Hoofdsponsor

1/35 En route pour Dunkerque [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thierry

Guest
Hey mannen,

Hier vinden jullie enkele foto's van mij H39 en mijn P112 Peugeot motorfiets die nog geverfd moet worden voor mijn toekomstige dio. De Hotchkiss H39 is van Bronco en de P112 Peugeot is een gietaars kit van Blitz Kit.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Hierbij ga ik ook de twee volgende figuren bijvoegen:

attachment.jpg
attachment.jpg

Voilà voilà! De volgende update: het schilderen van de P112 Peugeot.
Stay tuned!

Thierry
 
knap, we volgen deze project. Zijn dat echte kettingen op je tank ? Doe zo verder !!!
 
Prachtig die H39.....en die ketting is op en top realistisch!!!
Blijven we natuurlijk aandachtig volgen ;)
 
Bedankt om dit te volgen! Wat de ketting betreft, is deze recht uit de doos gebouwd. Deze is in plastiek en link by link. Je moet toch een goede avond (+/- 4uur) per kant rekennen om ze schoon te maken, samenplekken en een beetje "sagging" effect geven. Voor de rest is ze eerst met Vallejo primer geverfd en dan met de kleur "track primer" van Vallejo. Daarna als modder heb ik een mengeling van pigmenten, verf en polyfilla in poeder op een oude borstel gebruikt en met mijn airbrush heb ik dan deze mengeling op het model zachtig geblazen. Dan heb ik een potlood tegen de ketting gevreven om het "metaal" effect te krijgen. Op het Internet heb ik veel kritiek gelezen over deze ketting van Bronco maar om heerlijk te zijn vond ik ze niet zo slecht.
 
Een plastieken ketting nog wel, ik zou gezworen hebben dat het een metalen was... verbazend wat je met verf allemaal kan bereiken.
Met deze is die ketting dan ook dubbel geslaagd!
 
Inderdaad een zeer geslaagd project en zeker die kettingen. Ook ik dacht dat het metalen waren.
 
Hey,

Benieuwd naar de setting....
Voor de rest,..... alles toppie
 
Bedankt voor de aanmoedigingen mannen! Nog de twee figuren afwerken en de motorfiets verweren en dan begin ik aan de setting. Ik plan om zelf een straat met caseiën en een muurtje te bouwen volgens technieken die in AOM (Art of Modelling) uitgelegd zijn. Natuurlijk ga ik ook gras maken en klimop van Joefix gebruiken + een boompje op basis van een uitgedroogde bonzaï. Dit is dus wat ik voorzie... we zulllen wel zien hoe dit allemaal afloopt ^^

Tot binnenkort met een update!

Thierry
 
Mooi project, hoewel ik de ketting op de fender van de tank toch redelijk grof vind voor de schaal... ik zou hem niet graag moeten verslepen
 
Ik sluit me aan bij Silenoz. Zeer mooi maar de ketting vind ik ook te zwaar.
 
@Silenoz en Michel...

Nee hoor, die ketting is prima, in die tijd waren die dingen altijd loodzwaar, vergelijk maar eens een stalen kabel uit de jaren '40-'50 met ééntje van nu, een moderne is niet half zo dik meer maar wel tien keer krachtiger. Zo was het destijds ook met kettingen e.d.
Alles heeft te maken met de staalsoort, een ketting in 1940 was van ijzer en niet van staal, dat is het verschil, dus moest die wel groot en zwaar zijn.
Kijk maar eens naar een ankerketting van pakweg 1700-1800 en nu...
 
Prachtig Thierry.

De ketting is zeer realistisch.

Ik volg de reeks Militaria (Frans magazine) Hors-Série, deze zijn gewijd aan telkens een specifiek thema. Zo heb ik laatst nog een nummer gelezen over Dunkerque en de Duitse aanval in mei '40. De foto's van de Franse tanks tonen duidelijk dergelijke zware kettingen, precies zoals je ze op je tank geëtaleerd hebt.

Je motorfiets is ook excellent, die veren : is dat scratch ?

Je geschilderd figuur doet me denken aan De Gaulle, die toen kolonel was bij een pantsereenheid. ;)

Mooie werken, we blijven volgen.

PS : de techniek met het architectenkarton werkt prima, indien je meer voorbeeld wil, zie eens naar mijn topic : So wie Wir Kämpfen, Arbeite Dü... http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6793 Ik heb daar de koer voor de fabriek ook uitgevoerd met kasseien...

Groeten Rik
 
Het is misschien ook een detailtje dat volgens mij ook een beetje het verschil aanduid tussen de legers. De fransen reden nog rond met kettingen die zwaar en moeilijk te hanteren waren ( zo nog een beetje WO I-stijl bij wijze van spreken ) terwijl de duitsers al met sleepkabels op hun voertuigen in de ronde vlogen. Licht en toch efficienter.

Enfin Thierry, het is wel een mooi een deftig gemaakt modelletje vind ik.
 
Bedankt om dit te volgen! Wat de ketting betreft, is deze recht uit de doos gebouwd. Deze is in plastiek en link by link. Je moet toch een goede avond (+/- 4uur) per kant rekennen om ze schoon te maken, samenplekken en een beetje "sagging" effect geven. Voor de rest is ze eerst met Vallejo primer geverfd en dan met de kleur "track primer" van Vallejo. Daarna als modder heb ik een mengeling van pigmenten, verf en polyfilla in poeder op een oude borstel gebruikt en met mijn airbrush heb ik dan deze mengeling op het model zachtig geblazen. Dan heb ik een potlood tegen de ketting gevreven om het "metaal" effect te krijgen. Op het Internet heb ik veel kritiek gelezen over deze ketting van Bronco maar om heerlijk te zijn vond ik ze niet zo slecht.

Yo mannen, kleine misverstand hier. Ik had het hier over de "tracks" en niet de ketting op de zijkant van de tank :wub:
De ketting is inderdaad in metaal en is ook in de doos van Bronco inbegrepen. Ik heb hem toch overgeschilderd met Vallejo verf en met olie en pigmenten verweerd. Hij ziet er inderdaad heel zwaar en grof uit op zo'n kleine tank maar op mijn documentatie ziet ze er ook zo dik uit op de echte tanks. Zoals Walesha zegt... die kettingen van toen waren heel anders dan nu. Ik kan enkel akkoord gaan met Famo als hij zegt "WO-I stijl" want zo ziet het eruit... old school (zelfs voor 1940 :D)

@Danny: Bedankt maat, ik hoop dat ik deze dio zal kunen afwerken voor de volgende show, zo kan ik het je "live" tonen.

@Rik:
Je geschilderd figuur doet me denken aan De Gaulle, die toen kolonel was bij een pantsereenheid.
Hahahhahaha :P da's een goeie: De Gaulle gaat deel uitmaken van mijn dio!!! Ik had er niet aan gedacht maar nu dat je het zegt... Ter info: de figuur komt uit een Miniart setje en het hoofd van Hornet. De veren op de motorfiets, de kabels, de bagagerek, de voet waarop de motorfiets rust en de glas van het licht (niet te zien op deze foto's) zijn inderdaad scratch.
Ik ben je onderwerp met architectenkarton gaan bekijken en vind het prachtig werk man! Dit zal me zeker kunnen inspireren :8 THX!

Thierry
 
eens opgezocht van die ketting en 't zijn inderdaad scheepskettingen op een tank... krijg al compassie met de bemanning...
 
Hey gasten, hier is het eerste update van mijn dio. De motorfiets Peugeot P112 van Blitz kit is nu gedaan. Ik heb hiervoor eerst Vallejo Black and Grey primers gebruikt en dan de groene camo met Tamiya kleur gespoten. Ik heb dit proberen te doen volgens de zogenaamde "modulation style" om de indruk te geven dat de verlichting van boven komt. Details en chips werden met Vallejo verf geschilderd. Het verweren heb ik met olieverf gedaan en ik heb pigmenten voor de modder en het stof gebruikt. Aangezien deze kit zonder decals komt heb ik deze die van de bouw van de Renault UE overbleven gesneden en nummer per nummer op de nummerplaaten geplaatst. Het glas van het koplicht heb ik met Vallejo Still Water gemaakt.

Volgende stap: het schilderen van de twee figuren en dan het bouwen van het dio'tje zelf.

Hier enkele foto's van de motorfiets:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
tof motorfietsje, misschien nog proberen die gietnaad op het achterwiel te verwijderen.
 
Mooi dingetje, toch weer eens iets anders dan de eeuwige Harley's en BMW's die je overal ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan