Hoofdsponsor

1/12 Mercury spacecraft van atomic city [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes hier een bouw verslag van de bouw van een volledig mercury spacecraft , heb deze kit hier al eens gemaakt in een reentry koper uitvoering en bij de BCC contest de verweerde capsule uitvoering .
Dus deze keer eens de clean uitvoering , en het is niet zo,n moeilijke kit , niet al te veel onderdelen en je kunt hem flink upgraden qua details .

163562main_mercury-missions-lg.png mercury_project.png

De doos met inhoud :

030.png 031.png

032.png 033.png

036.png 037.png

tot zover .
 
Dat wordt weer een groot project zeker?
Hoe groot zal deze zijn?
 
Zal weer een kunstwerk worden in jouw handen.
 
Dankje luitjes !!

Vandaag met de Mercury astronaut bezig geweest ik wil um in deze pose hebben

John_Glenn_Mercury.png

hier een oud ingekleurd filmpie :

http://www.youtube.com/watch?v=Ds9xM_R5nuc&feature=related

uit de doos is ie zo in een liggende pose

p.png

toen maar het mes erin , armen eraf ect ,en geen titelsong erbij van : Stuck in the middle with you by Stealers wheel :)

Gezien het fexible rubber is heb ik de delen met messing stijf gemaakt en speciaal filler afgewerkt en het plaatje is er

001.png

002.png

nu alleen het pak spuiten in kleur details en helm afwerken
 
Zo dat schiet weer mooi op, mooie details ook. Het ziet er een mooie kit uit ... MRC nog nooit van gehoord :)
 
dankje kerel,

Hoe is het met je gemini spacecraft ? nog vorderingen
 
Nee geen vorderingen meer, ik ben naar het uitkijken voor een goede compressor dat ik degelijk kan spuiten. Tegenwoordig deed ik het meeste met de spuitbus maar daar vind ik de gemini wat te delicaat voor vooral met al het PE. Dus even wachten op mijn eindejaarspremie ;)
 
ik heb daar niet zoveel problemen mee , i gebruik verschillenden spuitkopjes op de spraybussen
 
waar blijf je het halen bubble al je projectjes zijn even mooi en even boeiend dit word er weer zo één 8)
ga ik natuurlijk weer volgen want ben onder tussen een echte fan geworden :)
 
dankje kerel , mij boeit me meer het gebeuren erom heen ;)
 
welke kopjes dan, en waar haal je die ? En hoe vermijd je dan stof in de verf. Want daar heb ik bij het achterste deel van mijn gemini veel last van ... het zit daarom ook in de ovenreiniger nu :)
 
Maar de escape tower zit in elkaar en in de primer , daarna ben ik met de onderdelen van het retropack begonnen heb ze uit de ramen gehaald en ook en de primer gezet .

dit kan nu goed drogen tot morgen

001-1.png

002-1.png

003.png 004.png

005.png

006.png

007.png

009.png

008.png

Tot zover
 
Ziet er weer als een tof project uit Bubblegum. Succes met de bouw ervan.

Fred
 
Go bubble dit word weer eentje om van te smullen he,maar we zijn ook niet anders van jou gewent;)
 
Dankje luitjes !!!


Dankje voor de extra info , weer wat geleerd !!

Het mercury retro rocket pakket is bijna af , nog wat kleine details .
Na het primen goed nageschuurt en toen in de basis kleuren , daarna het decal gebeuren in 2 delen opgebracht .
Het heatshield is antrciet zwart gespoten en daarna de op elkaar gemonteerd en een beschermd aflak erop .

Morgen verder met het afwerken van de escape tower en dan kunnen we verder met de Pot , ik hoop volgende week de verlichting binnen te hebben en dan kunnen we gelijk lekkker door .

002-2.png

004-1.png

005-1.png

006-1.png

007-1.png

010.png

009-1.png

tot zover ..
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er zeer mooi uit ... Het kriebelt bij mij om deze ook te kopen :D
 
Niet al te lang wachten , de laatste run is in de sale ;)
 
Ja het is heel kleurrijk !!

Nou de Escape tower , is klaar alle details erop en als laatste de ronde papieren cover doppen .
nu zijn er twee grote delen klaar en kan ik verder met de ring waar de parachuten in zitten en het koppelstuk naar de escape tower .
Met de astronaut is het niet zo goed afgelopen , het rubber en filler ging niet samen en een stuk kwam los en dus dat wil niet , dus operatie goed gelukt patient overleden ;)

de werking van de escape tower is hier te zien :

http://www.youtube.com/watch?v=NczodB2rWTw


002-3.png

003-1.png

004-2.png

006-2.png

007-2.png

009-2.png

tot zover ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan