin, er komt een nieuwe duim.

Beyond, jouw suggestie gaat niet meer op nu. Wat jij zegt was oorspronkelijk de bedoeling, maar omdat ik de handpalm
vlak op de heup had geplaatst was dit niet meer mogelijk.
De voorgestelde correctie op het plaatje is nu de enige correcte optie in verband met de rest van de hand.

uit m'n duim gezogen groetje ;)
compliment01_zps0673ec9d.gif
 
Zeer goed uitgelegd Peter bedankt hiervoor,door dit interessante topic begint het behoorlijk te kriebelen om er ook aan te beginnen. ...
 
Nee ik bedoelde het linkeronderbeen als in linksonder van de persoon zelf (dus: het gebogen been); het zal waarschijnlijk gezichtsbedrog zijn maar het lijkt (nog steeds) alsof het onderbeen te kort is in verhouding tot het bovenbeen.
 
ziet er meer dan prima uit Peter , verder kijk ik enkel met bewondering.
vgr Marc
 
Redriver, Marc en Danny, bedankt :D (Danny: als het zo kriebelt.... gaat krabben dan! ;) of heb je nog vragen ?)

Roy, juist, zijn linkerbeen.... misschien zie jij dat zo, omdat de linkerschoen ietsje groter is dan de rechter.
Zag dat ook pas later. Door de grotere schoen kan het onderbeen wellicht kleiner (korter) overkomen.
Zelfde effect als met verschillende schalen werken...en op zo'n groot plaatje valt het sneller op ook denk ik...
 
Doet hoe dan ook geen afbreuk aan het totaalplaatje Peter, ik vind het onwaarschijnlijk knap dat je dit binnen zo korte tijd voor elkaar hebt gekregen. Ik doe het je niet na...
 
Ik bedoelde dat ik het voor zover ik nu kan inschatten echt niet kan en ook niet precies zou weten hoe ik eraan zou moeten beginnen. Ik kijk dus vol bewondering naar je resultaat.
 
Mocht je tóch willen proberen te werken met dergelijke putties, kun je misschien iets verzinnen op het gebied van onderdelen maken.
Rol waterslangen van GreenStuff (blijven soepel na uitharden) of "kneed" met Milliput een turbo of een differentieel behuizing of sculpt een carterpan...
Het is zelfs goed mogelijk om een winding te rollen in een sliert putty (heb zo al eens een stuk touw gemaakt wat echt mooi moest hangen)
Een tegendraadse winding erbij en je hebt een ruitjes patroon op de sliert putty (gevlochten staalband effect).

ach.. het is zulk leuk spul :8
 
kom ik hier wat laat dit topic binnen vallen, en zit ik met open mond te kijken naar die stap-per-stap die je gepost hebt. Zot gewoon! zal ik me toch ook eens moeten aan wagen.
 
Hey Burglar, nooit te laat om binnen te vallen hè (zeker niet voor een burglar ;) )
Lijkt me heerlijk zot als mijn werk mensen inspireert ook eens een putty avontuurtje te ondernemen ^^

Beginnen met een conversie is een leuke manier om de feeling van putty te ontdekken.

Go for it super_zps0681fd38.gif
 
prachtig peter hoe je het nog gemaakt krijgt op je oude dag ;) ziet er prachtig uit hoor man
 
Uitleg over sculpten is aangepast (10 april 2016)

Amazon en Krutje... beetje laat van mij, maar toch nog bedankt :laugh:

Mededeling van enig nut :
De uitleg in deze post stevig herzien en aangepast :
Meer informatie over putty, tools en werkwijze.

groet ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan