Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Boxart :

iral-cabriolet-1-35-revell-panzer-modellbau-3099-1.jpg

Extra's : geen, behalve wat noodzakelijk styrene.

Voorbeeld v/e gerestaureerd exemplaar :

opalcaeb.jpg

Beetje uitleg :

Nu in het gezin iedereen weer uitvliegt naar het werk, school en unief, wil ik af en toe de lege uurtjes weer opvullen met wat modelbouw.

Zoals vroeger zal het wellicht nooit meer worden.

Het is onvoorwaardelijk family first, en als ik merk dat het (weer) te fanatiek wordt, trap ik vol op de rem.

Na de bouw hoop toch ik dat er iets toonbaars op tafel staat (mét pedalen, die niet in de kit zitten).

Het wordt in elk geval een slow build, met afwisselend wat airbrushing ertussendoor.

Als het de moeite is op gegeven moment zal ik zeker eens updaten.

Een vriendelijke groet van Guy (glad to be back).
 
Welcome back.
Een Opeltje, yes.
Wordt het een militaire versie of ga je toch meer voor een civiele look?
Veel succes met de build.
 
Hoi Erik, ik ga waarschijnlijk voor een militaire versie, eerlijk gezegd ben ik er nog niet uit.

Sommige officieren behielden de oorspronkelijke kleur van het voertuig dat ze 'aangeslagen' hadden van een burger.

Maar ik wist gewoon dat ik met een Opeltje uw aandacht zou trekken !
 
Blij om te horen dat je de draad terug oppikt, ook al is het op het gemak ;)
 
Op het gemakkie G, op het gemakkie.

Succes met dit leuke project.

Fred
 
Welkom terug Guy.
En gewoon rustig aan, 'het vreet geen brood' zeggen ze hier.
In ieder geval heel veel plezier met de bouw.
 
Jeeeej, G-unit weer aan het werk :)... Zoals je bescheiden zegt
Na de bouw hoop toch ik dat er iets toonbaars op tafel staat (mét pedalen, die niet in de kit zitten).
ik durf nu al zeggen dat we een pareltje op tafel gaan krijgen!

Dat gezinsleven dat voor gaat, dat ken ik, vandaar mijn traag bouwtempo, het plezier is daar niet minder om hoor!

Veel succes, en ik volg je!

grtz
 
Nog eens autootje van jouw hand, daar kijk ik al naar uit se...
 
Hey GUnit, veel succes met de bouw van dit beestje.
Ik heb dezelfde kit hier liggen en zal dus dit draadje zeker volgen.
 
Welcome back, Guy !

Dat ziet er een interessante kit uit. Met veel mogelijkheden, zoals je pedalen scratchen als je reeds zei. Of het canvas-top scratchen met MS, zegt toch altijd iets meer als het kitonderdeel.

Maar ik wil U niet op stang jagen, doe maar rustig aan...

Groeten Rik
 
Welkom back Guy,
slow build of niet.
Ik ga er zeker van genieten.
En ben er ook zeker van dat het iets toonbaar zal worden.
 
Ook van mij een welkom terug G.
Neem je tijd en zo nu en dan geef je ons maar eens een update.
Geniet er van makker.

Mark
 
Een mooie opel, mijn favoriet, succes.
 
Beyond, het zal wel meevallen hoor, ik wil me enkel niet meer zoveel druk opleggen, want daaraan was niemand, behalve ikzelf, schuldig aan.

Evel-Knievel, het is een leuk autootje als de kit een goede fit heeft, dat is nog even afwachten.

Fred, steady as she goes, zoals Kirk het zou zeggen.

Wim, het is een tijd geleden en ik hoop dat het plezier opnieuw de bovenhand zal hebben.

Sheriff, mag het ook een nep-pareltje worden ? Een semi-Admiral of zo ?

Ivan, stiekem zou ik er wel een wrak van willen maken, maar ik zal al blij zijn als ik er gewoon aan kan werken zonder al de poespas.

Erwin, aha dus jij hebt deze ook in de stash ? Cool, dan kan ik je later meteen meedelen waar de hiaten verborgen zitten, want ik voel al dat die er zullen zijn...

Rik, ik denk dat ik het vouwdak zal herwerken door er een hoes over te maken, eerst één en ander eens bekijken...

Camaro, bedankt voor het vertrouwen op voorhand vriend.

Mark, genieten is wat ik ga doen, de bouw doe ik gezellig beneden bij het gezin en als ik alleen thuis ben, ga ik naar de hobbykamer om de rest te doen.

Bart, er zijn hier veel Opel liefhebbers en ik kan dat verstaan, ik heb al wat afbeeldingen verzameld en het waren inderdaad prachtige wagens (dat waren ze vroeger trouwens allemaal denk ik).
 
De verslaving heeft alsnog overwonnen zie ik :laugh::laugh:
Maar doe lekker rustig aan en bouw voor jezelf dan komt alles voor mekaar en hou je er plezier in.
 
Guy,

die hiaten zullen er zeker zijn, het is immers een revell kitje. Maar ben benieuwd naar je bouwverslag en dito updates...
Een wrak zeg je,...mmmm dat mag altijd hoor.
 
Ron, ik ben gewoon gedoemd.

Ivan, zo'n kitjes hebben idd. hiaten, zaak is ze op te lossen of zelfs compromissen te maken met het model. De topmerken komen echter zelden met zo'n originele voertuigen. Het ideale zou zijn de kwaliteit van Tamiya met de originaliteit van pakweg ICM...

Het opengevouwen dak ga ik van een cover voorzien omdat het vouwsysteem te rudimentair is en ik er geen wil scratchen. Spelen met de Milliput is ook plezant.

ami_164b.jpg
Only for reference purposes.

Volgende week hoop ik een update bij mekaar gelijmd te hebben...

Vriendelijke groet van G.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja... ik heb het ook niet zo begrepen op Revell, hoewel daar wel mooie kits tussen zitten... hangt er vanaf of ze in Duitsland, dan wel in de VS zijn gemaakt maar dat zie je niet zo duidelijk op de doos.
Moest ik dit model aankopen, zou ik toch kiezen voor een ander merk hoor, maar ja... jou kennende maak je der wel iets deftig van. :D
 
Hey,

Dag Guy, terug van weggeweest...
en met een mooi model.
Van Revell kan ik echter niet veel klagen, toch niet op schaal 1/72, daar is de kwaliteit top, natuurlijk kun je altijd bijwerken en verfijnen, dat doen ze toch met andere kits ook he... maaar het is een mooi model dat je gaat maken, van jouw hand zal dit een prachtexemplaar worden dat weet ik nu al.
Leg niet teveel druk bij jezelf Guy, bouw en zie waar je uitkomt, dan gaat het vanzelfs....;)
 
Hoi Guy,

Leuk dat je weer werk laat zien en je merkt terecht op, het moet leuk blijven en plezier gaat bij hobbies boven alles en meestal komt dat ook ten goede van het resultaat, druk is niet gezond ;)

Het is een leuk wagentje, er komen momenteel meerdere van deze wagens op de markt en het is een niet al te grote kit waar iets leuks van te maken is, een vol glimmende zwarte uitvoering met wat generaals erbij die hun vingers staan af te likken bij al het mooie .... of een net gebotste uitvoering en natuurlijk kan er bij een boer in de schuur heel wat roesten en ook een opel zal er aan geloofd hebben :-)
Veel plezier!
Gr Johanna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan